Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Hoppen Changri-La XX
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 14:53

Er der nogen som ved noget om denne hoppe ? Hun skaulle ha fået et føl i 2000 - kender du dette føls fortid Den hedder i dag Linea.

Skriv alt du/i ved om denne hoppe.

Også hingsten Basiluzzo er interessant da den er far til det føl fra 2000

Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !

R.I.P. Monti Juli 1999

Broget hingste føl e. Wyatt Earp til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Basiluzzo
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 20:37

kender jeg, da det er min dyrlæge Berner Olsen, der havde ham. Han kom af dage i sin boks ved et uheld. Har tit set ham, når vi var hos Berner med hopper til inseminering/bedækning. Han var en dejlig dreng.

Link til Basiluzzo's stamtavle www.pedigreequery.com/basiluzzo

Changri-La kan jeg ikke finde. Mon den er registreret i fuldblodsavlen? Prøv at spørge Peter Knudsen pk@danskgalop.dk Han har hjulpet mig før og er smadderflink.

Er der andre, der kan hjælpe?

Ellen

Uden hov, ingen hest.

0
0
Svar på denne tråd

Ellen .....
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 20:57

Mange tak for info - jeg har selv talt med Berner - og han fortalte noget lignende som du fortæller.

Han fortalte yderligere at der skulle være DNA på begge heste. Og med dem ville det være nemt at få lavet en DNA profil på hoppen fra 2000.

Jeg har været inde på Dansk Galop og har fundet en hest som hed Shangri-La så mon ikke jeg selv har stavet hendes navn forkert i det forige indlæg ?

Endnu en gang tak.

der findes dit kald !

R.I.P. Monti Juli 1999

0
0
Svar på denne tråd

Shangri La
Forfatter: 
Dato:  23-03-2008 07:42

Hej Arina

Jeg kan oplyse dig at Shangri La er født i 2002 og er ved Mas Media og ud af Working Girl. Jeg ved at hun er gået i avlen. Hendes helsøster er aktiv væddeløber og hedder Good Girl, hun blev sidste år kåret som årets 3 åring.

Mvh Signe

0
0
Svar på denne tråd

?????????
Forfatter: 
Dato:  23-03-2008 18:45

Det kan ikke være den Shangri-La, som er født i 2002. Den, Arina nævner, har fået føl i 2000. Eller er jeg helt galt på den?

Ellen

Uden hov, ingen hest.

0
0
Svar på denne tråd

Shangri La
Forfatter: 
Dato:  23-03-2008 19:00

Da jeg var hos Gert Jensen i 80´erne havde vi en hoppe der hed Shangri La efter Riboccare ud af Pay Attention, mener hun var fra 82, måske kan det være hende?

0
0
Svar på denne tråd

Mere forvirret
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 10:35

Ellen du har ret - hoppen jeg her søger fik føl i 2000 og hingsten til dette føl er Basiluzzo

Hoppen Linea er født i 2000 og er rød 162 cm og skulle være efter Shangri -La x Basiluzzo

Jeg har skrevet en mail til Peter Knudsen fra Dansk Galop - håber han så kan hjælpe mig yderligere.

Mange tak for alle jeres oplysninger

der findes dit kald !

R.I.P. Monti Juli 1999

0
0
Svar på denne tråd

Shangri La
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 10:50

uden bindestreg giver denne afstamning, som Michael skriver.

www.pedigreequery.com/shangri+la2

Mon det kan være hende, du søger?

Ellen

Uden hov, ingen hest.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 16:02

Måske ! Jeg ved jo ikke andet om Shangri la at hun fik føl i 2000 men kan man se det nogen steder ? Hvis det er hende ja så er vi meget godt stillet.

Lever denne hoppe endnu - og er der nogen som har billeder af både Shangri La og Basiluzzo ?

der findes dit kald !

R.I.P. Monti Juli 1999

0
0
Svar på denne tråd

Dansk Galop
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 13:37

Havde svaret - har i dag talt med Peter Knudsen. Bedækningen er registreret i 1999 men der er bare aldrig registreret noget levende født føl. Men en blodprøve kan gi os svar på om den hoppe vi er ved at bytte os til er den som den skal være.

Ellers er vi ret dårligt stillet.

Men igen mange tak for alle jeres svar.

Søger dog stadig et foto af Basiluzzo og Shangri La.

der findes dit kald !

R.I.P. Monti Juli 1999

0
0
Svar på denne tråd

shangri-la
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 16:06

shangri-la står i karlebo hos træner hanne bechmann og nyder livet på deres store fold sammen med working girl. working girl har for resten lige født et sundt lille hoppeføl efter pistachio.

skriv endelig hvis i vil vide mere

0
0
Svar på denne tråd

eller?
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 16:15

det kommer så a på om det er shangri la der er efter working girl & mas media..

hvis det er hende så læs lige forrige inlæg.

0
0
Svar på denne tråd

Desværre ikke den Shangri la
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 23:14

Den Shangri La jeg søger er død desværre.

Jeg har i dag hentet hoppen hjem som jeg her omtaler i tråden - en 8 årig xx hoppe.

Med kontrakten fulgte også tlf nr på opdrætteren og har så ringet til denne. Som blev meget glad for at høre at den har det godt.

Jeg fik ikke spurgt hende om billeder af Shangri La men vil gøre det en af dagene.

Nu skal vi så ha taget blodprøve på min nye hoppe - sende det til et laboratorie og få hende blodtype bestemt hvor efter der kan laves fuld stamtavle. I maj sendes til bedækning i DV Regi - Blue Hors Leredo tror jeg vi er end op med da han har fantastisk dressur bevægelse. Juli skal hun til ekstreriør kåring i DV. Så vi må bare klø på og komme i gang.

Søger stadig billeder af Basiluzzo.

der findes dit kald !

R.I.P. Monti Juli 1999

0
0
Svar på denne tråd

Basiluzzo
Forfatter: 
Dato:  29-12-2010 09:49

Basiluzzo blev importeret fra (så vidt jeg husker) Frankrig af Finn Tholstrup i Hørsholm.

Han skulle alene bruges som avlshingst, men jeg red ham for at han ikke skulle komme til at kede sig.

Basiluzzo var kke en nem hest, da han kom til DK. Han var meget dominerende, men han var skøn at ride på :-)

Jeg har muligvis nogle gamle billeder af ham.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider