efter længe overvejser, med baby, mand, hus, skole og job, har jeg besluttet at jeg alligevel vil prøve at finde tiden til at gen erhverve mit montelicens som jeg har mistet idet jeg ikke har været ude siden ja jeg tog det i 2000 eller var det 2001 
jeg har bare lige sådan snuset til trav kaldender nr 1 og hovsa der er vist sket en del siden dengang. så hermed en masse spørgsmål som jeg håber nogen af jer kan/vil hjælpe mig med.
ang hjelmen, står den skal være trav/galop ce godkendt (eller deromkring) er en alm godkendt ridehjem det???
kan så se man også skal have sikkerhedsvest nu, nogen som ved hvor man evt kan købe sådan en brugt/billigt? det samme gælder hjelm hvis ikke en ridehjelm er trav godkendt.
stigbøjlerne, skal det være sikkerheds lukket med elastik eller er alm lukkede stigbøjler også godkendt?
ang "væddeløbsdragten", har tænkt mig at købe et par hvide ridebukser, men hvad med overdelen??? kan jeg evt købe en jakke i en hvilken som helst heste el sports udstyr butik og så få den indregistreret eller er der yderligere regler omkring det?
ja så tror jeg vist jeg har spurgt nok for denne gang/ til den store guldmedalje, men har nogen andre gode råd eller andet jeg bare burde vide, modtages dette med kyshånd.
mange hilsner mette