Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Hyggekørsel.
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 17:39

Hej.

Vi kørte den sidste tur for 14 dage siden. ( Og hvor var det koldt ) Så nu holder vi vinterferie indtil foråret kommer igen.

Der faldt en bemærkning fra en forbipasserende, at det efterhånden var et sjældent syn.

Så jeg kunne da godt tænke mig at vide, om her er andre, der kører skovturskørsel. Og med hvilke heste og hvor mange.


Vi kører med to fjordheste..men har nr tre gående med foran ved de to. Vi har fået en hammel til tre..så nu er det bare med at køre den sidste fjordhest til..hvilket nok ikke bliver noget problem.

Glæder mig til at høre fra jer.


Hilsen fra Hanne....

Med de tre fjordheste...Mai, Mille og Tot.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi kører hele året...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 17:58

... medmindre det er for glat eller der er faldet alt for meget sne :)


Kulden er et spørgsmål om påklædning, og det er lettere at pakke sig ind, når man skal sidde på vognen, end når man rider. Bliver det helt slemt, hopper vi af og går et stykke (og så bytter vi plads).


Her hvor vi bor, er der rigtig mange kuske, men jeg tror alligevel at folk synes det er vældig hyggeligt at møde en hestevogn. Der er i hvert fald mange mennesker, som vi slet ikke kender, der hilser på os når de kører forbi.


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


Dressurvogn sælges. Se min præsentation


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det var
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 18:03

min egen fejl at sidde og fryse..det ved jeg skam godt


Vi har valgt ikke at køre om vinteren..men sådan er man jo så forskellig. Vi rider en lille tur i stedet for.


Hilsen fra Hanne....

Med de tre fjordheste...Mai, Mille og Tot.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kører
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 19:44

med min shetlænder og har da tænkt mig at køre om vinteren også. Og fra december bliver der sat bjælde på seletøjet

Det gode ved at køre fremfor at ride, er at man kan pakke sig ind i et tæppe

Only the mountain has lived long enough to understand the meaning of a howling wolf

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bailey&Beauty
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 20:05

Jeg kører med min lille shetænder som blev tilkørt til i sommers.


♥Bailey♥Beauty♥

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 22:29

Jeg kører også hele året (med æsel)dog ikke så ofte vinter som om sommeren.



cokko65:Hvordan fastgør i den unge hest til de der er spændt rigtig for vognen ?



Dorte.


Det god stil - at køre æsel med et smil
Har du set Donkey,Frans, Frits , Nellie og Augustas hjemmeside ?
0
0
Svar på denne tråd
 
 hele året
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 06:27

Vi kører hele året. Ponyerne skal jo holdes i gang.

Masser af varmt og ikke mindst vindtæt tøj skal der til. Selv om vejret ikke er det bedste hele tiden kan det jo være ret hyggeligt alligevel. Vi kører i skoven.




Gotlandsruss fra www.hellestruplund.dk


Sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 kørsel med heste
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 07:03

Hejsa...


Nu er vi jo nye i køresporten.. men hare da planer om at køre hele vinteren... :-)


Knus Ulla Nielsen

se vores hjemmeside: HER


Forhandler af REGULATOR COMPLETE hestefoder... På fyn!!

www.hestefolket.dk.. et forum hvor der er plads til hygge, for alle på tværs af alder, hesterace osv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dorte..
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 07:46

Jeg vil gerne forklare dig hvordan..men det er manden, der har tjek på det med seletøjet. Så jeg får ham lige til at forklare det, når han kommer hjem.



Hilsen fra Hanne....

Med de tre fjordheste...Mai, Mille og Tot.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kører også
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 13:51

Jeg kører også til vinter. Men det er vist slut med at køre om eftermiddagen. Jeg kan simpelthen ikke nå det længere inden det bliver mørkt.


Men de dage hvor vejene er glatte, der bliver vi hjemme.


I går blev det lidt dunkelt inden jeg kom tilbage i stalden. Vi har godt nok refleks-fortøj på, reflekser på tøjler, næserem, stænger og "blinke lampe" på siden af vognen... men man skal godt nok passe på - vi kører jo ude på vejen.

Så nu er jeg gået over til vinterkørsel som kun foregår i weekenden.


Jeg fryser ikke når jeg kører. Vi har gode hynner at sider på, godt med tøj, handsker og lækre hjemmesyede bentæpper.


* Jeg hører også standart sætningen hver dag jeg kører: Næh.. det ser så hyggeligt ud...*GG*

MEN DET ER DET JO OGSÅ.


Jeg håber at alle får nogle fantastiske vinterture med hestevogn.



VERDENS BEDSTE MULE - ER EN AF DE GULE..

0
0
Svar på denne tråd
 
 vinter
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 13:56

jeg køre også om vinteren, ikke så meget men lidt blir det da til.. Jeg kan desværre ikke pakke mig ind i tæpper osv da jeg sidder i en sulky.. men jeg overlever nok.

Har en ide om at ville prøve med kælk når sneen kommer, når jeg ellers har hittet ud af at spænde den fast uden det blir farligt


Sydsjællandsponytravbane
0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Dorte igen..
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 19:55

Alle tre heste blir kørt med en tospands tømme..og fra hesten i midten går der en line til begge heste indvendig i hovedtøjet. Håber du forstår denne forklaring.

Dog skal der lige siges, at den hest der ikke trækker, er sele vant..kan rides på..er rolig og ikke bange for noget.


Selvom vi har gode hynder..varme frakker og bukser..tæpper mm...uanset, så er det for koldt for mig, og så går det hyggelige af det.(synes jeg) Jeg er en rigtig frossenpind..sover altid med sokker på

Så jeg glæder mig til det blir forår igen. For det er så hyggeligt..man kan ikke andet end slappe af.


Hilsen fra Hanne....

Med de tre fjordheste...Mai, Mille og Tot.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kører også
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 12:41

hele vinteren med min shetlænder, men det er koldt!!Jeg har meget glæde af et køreforklæde fra Klindt udover tykke bukser og tæppe at sidde på. ( har en 4-hjulet vogn ) Lige et fif, jeg giver videre: Hav et ekstra par handsker med og sid på dem, så de er varme at skifte med.

Men en bjælde! Det vil jeg godt nok ikke genere det lille pus med - vi vil hellere høre på lydene i skoven.

Vi bor så vi skal 20 minutter på landevejen i meget bakket tærræn inden vi når skoven, så min shetter har altid sko på og om vinteren bruger vi mordax for at komme op over bakken. Jeg kører dog ikke, når det er farligt glat.

God kørsel til alle.

Hilsen Morris og Anne Sofie.


Dagplejemor for tre heste.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi kører
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 21:42

da hele året rundt, men selvfølgelig mest om sommeren. Om vinteren bliver det kun på de der dage med høj sol og stille vejr. Det er jo mildt sagt lidt "halvkoldt" at sidde i vognen om vinteren. Men vores juletur, den er HELT sikker. Den ville vi aldrig give afkald på. Om så hestene skulle gøre det med tæpper på. Det er simpelthen så hyggeligt med bjælder, varm cacao og julesange, og alle ser frem til det hvert år.


Jette K












I mit næste liv vil jeg være hest - hos min datter!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider