Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

navn på koldblodstraver
Forfatter: 
Dato:  21-04-2009 09:16

halløj

jeg købte i december sidste år den skønneste nord svensk koldblods traver, desværre aner jeg intet om hende da sælger havde glemt hendes navn (noget med de havde fået hende i en bytte handel)

jeg har kun hendes frysenummer S8568 eller S8368, der er billede af det og hende under min profil.

jeg har selv døbt hende Stjärna da hun jo ikke skulle rende rundt uden et navn.
min dyrlæge siger hun er en ældre dame, med lidt slid her og der men det er nu ikk noget man opdager i det daglige, hun er lige så drilsk som vores plag er

Jeg forsøgt at finde ud af noget om hende på ATG og blodbanken men uden held, og via google kan man da også se der er en hest med nummeret S8568 men jeg kan ikke komme ind der og se det. .

nogle der kan hjælpe mig med at hitte det rigtige navn til min gamle dame ?

kan dtc evt hjælpe mig eller skal jeg ha fat i de svenske ?

nogen der ved hvad og hvordan??

på forhånd tak

Tanya og Stjärna

0
0
Svar på denne tråd

Koldblodstraver
Forfatter: 
Dato:  21-04-2009 22:28

Hej Tanya

Jeg føler mig ret overbevist om, at det så må være hende her.

Hendes rigtige navn er Mini Spralla, og hun er 21 år, så det passer fint, hvis dyrlægen siger, hun er en ældre dame.

Hun har to afkom i Sverige, hvor den ene er død, men den anden har gjort det pænt,og har tjent godt 207.000 skr.

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

hej Annelise
Forfatter: 
Dato:  21-04-2009 23:20

Tusind tusind tak

kan hilse at sige at hun løftede hovedet og svarede mig da jeg kaldte hendes gamle navn så ja det må helt sikkert være hende.

har ledt og ledt der inde hvordan pokker gjorde du det ???

var du her hos mig havde du fået et kæmpe knus !!

0
0
Svar på denne tråd

Tanya...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2009 23:33

Det er lidt "tricky", for man kan ikke bare søge på frysenummeret inde på atg.se - desværre.

Så man skal vide, hvordan registreringsnumrene i Sverige er bygget op i forhold til frysenumrene.

I tilfældet med din hoppe er det sådan her:

S'et står selvfølgelig for Sverige.

8-tallet er sidste tal i hestens fødselsår, og da du jo sagde, at det var en ældre dame, kunne hun være fra 1998, eller mere sandsynligt, fra 1988.

Resten af tallet er hestens registreringsnummer - MEN: registreringsnumre er altid 4-cifrede, og der står jo kun 368 på din hest.

Det er fordi hesten er indregistreret som nummer 368 i 1988 eller 1998.

For at kompensere for "det manglende ciffer", skal der et nul ind foran, altså 0368.

Da du var lidt i tvivl, om der stod 368 eller 568 endte jeg altså med fire mulige registreringsnumre:

98-0368

98-0568

88-0368

88-0568

Eftersom de tre var hingste eller vallakker, kunne det kun være den sidste, der var din hoppe.

Og det passer så også med det frysenummer, der er angivet i oplysningerne på atg.se.

Forvirrende? Lidt - man skal lige hitte ud af systemet.

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

din hest
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 23:10

du kan få hendes afstamning og løbsresultater og afkom her også

www.travsport.se/ shestinfo?kommando=hes...tId=107516

og her er de fine at skrive ud så du kan få en "stamtavle" på hende

og synes det er flot som Annelise forklarede det med frysenumrene det er der måske andre piger med ukendte svenske travere der kan få glæde af, da det jo også gælder for de varmblodige.

MVH Tina

0
0
Svar på denne tråd

lidt sjovt
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 14:40

jeg har ejet, og netop solgt et afkom af din hoppe.

han hedder mini ragner:-)

du ka se billeder af ham på heste galleri.

Mvh Heidi & Kæmpe

0
0
Svar på denne tråd

Dejligtq
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 09:17

Lækkert at der er nogen som hjælper :-)

Har selv part på en norsk koldblodstraver

Han er købt herinde som værende anden særlig race og blev solgt som problem hest med navnet Da Vinci.

Han hedder Holt Sjur og ved at vi har fundet ud af lidt om hans fortid - har gjort MEGET for os, og han er ikke en problem hest - blot en "ung" dreng der har fået dårlige vaner/lært forkerte ting.

Dette er vi ved at "afrette" med MEGET træning fra jorden og undervisning :-)

MVH Sabina

Der til HVER en tid ville ha sin egen koldblodtraver :-)

R.I.P

Dalita af Støvlebæk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider