Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Fosterbevægelser = smerter??
Forfatter: 
Dato:  09-02-2009 22:38

Hej ænder,

Jeg er i uge 33 og min graviditet er i det store hele forløbet helt fint. Der har hele vejen igennem været temmelig meget fosteraktivitet, og det er jo dejligt.

Men nu har bevægelserne ændret karakter. Der kommer meget kraftige spark helt nederst i maven, og det er voldsomt ubehageligt. Det giver nærmest nogle jag eller "isninger" ved skambenet. Der har ikke tidligere været spark så langt nede. De kraftigste spark har tidligere været øverst på maven. Der er også stadig bevægelser øverst på maven, men det er som om, de ikke længere er helt så kraftige.

Kan det være fordi baby er ved at "skrue sig fast" i bækkenet? Eller skal jeg være nervøs for, om han har vendt sig og nu ligger med hovedet opad?

Kh

Maria

Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est...

Mor til skønne Kathrine, født 24.08.06

-Og nu med ny Baby Peanut i maven. (Termin 3. april '09)

0
0
Svar på denne tråd

jeg gætter
Forfatter: 
Dato:  10-02-2009 08:54

... på at baby rammer en nerve, og det er derfor det gør ondt. Men det er gætværk ;-)

Jeg gætter også på at hans stadig står med hovedet nedaf, og selv hvis han ikke gør, så kan han stadig nå at vende sig igen inden fødslen.

Er du alt for bekymret må du ringe til din jordemoder, så kan hun sikkert forklare fænomentet.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-02-2009 14:13

Louise: tak for dit svar. Jeg er ikke bekymret som sådan, jeg undrede mig bare. Det med en nerve lyder absolut plausibelt.

Kh

Maria

Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est...

Mor til skønne Kathrine, født 24.08.06

-Og nu med ny Baby Peanut i maven. (Termin 3. april '09)

0
0
Svar på denne tråd

Kender det
Forfatter: 
Dato:  10-02-2009 15:46

udemærket godt.... Min lillemand lå også med hovedet oppe, helst i mine ribben selvfølgelig, indtil uge 34, hvor han så vendte sig... Og det begyndte smerterne skam også, i forbindelse med, at han ligger sig fast... Nogle gange føles det virkelig som om at han ligger og nikker skaller mod mit bækken, det kan gøre vanvittigt ondt, andre gange kommer der et kraftig jag der virkelig tager pusten fra mig og kan gå helt ned i benet, det tror jeg også er nerver han rammer, den lille bandit... Det har jeg så hygget mig med de sidste 2,5 ugers tid og det bliver jo desværre ved og ved, da han skruer sig mere og mere fast dernede...

Så nu må han gerne snart komme ud........

Michelle
Livet er kort, så husk at nyde det!

Snart mor til Lucas - termin d. 5 marts 09

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider