Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

en masse ? om udstyr
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 21:26

efter længe overvejser, med baby, mand, hus, skole og job, har jeg besluttet at jeg alligevel vil prøve at finde tiden til at gen erhverve mit montelicens som jeg har mistet idet jeg ikke har været ude siden ja jeg tog det i 2000 eller var det 2001

jeg har bare lige sådan snuset til trav kaldender nr 1 og hovsa der er vist sket en del siden dengang. så hermed en masse spørgsmål som jeg håber nogen af jer kan/vil hjælpe mig med.

ang hjelmen, står den skal være trav/galop ce godkendt (eller deromkring) er en alm godkendt ridehjem det???

kan så se man også skal have sikkerhedsvest nu, nogen som ved hvor man evt kan købe sådan en brugt/billigt? det samme gælder hjelm hvis ikke en ridehjelm er trav godkendt.

stigbøjlerne, skal det være sikkerheds lukket med elastik eller er alm lukkede stigbøjler også godkendt?

ang "væddeløbsdragten", har tænkt mig at købe et par hvide ridebukser, men hvad med overdelen??? kan jeg evt købe en jakke i en hvilken som helst heste el sports udstyr butik og så få den indregistreret eller er der yderligere regler omkring det?

ja så tror jeg vist jeg har spurgt nok for denne gang/ til den store guldmedalje, men har nogen andre gode råd eller andet jeg bare burde vide, modtages dette med kyshånd.

mange hilsner mette

0
0
Svar på denne tråd

godkendt hjelm
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 23:12

Hej!!!

ja det er fuldstændigt rigtig det med godkent hjelm, en alm ridehjelm er ikke godkendt, da den er lavet med skykke foran, og det må der ikke være. når du ser dem der er i løb, hvor der er en lille stykke plastic som skykke, så er det et overtræk...

sikkerhedsvest er også korekt, i princippet kan du vist nok ride med alle former for veste, men spørgsmålet er bare hvis den er for stor, bliver den noget klodset, at ride med, og der disse krav ikke overholdt, får man bøde... ang stigbøgler tror jeg ikke der er nole lov om hva man rider med, men de fleste rider med lukket alminium... overdel ved jeg ikke om man bare kan købe, den må jo ikke være ens med andre, selv skal min syes... Håber der var lidt hjælp...

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Udstyr..
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 08:35

Bøjlerne SKAL være lukket.De andre må ikke bruges da vi kan komme til at hænge sammen i løb. om det så er almindelige ride heste bøjler du bruger er op til dig selv. Du må også bruge en trav hjelm med skygge. Men en alm. ridehjelm er ikke godkendt.

Du skal ride med fortøj nu.. det skulle man heller ikke dengang.

Din løbs trøje er der mig bekendt ikke særlige regler til. Bare du får det indregristreret i din farve.

Held og lykke med det..

Mvh. Christina

Norsk skovkatte opdræt.

Se mere på www.chiqvocats.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider