Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

vil ikke trave
Forfatter: 
Dato:  23-06-2008 20:16

har en traver 8 år han bliver idag brugt på ture og til lettere baneridning men men han vil bare ikke trave slår direkte i galop hvad kan jeg gøre har trænet meget med volter halve parader osv og han har den smukkeste gang hvis det en sjælden gang lykkes

0
0
Svar på denne tråd

Underligt
Forfatter: 
Dato:  23-06-2008 21:44

Har du haft en dyrelæge ude og kigge på ham? Måske har han ondt et sted? Traver han ude på folden? Lyder meget mystisk hvis han slet ikke vil trave overhovedet..

0
0
Svar på denne tråd

jo da det kan han
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 08:31

Han traver fint på folden og han er tjekket at der ikke er noget helbredsmæssigt. Det kan også en sjældent gang lykkes under rytter men der er langt imellem. der skal lige siges at tidligere ejer haft ham 6 mdr. hun brugte ham kun til skov og hygge så hele grunddressuren er først kommet på plads efter dog med undtagelse af traven. idag går han flot til biddet løfter ryggen korrekt, og er meget lydhør overfor div hjælpere. da jeg købte ham slaskede han afsted var rent ud sagt doven og havde en forbandet uvane med at ryste på hovedet alt det er på plads og han er dejligt fremadgående kan lide at lave noget er ellers let at arbejde med både ved dressur og spring og nyder da fortsat en tur i naturen.

0
0
Svar på denne tråd

Har du prøvet at
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 12:32

give den mere vægt på fortil?.. Min egen travhest ville kun gå pas de første måneder jeg havde hende. Var ved at være helt fortvivlet indtil der var én der gav hende et par tunge boots på. Det hjalp og da hun fik et par tungere ridehestesko på var problemet løst. Det er selvfølgelig ikke helt det samme men jeg synes jeg kan huske at min x også gav sine heste tungere sko eller boots på hvis de havde tendens til at galopere i arbejde ller løb.

Hvis det lykkes vil det da være en ret enkel løsning.

Nu ved jeg jo ikke hvad din smed siger men min har gået med nogle gummisko, de er bygget op på samme måde som et gummibid med en kerne af jern betrukket med gummi. De er meget støddæmpende og samtidig også tunge.

Rigitg meget held og lykke med det.

MVH,

Majken og Seven

"Rigtige kvinder rider klassisk"

0
0
Svar på denne tråd

smedens
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 12:39

ja en mulighed men min smed fraråder sko da han ellers ikkke har behov for dem har meget stærke hove bliver fast redet med gamacher og klokker til tider

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du er så heldig
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 14:11

at den kan gå uden sko ville jeg også holde mig langt væk fra det, bare det var min.

Men der er jo stadig muligheden med tunge boots og jeg mener også man kan få nogle små lodder til at give vægt fortil, måske kan de fåes hos forhandlere af travudstyr.

MVH,

Majken og Seven

"Rigtige kvinder rider klassisk"

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 19:41

Er din hest kun galop trænet under rytter før du fik den.. Nogle af dem er aldrig redet i trav men skridtet og galopperet.. Jeg har redet en der kun troede den skulle galopere under rytter men for vogn travede den altid.. Nogle gange kræver det meget lang til vending..

Mvh. Christina

I don´t make things difficult.

That´s the way they get, all by themselves.

0
0
Svar på denne tråd

godt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 18:08

jeg ved desværre intet om hvorledes den på banen blev trænet

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider