Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

nu kører jeg ham selv til!
Forfatter: 
Dato:  11-10-2008 19:22

Ja jeg har en rigtig god fjord/oldenborg vallak på knap 4 år som bare rigtig godt kunne tåle at lave lidt....

Han er trafiksikker og nem at være omkring man alligevel arbejdsivrig.

Er der nogle som vil opridse forløbet når man kører en hest til? Altså der må være en ABC som man bør følge.

Jeg regner med at bruge en slags sulkiagtig vogn og det jeg tænker mest på er hvordan man lærer hesten at blive stabil med bagparten altså når den svinger ud.... eller bakker........

• hjælp til problemheste tilbydes.
  • super smuk plag sælges. se min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Du bruger pisken...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2008 19:34

Når du kører, så har du ingen ben at bruge - men du har din pisk. Den bruger du til at føre bagparten på plads med, til at bøje hesten omkring, og til at drive hesten frem med (sammen med stemmen).

Russ-park, som også ind imellem har skrevet her på HN, har mange gode fif på sin hjemmeside. Han og jeg er meget enige om, hvordan man griber tilkørslen an, så ham linker jeg trygt til: tanker om tilkørsel

Du kan sagtens starte selv - men jeg vil råde dig til at alliere dig med én der ved hvad det handler om, så du kan få lidt undervisning i, hvad du skal gøre, så du får lært hesten tingene på den rigtige måde. Det er svært at tilkøre en hest, hvis den først har haft success med at svinge rundt og spæne fra sin kusk i lineføringen fra jorden ;)

Når du skal til at spænde noget bagefter hesten, er det også en rigtig god ide at have en hjælper med, der ved hvad det handler om.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

2 Fjordvallakker sælges. Dejlige drenge 2½ og 3½ år, under tilkørsel

0
0
Svar på denne tråd

000000000
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 20:09

Hebrana. Hvor i verden bor du?

0
0
Svar på denne tråd

perlemor 1
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 11:20

vi bor i østrup, en lille by ved aars, (himmerland)

Sif tak for de gtode råd, jeg har trænet ham godt i trafik og så har jeg nu også en oldenborg på 2½ som jeg lader gå med i trafikken da han er ret rå.

Oldenborgeren har et forventet stg på 170 deromkring... Tarzan bliver nok ca 155, kan man spænde dem for samme vogn ?? De går bare så godt sammen sindsmæssigt (oldenborgeren er hingst og skal blive ved med at være det.

tror i der er nogle kørefolk som kunne have interesse i at bytte en tilkørsel eller to for en tilridning eller to...??

nåe jo og så er jeg jo på jagt efter vogn (en god træningsvogn?? må gerne kunne gå i skoven og måske max 2 personer?)eller hvaD VIL I FORESLÅ? hov caps lock uheld..

jeg gik med dem begge tæt ved siden af hinanden idag i meget langsomt skridt hvor jeg gik baglæns ca 100 m og jeg blev bare helt høj af lyden af deres hove

Hilsen Hebrana, -med egne 2 hingste (og 1 vallak) i samme løsdrift! Jeg er absolut FOR et socialt liv for hingstene!

0
0
Svar på denne tråd

forreslag
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 09:52

Det er ikke noget problem at sætte dem sammen selvom der er størrelses forskel.

Det der er det vigtigste når man bare har en forreskel på dem er at den lille af dem kan følge med den stor i gangen.

Jeg ville foreslå en martonvogn til at køre med da den kan holde til en masse.

Man kan jo få dem på gummi hjul hvis man bare skal bruge den til tur.

Jeg ved ikke om der er nogen der bytter for en tilridning, men det er jo vær at undersøge..

Simone

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil gerne hjælpe
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 18:55

med at tilkøre din hest og det bliver nok ikke det store problem når den er vant til at blive arbejdet med du kan sende mig en mail så finder vi ud af noget

hilsen Birgitte

Kørsel med hest er det bedste

Nu med en dejlig fjordhest igen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider