Tja, jeg fik en ikke specielt lille pige her liiiige før jul. Nem og hurtig fødsel, især når man tager i betragtning, at den lille dame vejede over 5000g, men pyt nu med det.
Nå men, umiddelbart efter fødslen modtager man fødselbeskrivelse, partogram og diverse pjecer om dit og dat. Fødselsbeskrivelsen er altid drøninteressant og sjov at studere længe efter og jeg har altid troet at der stod det samme som der stod i det, som fødegangen beholdte/sendte til læge og sundhedsplejeske.
Men åbenbart nej, for da sundhedsplejesken kommer, så har hun et spørgsmål til mig omkring noget hun ikke fatter, nemlig hvorfor udtrykket "ekstrem fedme" optræder i mine papirer, for hun har aldrig opfattet mig som værende noget i den stil.
Ok, jeg er ikke åleslank mere og det er efterhånden ved at være mange år siden jeg var det, men alligevel......Ekstremt fed???
Vi blev enige om at vi ikke kunne se nogen forklaring på den meget lidt tiltalende beskrivelse af min figur og det går lidt glemmebogen...Indtil idag....
Ekstrem fedme...tsk..tsk. 
I dag skulle vi til 5 ugers undersøgelse og i den anledning ville jeg spørge nærmere til "min ekstreme fedme". I journalen kan læge se, at min BMI er anført til over 40. Øhhh? Og det kunne han da også se var noget værre vås, så jeg skulle bare glemme alt om det.
Det ville jeg da ikke, for jeg synes da den historie blev mere og mere underlig, for jeg kom så til at undre mig over, hvorfor vi får en slags skrivelse med hjem og der bliver sendt noget helt andet ud til lægen og sundhedsplejesken.
Så jeg ringer til fødegangen og vil have en forklaring, for nok hører jeg til de mere trivelige, men her 5 uger efter fødslen, så føler jeg mig altså ikke "ekstremt fed" med mine 75 kg fordelt på 167cm.
Får så fat i en af de altid så friske jordemødre, som jeg får forklaret at jeg er en smule fornærmet over over at blive stemplet som "ekstremt fed", hun finder åbenbart ud af, at en eller anden spade har byttet rundt på højde og vægt og det resulterede i det ultrahøje BMI.
Resten af dagen har jeg så gået og spekuleret på, hvordan man egentlig ser ud, hvis man kun er 75 cm høj og vejer 167kg?
(-og på, hvordan man egentlig kan lave sådan en fejl...)
Altså!