Enig - "fejlen" (hvis man kan tale om en sådan) ligger både hos dem, der mener, at hvis en hest ikke kan klare sig andre steder, så kan den altid ryge til Bornholm, og hos de bornholmere, der måske bliver en smule forblændede af en god hest, men glemmer at tænke på, om det vil være sådan en, der retter svingene ud på den lille bane. 
Selvfølgelig er der ikke noget i vejen for at fremhæve egenskaber hos en hest, der vil gøre den specielt egnet til en specifik bane, f.eks. som du skriver, at den er bedst Århus-vejen rundt.
Men jeg tror heller ikke helt, det er dét, der er Lykkes pointe.
Som jeg læser det, så anfægter hun mere den tendens, der er, til at skrive i salgsannoncer, at "hesten vil være velegnet til Bornholm" - uden at sælger har sat sig ordentligt ind i, hvilken type hest, det egentlig kræver at rende på den lille bane.
For som Lykke skriver, så er der nok ingen tvivl om, at det kræver en speciel type hest at komme rundt i de skarpe sving.
Det virker på mig mærkeligt at se heste til salg, der har svært ved bare at komme rundt på 800-meter banen i Skive, og så står der "velegnet til Bornholm" i annoncen. 
Og samtidig kan man godt undre sig over, når nogle erfarne bornholmer-kuske så vælger at købe den type hest til øen.
Men mange gange ser man jo også, at det retter sig - efter lidt indkøringsproblemer, vænner hesten sig til den anderledes bane.
Heldigvis er rigtig mange heste gode til at omstille sig.
Jeg ved faktisk ikke, hvordan en hest som Franklin Dancer er endt på Bornholm, så om han er specielt anbefalet, tør jeg ikke gætte på.
Han er bare sådan en type hest, som jeg slet ikke ville kunne sætte i forbindelse med Bornholm. 
Hilsen
Annelise