Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

er ved at blive åndsvag
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 19:24

Den sidste uge er min søn blevet super strid at spise sammen med, han bliver sur og vil intet have og smider sig tibage i højstolen og vil bare ikke indtage noget som helst...

Vi har prøvet at lege det i ham, ja alt men enten nægter han pure at åbne munden eller også åbner han munden og spytter det hele ud efter et stykke tid at have opbevaret det i munden.... :(

Jeg er ved at blive åndsvag for noget skal han jo have, men vi kan intet få i ham det middagsmad, aftensmad og mellemmåltider ja i det hele taget alle måltider :(

Det er frustrerende af pommeren til :(

Kan det være tænder?? Han er 10 mdr og har ikke en eneste tand endnu :(

Jeg er bare ved at gå ud af mit gode skind :(

MVH Rikke

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 19:51

Mit råd: Lad ungen være, han skal nok spise når han bliver sulten nok, (medmindre han selvfølgelig er syg eller fejler andet). han glæder sig nok heller ikke til måltiderne lige for tiden, så prøv ikke at gøre det til så stort et problem for hverken dig eller ham.

Mvh. Lykke

(nu som aktiv springdommer)

GRANGAARDEN

Et hestet sted på Amager

Nu med tørre folde!

staldgrangaarden.dk

tjek også:

chihuahueno.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 20:37

Tror din frustration over at han ikke spiser, smitter af på ham, og derfor spiser han ikke noget.

Prøv bare at at lad ham være, som Lykke også siger.

Spis evt selv et eller andet som han også kan spise med på, og vil han smage, giv ham lidt som han selv kan putte munden, eller evt lege med :)

0
0
Svar på denne tråd

Da Katja var
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 20:51

Da Katja var 10 mdr gammel var hun godt nok igennem noget sygdom så som mellemøres betændelse og astmatisk bronkitis. Der ud over forsvandt hendes lyst til at spise næsten fra dag til dag. Eller sådan føltes det i hvert fald. Jeg snakkede med hendes dagplejer, gæste dagplejer, sundhedsplejeske og lægen om det.

Den ene dagplejer mente at man godt måtte halvvejs tvinge maden i dem (fy skamme ), sundhedskplejensken og lægen kom med en logisk forklaring som lød på at fra barnet bliver født og indtil ca 1 års alderen tager det 3 gange sin vægt på og vokser helt vildt i højden + de lærer så meget og udvikler sig generelt meget. Fra 1 år til 2 års alderen tager de kun få kg på og udvilker sig lidt men ikke på samme måde som det første år. Altså de små kære poder har ikke brug for den samme mængde energi som de tidligere har haft. Fremover vil de spise som de har brug for. Og nogle gange tror man det er løgn at de kan leve af det de får ned i så lang en periode, og lige pludselig vold æder de igen. Deres spise trang vil ofte hænge sammen med at de igen rykker i højde og drøjte.

Men husk aldrig tvinge maden ned. De spiser som de har brug for, noget vi voksne ofte kan lære noget af.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

Det er jo
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 21:09

det med at lære at accpetere at han ikke vil spise det han tidligere spiste og det er svært :(

Men vi skal helt sikkert hanke op i os selv og lade mad være mad og vil han ikke spise jamen så er det også okay....

Desværre er han i forvejen meget lille og har altid været det og derfor har mad været en kæmpe emne herhjemme :(

men vi skal helt sikkert lade mad være mad og lade være med at hænge os i hvad han spiste fx i sidste uge...Det er bare så fandens svært :(

0
0
Svar på denne tråd

Møgsvært
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 22:12

Ja - du har ret. Det er møgsvært og frustrerende at de små ikke vil spise. Jeg tillader mig lige at linke til mit svar til en anden tråd, men det er egentlig det samme jeg har lyst til at skrive til dig.

Og har du brug for at snakke om det - så sig til. Det har været en KÆMPE hjælp for mig at finde ud af, at jeg altså ikke er ene om at have et smårspisende barn.

www.heste-nettet.dk/forum/27/98952/ 98952/

Knus Tina

0
0
Svar på denne tråd

Kan godt huske det
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 22:27

fra min datter. Hun ville spise selv ! Så jeg kom på at brække brødet i små stykker, pasta i små stykker og kødet i små stykker, frugt i små stykker og så videre. Lagde det på bordet foran hende. Så blev der spist indtil hun ikke gad at flytte hånden fra bord til mund. Så kunne jeg fodre hende af.....

Sidste år havde hun en voldsom omgang halsbetændelse som gjorde hun nægtede at spise. Fik heldigvis lægen til at tjekke og efter et par dage på medicin spiste hun igen :-)

Knus,

Beagle.

Udstyr tilsalg:

til rytteren, ridebukser og veste (Pikeur og RTS)

til hesten, Kieffer striglekasse, OS martingal & OS gummitøjler, skridttæppe og Kieffer Grime.

Se min præsentation !

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider