|
|
| Søger traver! |
| Forfatter:  |
Sabine ♥Mille♥ |
| Dato:  |
14-11-2007 22:34 |
|
Heej (: Jeg søger en kasseret traver. (Som ikke har skader, så den ikke kan rides) Har hørt nogen steder fra at nogle giver kasserede travere væk. Eller til meget meget billige penge. Har ikke særlig mange penge og søger derfor en(: Mvh Sabine..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| abcdefgh |
Pernille ♥Egost♥ |
14-11-2007 22:58 |
|
jeg tror ikke de ligefrem bliver foræret væk de sælger dem af og til ude på travbanerne til 5000 kender en vis du intrs
love min traver ,mule,. rolig hest søges til låns ,godt hjem med fold hverdag med forkøbsret ,...,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Ih jeg blir snart vanvittig af at læse om piger som leder efter Kasserede travheste til ingen penge fordi i ikke har råd til at købe en ridehest som egentlig er det i skulle have købt istedet for, men kun har ca 5000-8000 kr til at købe en hest for, har i aldrig tænkt på at det ikke er anskaffelsen af hesten som er det dyreste! En hest er ikke bare noget man anskaffer sig, den er dyr i drift mht både foder, sko opstalding også alle de uforudsete dyrlæge regninger, og når i så har anskaffet jer den sødeste og dejligste travhest (som jo helt klart er blevet mishandlet på travbanen ) så finder i ud af efter 1-3 måneder at den slet ikke opfylder jeres behov for den kan sjældent bare lige finde ud af at gå på en ridebane/ridehus, man skal selv lære den øvelser og for det meste også at den skal gå i holdning med hovedet og det er jo ikke noget den lære på hverken 1 eller 2 uger også kan man igen læse på div ridesider at det er med stor sorg at man vil sælge sin smukke dejlige og elskede travhest fordi man gerne vil videre med sin ridning! Man skulle tro at de ikke er andet end "discount" heste i nogens øjne!!  Ja undskyld det lige gik ud over dig Sabine, men er bare simpelthen så træt og ked af det på de stakkels hestes vegne, som er vant til at blive passet i ,ja groft sagt hoved og røv for at vi kan nyde vores dyr på banerne og hvis de så ikke har anlæg for det eller grundet andet må stoppe er vi tilbøjlige til at sælge dem billigt bare de får det godt for vi vil jo vores dyr det bedste... Og ja der ER nogen som får det super godt ingen tvivl om det, heldigvis! -Får sikkert høvl over min udlægning, men sådan er bare min mening 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lomumba |
chiqvocats |
15-11-2007 08:35 |
|
I Agree... Så ingen høvl fra mig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Travheste |
MetteSamson ♥Samson♥ |
15-11-2007 10:07 |
|
Jeg er enig, men det kan jo være at Sabine skal bruge travhesten til noget andet en dressur og spring  De er jo dejlige skovturs heste og kan bruges til Monte f.eks. på vores ponybane. Så fra min side af så er det ikke direkte til dig Sabine (for jeg ved ikke hvad du skal med din fremtidige traver) men der er for mange travheste der bliver købt til rideheste (spring/dressur) fordi de er billige, hvorefter de bliver "smidt" videre til samme lave pris pga. den manglende evne fra både hesten og rytterens side... Dette er synd for hesten! Men vil også lige sætte en FED streg under, at man IKKE køber billig hest fordi man ikke har så mange penge, for det er DYRT at have hest, og man bør IKKE have hest, hvis man IKKE har råd til det! Knus Mette
Samson var den flyvende Fjordhest
*Sov sødt skat*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Travhest |
|
|
Hørt Hørt Lomumba  kan kun gi dig ret i det du har skrevet 
En af tosserne;-0 Marlene H Med araberen Babberups Don Diablo Bedre kendt som Dondi. Og nu med traveren Junker. Dondi udlånes. Se mere på præsentationen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt enig lomunba, men.. |
|
|
..jeg kunne da egentlig godt tænke mig at vide, hvorfor det er ok at sælge en billig traver, men ikke ok at forspørge på en?
Én gang travhest - altid travhest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lomumba |
staldhestely |
15-11-2007 15:33 |
|
Jeg er helt enig med dig. Men jeg har nu lige et tillægsspørgsmål der ikke er specielt møntet på Lomumba. Hva' mener i så der skal ske med traverne, hvis de af den ene eller den anden grund ikke kan begå sig på banen, de kan jo som bekendt ikke sælges for de helt store penge ?? solhen: Nu syntes jeg så ikke det er ok at sælge en billig traver, men hvor læser du at det ikke er ok at forespørge på en? Sabine: Har du læst tråden "hvad skal der blive af min traver" her på siden, det er en som skal af med sin traver som forsøger at finde et hjem til den. Hilsen Helen.
Flot galla kjole sælges billeder på præsentation. HUSK IGÅR DRØM OM IMORGEN LEV IDAG.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dadada... |
|
|
Nå, der fik jeg så en spade i hovedet!!! Føler jeg i hvert fald! Hvad jeg forskellen om man har 8000 kr til en travhest eller en pony eller hvilken hest det nu end er! Jeg kan forstå jeres pointe, når mor og far skal give lille marianne en hest i konfirmatiionsgave, og så skal den være billig! Men syntes det er hårde ord og bruge, ikke alle er sådan! Det er faktisk nogen der passer deres heste ordentlig om så de har kostet 100000 eller 8000! Jeg har selv 2 skønne skønne travere, og ville ikke bytte dem for andet! jeg har udelukket købt dem fordi jeg kan lide deres temp og deres store forskelligheder! og stakkels den gamle, som jeg har haft i 9 år, hun må have det forfærteligt! Så jeg må være en af de store bussemænd som har købt sådanne 2, og de bliver passet af H til, de får aldig dyrlæge, smed, mad, ej redet eller kørt en tur i det fri, eller lign... Jeg har dem kun på boks for bedre tjent er de vel ikke! Undskyld, men jeg blev faktisk lidt ked af at blive puttet ind i en lille kasse sammen med "alle" dem som ikke passer på deres heste!
En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har 2 hoveder!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
Jeg har haft fået en forærende fordi jeg søgte efter en.. Jeg havde ikke 10000 eller mere til at købe en selvskabs hest, men selvom det kan være svært at skaffe et stort engangs beløb er det ikke ensbetydende med at man ikke har råd til at passeden probert. Dem fra foderstoffen og andre steder er ved at gå bagover når de høre hvad jeg køber af foder til mine tre heste, særligt traveren er dyr. Jeg har ikke råd lige pt til at købe mig en følhoppe eller løbsklar traver, men jeg har sku råd til at sørge for dem.. Kun det bedste til mine heste!! Hvilke bagtanker folk har når de søger efter travere skal jeg ikke udtale mig om,. men forhåbentlig vil de kun det bedste... Til orientering er der travere til mellem 3-8000 på travnet lige nu
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456... |
|
|
Det er nok nærmest formuleringen af nedenstående, der giver folk visse bekymringer: Har hørt nogen steder fra at nogle giver kasserede travere væk. Eller til meget meget billige penge. Har ikke særlig mange penge og søger derfor en(: Sabine vil gerne ha´ en hest forærende eller alternativt til meget billige penge, fordi hun ikke har særligt mange af slagsen (penge altså...). Det som jeg læser, og er fuldt enig i er, at folk advarer mod at anskaffelsen af en hest, i de fleste tilfælde ikke er den dyreste post, man møder som hesteejer. Jeg synes ikke at du, laiseee, behøver at føle dig forulempet. Du skriver jo netop: jeg har udelukket købt dem fordi jeg kan lide deres temp og deres store forskelligheder! Det er jo en helt anden sag så... Du har, efter eget udsagn, ikke købt dine billigt fordi du ikke havde råd til andet, men fordi du værdsætter netop nogle af de kendetegn mange travere har  Det ser jeg intet galt i - tværtimod. Men hvis folk vil ha en gammel afdanket traver forærende, fordi de reelt ikke har pengene til at anskaffe en hest, så ser jeg ikke umiddelbart, hvad de så mener at kunne tilbyde netop en sådan, ud over skysovs og flyvefrikadeller og det er der sgu´ ingen der lever fedt af! En anden ting som jeg synes at folk ofte glemmer er, at nok er kasserede travere billige i anskaffelse, men de er altså ikke billige i daglig drift. Det er avlede præstationsdyr, som kræver ganske meget brændstof for at holde et vist huld. Det er ikke nøjsomme heste - det er grovædere, som virkeligt kan sætte nogle kilo til livs. Er man ikke indstillet på det, eller har man ikke midlerne til det, så er det man får den "karakteristiske" skravlede, kantede, tyndhalsede, usle hest uden former og fylde. Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glory... |
|
|
Mange tak jeg overreagerede måske lidt, men blev ski lidt ked af det, nok fordi jeg selv syntes jeg er en god hestekyndig person! Mvh...
En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har 2 hoveder!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar til Helen |
|
|
At det ikke er ok at forespørge på en billig traver læser jeg af denne sætning: Ih jeg blir snart vanvittig af at læse om piger som leder efter Kasserede travheste til ingen penge fordi i ikke har råd til at købe en ridehest som egentlig er det i skulle have købt istedet for, men kun har ca 5000-8000 kr til at købe en hest for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| solhen |
staldhestely |
16-11-2007 01:12 |
|
Vi må jo så opfatte det forskelligt. Jeg læser det ikke som om Lomumba syntes det er forkert at forespørge, hun lufter bare sin fortvivlelse over at travere ofte bliver betragtet som discount heste og gør opmærksom på at den billigste del ved at have hest er anskaffelsen. laiseee: Jeg syntes heller ikke du behøver at føle dig truffet, der er ingen tvivl om at der er rigtig mange der behandler deres travere til ug. Desværre ses det bare også at nogle køber en traver netop pga. at den er billig i anskaffelse, uden overhovedet at have sat sig ind i hvad en traver er for en skabning og om den har en chance for at leve op til de forventninger de stiller til den. Hvis de så finder ud af at det ikke lige var det de havde forestillet sig, så er det altid hesten der er taberen. Jeg rider selv dressur og jeg indrømmer blankt at jeg ikke gider kæmpe med traverne på en dressurbane, men skal jeg en tur i skoven, så bliver dv'eren hjemme og jeg foretrækker en af traverene. Hilsen Helen.
Flot galla kjole sælges billeder på præsentation. HUSK IGÅR DRØM OM IMORGEN LEV IDAG.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helen.. |
chiqvocats |
16-11-2007 12:02 |
|
Sådan opfatter jeg det også..(som dig altså ) Det var bestemt ingen kritik af Sabine gerne vil ha en billig hest men snarre folks opfattelse af travere bare er noget man smider væk efter brug.. At markedet gør de ikke er dem vi får kæmpe beløb for er så en anden side.. for mine "gamle" travere er deres vægt værd i guld.. Så da intet at sige til hvis man blir ked af at den eneste grund til folk vil ha en traver, er fordi der ikke er penge til en DV...Og ja heldigvis findes der bestemt også gode traver hjem hos folk der har sat forventningerne lidt mere realistisk..Så hesten ikke skuffer.. og dermed skal videre i systemet.. Jo synd for hesten hvis det går sådan...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SABINE SKRIVER |
Sabine ♥Mille♥ |
16-11-2007 15:32 |
|
Jeg har altså en traver i forvejen og ved godt at de ikke er super billige i foder og sån! Har ikke de vildt store penge til at købe hesten for, men råd til at fodre den med godt foder hver måned det har jeg altså! Mvh Sabine .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billig travhest |
blacky ♥jylland♥ |
16-11-2007 19:07 |
|
Jeg er så en af dem der har købt en "billig" travhest til min datter som er 13 år. Vores traver er jorden dejligste hest. Han er blevet kasseret da han var 3 år, nu er han 9 år. Vi købte ham med formål at hun skulle bruge ham på rideskolen til lidt dressur og det går rigtig godt. Vi har mødt en del kritik af alle de andre hesteejer, da han er stor herre og de synes han er en stor mundfuld for en "lille" pige, men det er han ikke. Han vil gøre alt for hende. Han har aldrig smidt hende af , sparket eller lavet noget ballade. Jeg tror grunden til de siger disse ting er fordi han er traver og så må han være lidt skør i hovedet. De bemærkninger kommer ikke til de andre hestejer der står med en dv, som lige pludslig smider en rytter af. Der er bare en ting de sommetider glemmer. De køber en ridehest hest helst en dv og så tror de at de bare kan tage til stævne og vinde. Men sådan fungere det jo ikke og så står de med en hest som ikke lever op til deres forventninger. Rideheste er efter min overbevisning al for dyre i forhold til det de kan i mange tilfælde. Det skal lige siges, at vi både har kontakt til ridessporten og travsporten og har fundet ud af lige meget hvor man befinder sig, så elsker man hestene og vil gøre alt for dem, men der er også rådne æg på begge sider. Vores traver var billig, men vi så ikke på prisen, og vi prøvede mange heste af alle slags inden vi faldt for guldklumpen og han har levet op til alle vores forventninger til ham. Mor til en traver...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu var det |
|
|
Ikke for at det skulle gå ud over Sabine som jeg så sandelig også skrev i mit indlæg, men jeg syntes bare det er skide synd for "vores" heste at de meget tit og absolut ikke altid ( som jeg også skrev længere opppe..) bliver købt af nogen som ikke umiddelbart har råd til en hest som er skolet til normal ridning, som så finder ud af meget hurtigt igen at det ikke var det rigtige køb også bliver de solgt rigtig mange gange, det er det jeg syntes er så kedeligt og synd og derfor jeg spørger om vores dyrt opdrættede, trænet og passede heste som står i rigtig mange tusinde kroner af nogen åbenbart bliver opfattet som køb og smid væk...? Og jer som af en eller anden grund følte jer ramt, det forstår jeg så ikke, for i er jo glade for jeres travheste og ønsker jo ikke at bytte eller sælge dem, jeg skrev jo netop at det var dem som anskaffer sig dem for at finde ud af at det faktisk er hårdt arbejde at omskole en travhest nogen dog lettere end andre.. Vh Majbritt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mor til en traver |
blacky ♥jylland♥ |
16-11-2007 20:03 |
|
Jeg følte mig ikke ramt... Jeg ville bare prøve at forklare at det ikke kun travere der bliver misforstået i forbindelse med tilridningen og ved køb og salg. Jeg ville også have det dårligt med at sælge en hest man har lagt så meget energi og penge som travfolket gør. Det kunne ridefolket lære noget af. De står på bagben overfor travsporten p.g.a uvidenhed. Det er ikke kun travheste der sommetider lider en grum skæbne. I ridesporten har jeg flere gange oplevet en kynisme som jeg ikke helt kan forstå. Hvis en ridehest bliver skadet bliver ligså tit aflivet som man sommetider gør i travverden. Hele problemt er at man ikke kender til hiandens heste.  Men jeg vil hellere stå ude på travbanen og fyse sammen med vennerne end være til et ridestævne med de helt " rigtige" heste. Travere der er på toppen af deres karriere er til en hver tid mere imponerende end en top dessurhest... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang. billige travheste |
Elisabeth 2 |
17-11-2007 08:18 |
|
Jeg har selv købt en billig travhest dels fordi de har et dejligt temperemant og at de er gode som skovturshest og hyggehest. Min kan ikke bruges til andet pga en skade. Men han er meget opmærksom og stopper hvis jeg har problemer. Han er meget tynd fordi han ikke har fået den mad han skulle da han har tabt mange muskler og fedt. Men han er ved at komme efter det. Han er nem på staldgangen og nem iridehus og nem at have i skoven. Hvis det er det hun skal bruge hesten til så kan jeg ikke se noget galt i at spørge efter en billig travhest og nogen gange så kan man være heldig at få en hest grattis. Men kig inde på travsiden og på annoncerne efter travheste inde på hestenettet. elisabeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sabine |
Evahestepige |
17-11-2007 14:01 |
|
.. hende der webster har da et indlæg kørende lige nu om en travhest som netop søger nyt hjem?
Telepati .. din hest bruger det, jeg bruger det .. Little bird up in the sky dropped a shit right in my eye. Me not sorry, me not cry, me just happy that cows dont fly! http://www.luxushund.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyr traver |
|
|
Ja, jeg er en af dem, der har købt en dyr traver, og den bliver dyrene endnu. Når jeg sammenligner prisen for det jeg har givet for min hest indtil nu og nogle af dem, der er på travnet i øjeblikket, kunne jeg have 3-4 travere i stalden i stedet for en. Men jeg har valgt at betale for min traver fordi jeg simpelhen synes den er verdens sødeste og dejligste travbasse. Og hvad kan min dyre traver så? Ikke en dyt Den blev betegnet som "ikke særlig god" i travverdenen og i rideverdenen vil den nok blive betegnet som håbløs. Men jeg respekterer min hest for det den kan - eller snarere for det den ikke kan. Og jeg havde altså respekteret den om den så havde været gratis. Så skriver Helen, at lomumba bare lufter sin fortvivlelse over at travere ofte bliver betragtet som discount heste og gør opmærksom på at den billigste del ved at have hest er anskaffelsen. Ja, det har hun ret i, men den "fortvivlelse" sidder jeg nu og mangler at betale ca 5000,- af på, samtidig med at jeg så må spørge, hvem det så egentlig er, der betragter min traver som discount.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang. travhest |
Elisabeth 2 |
18-11-2007 09:07 |
|
Der er nogen i stalden der kalder min traver for hamburger de luxe men det er fordi hun ikke er så meget for travere men det er jeg efter at jeg har redet et par stykker og jeg elsker en god ridetur i skoven og ikke så meget i ridehus da det er kedeligt med at ride rundt. Men det er godt med ridehus ved regn og meget blæst. Jeg respekterer også min hest som solhem skriver. For der er nogen af der ikke kannoget men de lystrer nogen gange bedre end rideheste. fordi de er opdraget på en anden måde og i tidlig alder. Man kan få en travhest til en god dressurhest eller springhest bare de ikke har skader. elisabeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor??? |
|
|
Det undre mig gang på gang at traver bliver rakket ned fordi den ikke lige har en super kendt dv far og mor som har gået høje stæver både i spring og i dressur. Nu har jeg reddet traver i ovet 10år og nej den bliver aldrig en dv´er. Men min lille usle traver som jeg har fået fordi hun ikke kunne rende stærkt nok på banen kan sq bruges til det jeg vil bruge den til. Jeg vil ride mange ture ud i det blå, vil ride noget hygge dressur. Min ridelære sagde en gang at hun nok aldrig kom til at gå en Ma dressur. Nå og??? Det gør jeg sq nok heller aldrig så det er vi lige goe om. Mange spør hva fanden jeg vil med en traver hvorfor jeg ikke køber mig en ordenlig hest i stedet. HUN ER SQ EN ORDENLIGE HEST!!! Jeg har set mange rideklumper være dobbel så skøre i bolden som en traver. Jeg har aldrig set en traver blive pakket ind i både det ene eller det andet både på krop og ben inden den skulle på fold, og har aldrig set en traver der ikke måtte komme på fold fordi den var for dyr til at den måtte skade sig selv. Jeg ved godt jeg burde ha ladet vær med at rede min grimme og udulige traver fra slagteren. En traver er billig når den sælges som ridehest fordi de helre vil sælge den end slagt den!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu står jeg |
staldhestely |
18-11-2007 15:20 |
|
i den situation at jeg har heste af begge racer og jeg er tossede med dem alle, uanset stamme.. Jeg har ufattelig svært ved at forstå hvorfor nogen har så pokkers travlt med at nedgøre andre racer end lige netop den race de selv er ejer eller bruger af. "Rideklumper" der er dobbelt så skøre i bolden som travere. Og så bliver de pakket ind på både krop og ben, og hvis det er dyre heste må de ikke komme på fold. Rideheste er hverken mere eller mindre tossede i bolden en travere, der er halv dårlige eksepler inden for alle racer. At ridehestene bliver pakket ind er da for pokker ikke racens skyld, de trækker mig bekendt ikke selv i tøjet. Iøvrigt tror jeg det er et fåtal der ikke kommer på fold. For mig er travere absolut ikke discount heste, men fakta er at de fleste travere som bliver solgt til ridebrug bliver solgt til discountpriser, det er ærgeligt men jeg tror desværre ikke det står til at ændre. Alt den rakken ned på hinandens "forskellige" heste er for mig et tegn på stor uvidenhed om hvad der sker indenfor de forskellige grene af hestesporten. Jeg kan sagtens forstå hvis man har trang til at tale positivt om den sportsgren man selv tilhøre, men jeg fatter ikke det er nødvendig i samme åndedrag at tale nedladende om andre. Hvis din drømmehest er en traver og din nabos drømmehest er en dv'er, så har i begge, lige netop det som i har drømt om, hvorfor så alt den mudderkast ?? Hilsen Helen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endelig... |
Mullebabe |
23-11-2007 02:34 |
|
Vil bare lige sige TAK til Helen for det sidste indlæg! Jeg har også gennem rigtig mange år, "haft et ben i begge lejre" og gu-hjælpe-mig om det ikke er de samme kommentarer der kommer fra begge sider. - Jo, en travhest kommer til korts, når den bliver bedt om, at gå et første klasses dressur-program i de højere klasser MEN... Hvor mange DVér tror I kan følge med feltet rundt på en travbane??? For mig handler det om, at man finder ud af hvor ens interesse ligger med hestene, og så invisterer i det man brænder mest for. Og så er det da rigtigt, at man kan finde rigtig dejlige travheste, der desværre af en eller anden grund ikke kan magte opgaven som væddeløbshest, til en mindre pris end hvad mange andre heste på rideskoler koster. Men det er - set med mine øjne - fordi det ikke er med det formål, at de er avlet. Og det betyder jo ikke at man får mindre hest for pengene! Nu er det bare sådan, at vores skønne travere har mange egenskaber og derfor sagtens kan benyttes i ridehuse og på springbaner - endda med gode resultater. Men hvis man nu "vendte den verden om"; hvad tror I så prisen ville ligge på, hvis "vi trav-folk" skulle invistere i en kasseret dvér til travbanen? Helt uden fordomme, tror jeg faktisk ikke den ville nå op på samme pris, som hvis man købte en dv´er til fx dressur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mullebabe |
|
|
Kan godt li' dit indlæg og den måde du skriver på  Jeg føler mig selv meget - nej - jeg er meget priviligeret ved ikke at tilhøre nogle af de verdener du angiver, selvom jeg har traver. For mig drejer det sig ikke om, hvad jeg ønsker af en hest, men om jeg har mod på at omstille mig efter det min hest udtrykker glæde ved. På mig gør det også ondt, at se en traver blive brugt i rideverdenen, hvor ambitionsniveau og hestens formåen/glæde ikke går i spænd. Men det gør mig også ondt at se en traver løbe af begejstring men blive sat af bane eller solgt som ridehest fordi den ikke kan løbe hurtig nok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en DV på travbanen |
|
|
er nok ikke mange øre værd, nej. Måske mn kunne lave et løb for kasserede DV'er på travbanen. Dr er vist meget konkurrencesnopperi i ridesporten.
~ Greven og Luke ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Priotet --- selvværd |
maria ♥Bandit♥ |
14-12-2007 15:33 |
|
Jeg har lige måtte sande at min elskede bandit travhest har en skade der gør at vi ikke må ride, og søger nu et hjem til ham som selskabshest hvorfor: fordi det er min bedste ven, jeg er datter af en rideskole og har reddet mange "fine" heste i mit liv, men min fedeste rideoplevelse og største kærlighed har været sammen med BANDIT (letmebeawinner) men hold da op en kærlighedshistorie --- han står opstaldet et fint sted med virkelige gode forhold men jeg har ALTID mødt rynken på næsen osv. over at man har valgt en travhest ?? han er den mest rolige af de heste der er der ? han passer som i andre skriver -- han sparker ikke stresser ikke bider ikke osv. nej han kommer løbende når han ser min bil og vrinsker bare jeg er 5 meter fra ham, han er virkelig en stjerne og det hele handler da om hvad vi selv skal bruge hesten til, jeg er slet ikke til stævner i noget som helst vil bare have en god ven til ture i naturen og hvad er der dog for pokker galt i det, jeg træber fra jorden i horse mann ship og tager mange kurser og lejrskoler det er da også at have hest ??? man må have dårligt selvværd hvis man kun er rytter hvor det kan prales af i form af stævner --- nej dem der kan skabe en rolig ven der kan rides på af en travhest er virkelige rytterer i min verden --- det handler ikke om prisen -- fat det dog--- er man et bedre menneske når man har mercedes end hvis man har opel ? en opel kræver sikkert flere penge på sigt men det siger ikke noget om personen i bilen for pokker og hver bil køre hver dag med rigtig vedligeholdelse og er det ikke derfor man har bil ? jeg fatter ikke at man er bedre hestepige ved at betale 50.000 -- og ja blev sur over det jeg læste --- og håber at finde en sød landmand/kone til Bandit for han fortjener det be´dste og den der gir ham det bedste er ikke den der nødvendigvis betaler for ham ... det med kærlighed handler ikke om penge --- det er et kæmpe spørgsmål om priotet --- sæt dig ned og spørg dig selv om det er penge det hele handler om eller fordomme og dårlig moral --- Bandit har kostet mig meget i foder dyrelæge røngten men jeg lader ikke handlen gå tilbage for at få mine penge nej jeg betaler bare , erkender at det ikke gik så godt pga. hans skade og løser problemet når jeg finder et godt sted, se det er at skide på prisen og elske sin hest 100 % ---´jeg er træt af at høre denne race blive rakket ned nu må i sgu undskylde mig men lær lidt om horse mann ship og sjælen mellem hest og rytter og forstå at det ikke handler om prisen men kærlighed og kemi . Hilsen Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria... |
Kisser |
14-12-2007 15:59 |
|
Godt brølt Maria. Du har så inderlig ret. Kisser