Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

kørsel med heste.
Forfatter: 
Dato:  11-10-2005 22:15
Til alle køreinteresserede. Jeg er først for nylig blevet gjort opmærksom på dette forum. Jeg glæder mig over at der er stigende interesse for kørsel med heste. For få år siden begyndte min far og jeg i samarbejde at holde nogle kurser i kørsel med heste. Kurserne vi lavede var for de uerfarne kuske og de brugte vores heste til at "øve sig på". Vi kører selv med jyske heste og med ponyer. Efter at have læst indlægene her i forummet kan jeg se at der måske kan være interesse for flere af sådanne kurser. Hvis der er interesse vil vi prøve at afholde det første i november måned i år. Vi holder til i nærheden af Middelfart på Fyn. De emner vi underviser i er bl.a. Håndtering af hesten Korrekt tilpasning af seletøj (de forskellige typer) Forspænding og fraspænding Pløjning og andet markarbejde Kørsel for vogn m 1,2,4 og 6 spand. (vi kører ikke seksspand til begynder kurser:-) Hvis der er nogen der har spørgsmål eller er interesserede kan jeg kontaktes pr. mail. Vi er igang med at skrive en bog om tilkøring af unge heste og kørsel generelt, vi håber på den kan udkomme i løbet af 1. halvår 2006. Med venlig hilsen Gitte Kragelund Sørensen se evt vores forenings hjemmeside http://www.jyskehestfyn.dk
0
0
Svar på denne tråd

Det var
Forfatter: 
Dato:  16-10-2005 11:51
dog alletiders fantastiske ide :) Jeg har lige selv købt 2 welsh mountains som skal bruges for vogn. Den ene skal tilkøres næste år og den anden året efter. Hvad koster sådan et kursus???
Hilsen Linda og hendes heste

Welsh Mountainshoppe lånes til avl

Tjek min HP her :)
0
0
Svar på denne tråd

Enig ...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2005 11:24
Det er en rigtig god ide, for hvor går man hen hvis man har en hest man gerne vil have tilkørt ??? Jeg vil da også gerne vide hvad sådan et kursus koster. Jeg har en "frederiksborg-blanding" fra Litauen, som påståes at være tilkørt, men jeg tør ikke forsøge mig selv, da jeg ikke ved ret meget om det at køre med heste.
Brugt til hest & rytter - Hos Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Tilkørsel
Forfatter: 
Dato:  19-10-2005 14:32
Gå ind på www.ekvipage.dk under køreselskaber, vælg DKS, ring til formanden Niels Giversen, han kan hjælpe dig. Anette
Shetlændere er bare de bedste
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider