Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

rød numse
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 17:08

hvad stiller jeg op med min lille dreng. Han har nu så rød numse at det ligner en hudafskrabning. Han græder jo som pisket når vi skifter ham.

Har forsøgt med zinksalve, landolinsalve og inotyol creme. Han har ofte afføring 3-4 gange i døgnet - total splat! lægen siger det er normalt...Hmm han er 1,5 år. Vågnede igår nat og græd - han havde lavet i bleen.

Vi plejer at være lidt hysteriske med at få skiftet ble, men nu er det gået galt. Det må være afføringen som er for hård for hans fine hud.

Nogen med et godt råd?

0
0
Svar på denne tråd

puha rød numse
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 19:17

er til tider svær at få bugt med.. hva med at smøre barriere creme på hvergang og ellers giv luft?

Hilsen Sole

Mor til Helene Marie født 26. Sep. 07 kl 11.08

- Og ny spunk i vente den 27 maj 09

Gud gav ganske vist menneskene forstanden, men glemte desværre at vedlægge en brugsanvisning

.

0
0
Svar på denne tråd

Rød numse
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 21:03

en så hudløs numse skal ikke have cremer, salver osv - men en god gammeldaws "kogtvandsklud".

Du skal bruge noget rigtig godt forvasket = blødt, 100% bomuld. Det kan være en gammel vaskeklud, håndklæde, t-shirt, lagen eller lign, som du klipper i stykker som passer til det hudløse område.

Ved hver bleskift skal du sørge for at der bliver vasket rent og at huden tørrer helt. Ingen creme eller salve eller andet "kemisk". En klud lægges i en skål med kogt, afkølet (lunkent) vand, vrides op og lægges i bleen så det dækker det røde stykke. Kluden skiftes ved hver bleskift.

Tjek evt. deklarationen på hans bleer. Nogle børn tåler ikke bestemte mærker. Min dreng kunne kun bruge Libero, hans kusine kunne bedst med de billige fra Coop, hendes lillebror kunne bedst tåle Pampers. Prøv dig lidt frem - man kan i øvrigt også få økologiske bleer!

MVH Pia

nu med egen hjemmeside

Næsten ny, mørkeblå "Horseguard" dækkenundertrøje sælges,

str. COB (til smal hest/pony...), 150 kr, jeg betaler porto. Skriv PB.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg talte for
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 21:19

ikke så lang tid siden med en børnelæge omkring rød numse. Vi plejer at smøre med inotylcremme (tjæresalve). Han anbefalede alm vaseline, da det ville lave et vandskydende lag på huden, så den ikke igen og igen blev fugtig af den dårlige mave. Men jeg har aldrig prøvet om det virker...

Mvh. Bodil

Mor til tre vidunderlige unger ;-)

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Frederik 24.03.08

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard

0
0
Svar på denne tråd

Lansinoh
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 22:17

Har brugt Lansinoh med stor succes! Købes på apoteket.

Mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd

tak for tips
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 22:29

ja vaseline har vi og lansinoh - ja det var godt mod ømme brystvorter husker jeg.

Tak for hjælpen. Jeg vil straks gå igang

0
0
Svar på denne tråd

rød numse
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 09:34

vi bøvler aldrig med rød numse, fordi vi bruger stofbleer, der er så meget i papirs bleer som mange børn ikke kan tåle, så måske han er blvet overfølsom over for papirs bleer???

men ellers prøv med kogt kolde klude.

mor til den smukkeste prinsesse 061008

http://WWW.REDMETTE.DK

0
0
Svar på denne tråd

Lige meget...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 13:46

..hvor rød Vigdis har været, har grundig vask, lufttørren og så et ordentlig lag Ceridal Gel klaret ærterne på mindre end en halv dag.

Men husk - det skal IKKE være Ceridal repair cremen, da den gør det hele meget værre. Det skal være GEL. (som fås på apoteket)

Vi har brugt Ceridal Gel til alle ungerne, og aldrig haft nævneværdige problemer med at få rød numse væk.

Men som andre også nævner, så prøv at skift blemærke. Vigdis er f.eks. blevet så "sart" med bleer, at hun ikke kan bruge Libero Comfort fit - men godt Libero Up&Go.. og det er jo trælst, da man får væsentlig flere bleer for pengene, hvis man køber Comfort fit.

mvh. Lotte_L

"Man får de teenagere man har fortjent!"
0
0
Svar på denne tråd

Hårtørrer...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 00:08

Bruger du en hårtørrer med koldlufts-knap, ellers er det måske en ide til at tørre måsen inden anden behandling.

Min søn har aldrig haft så rød numse at der er gået hul, men han har haft rød numse.

Jeg stoppede med vådservietter, et par dage med Elisabeth Arden 8 hour cream (fy fy)god tørring og hyppig bleskift hjalp.

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider