Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Gallop og gallop igen, Fedt...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2005 21:19
Hej allesammen.
Jeg kører Ponytrav på Kvistgårds Travbane i Nordsjælland www.ponytrav.dk
Min hest hedder Samson og er en Fjordhest på 143, mit problem er at han går ofte i gallop under løbet, og er i løbet af i år blevet disket et par gange. Han løber ellers godt og har i dag på banen slået rekord med 5 sek. Han elsker simpelthen bare at løbe væddeløb og bliver ofte rost i høje toner. Men efter at han har fået passer, er han blevet i super form, og har fået virkelig meget energi selvom han intet tilskudsfoder får. Men det er lige som om han rigtig gerne vil frem af, under løbet, når der stadig er heste at overhæle,Og det lyder jo som en super ting for en hest der bliver brugt til væddeløb at den gerne vil vinde, men tilgengæld springer han tit i galop- Det er som om han ikke helt kan styre sine ben når det går stærkt. han er jo ikke så vandt til at løbe så hurtigt :)
Men ligeså snart han har overhælet, så galloppere han ikke længere.
Kan det være fordi han så gerne vil frem når han kan se hestene forude, men at benene ikke rigtig kan holde takten nogle gange? Ville skyklapper hjælpe på det problem?

Eller er det bare fordi han er springfyldt med energi, og burde varmes mere op?

Har proffe :) evt. et tip eller 3, til en usel amatør :)

God weekend

Knus Mette med Samson
0
0
Svar på denne tråd

ponytrav
Forfatter: 
Dato:  18-09-2005 11:26
Du skal huske at give ham vitamin og mineraltilskud samt en teske salt i foderet, når han går løb.
Du kan prøve at give ham et par gummiklokker på forhovene. Det vil give ham en bedre balance.
Og så skal du træne, husk at rose ham når han bliver i trav og tag han hurtigt og roligt op når han fejler. Husk at afveksle træningen, så han ikke bliver træt eller slidt op.
Måske kan udstyrsændringer hjælpe men det er svært når vi ikke ved hvad han bliver kørt med. Du kan jo prøve dig lidt frem.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-09-2005 12:18
Hej igen,
Tak for dit svar.
Han kører med Travsele (næsten helt ny)
Og en gammel sulky som er lavet til ham efter mål, men den er virkelig dårlig. Derfor jeg søger en ny. (Hvis i har én stånede, som i gerne vil sælge, kan i kontakte mig på mail)
Han har gamascher på forbenene, og høje bagbensgemascher på. Deudover løber han med klokker på forbenene.
Han køres hverken med Check, vat i ørene eller skyklapper. Eller pisk. Han køres med Pelhambid.
Han bliver redet ca 3 gange om ugen, både dressur, skov og så trav. Han har saltsten på folden. Og så får han nogle godbidder med vitaminer i.
Kan man få vitamintilskud som ikke behøves at kommes i foderet. For han får først foder til efterår vinter.
Hilsen Mette
0
0
Svar på denne tråd

travløb
Forfatter: 
Dato:  18-09-2005 21:48
Hejsa
Du kan give ham Travosport-E istedet. Der er alle vit/min i. Han skal bare have ca. 1oo gram om dagen og langt de fleste heste spiser det gladeligt.
En check kunne da nok hjælpe ham en hel del.
Prøv evt. med en kindstrop. Så kan han jo søge støtte i den når han får fart på. Men han skal jo lige lære at bruge den, så træn lidt med den på i starten. Husk mange heste kan ikke lide at stå stille med checkrem på.
Annette
0
0
Svar på denne tråd

travløb
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 12:58
Okay, hvad er en kindstrop?
Jeg vil købe det Travosport-E så. Han spiser det nok også gladeligt :)

Men tak for alle dine svar.
0
0
Svar på denne tråd

kindstrop
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 16:57
Det er det nederste af chekken. Istedet for et checkbid er kindstrop en rem der sidder under kæben.
0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  16-10-2005 20:49
Hmmm mette... Ved du ikke hvad en kindstrop er? hihi.. Har ekstra hvis at du søger... Hvornår skal vi i skoven?? ses tulle :)
Russ - Den lille traver :-D

ABE
:{-( R.I.P >o<

0
0
Svar på denne tråd

Hej min ven
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 11:55
Hej min ven, nej jeg har da kørt med sådan en på trine vidste bare ikke at den hed det hehe... :P Jamen lad os tage ud når du kan det kunne være alle tiders. Foresten, skal du tage licens på lunden? Jeg har nemlig overvejet at gøre det, det jo lidt spændende :P Knus
0
0
Svar på denne tråd

dav dav
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 13:21
Ja, det havde jeg da overvejet.. Det kunne da være spas.. Bare fora at se om den gamle kan endnu.. hihi :-D
Russ - Den lille traver :-D

ABE
:{-( R.I.P >o<

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider