Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

rose sig selv!! ??
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 11:40

Lige et indlæg hvor jeg vader hen over janteloven og træder den helt i stykker og roser os selv, selv om man ikke må, fy skamme.

Vi er gode forældre!!

Vores datter på nu 5 år er bare så heldig. Jeg arbejder en del med udsatte børn og har selv haft en @!#$ barndom og jeg er bare så stolt, når jeg kigger på Alma.

Vores datter Alma er altid glad og fuld af sjove indfald, vi lever et liv hvor hun er med på teltture, campingture, svømmer, snorkler og arbejdet med alle vores dyr.

tidligt om morgenen tøffer hun indtil os og ligger og kigger på os og smiler og krammer os, og hun ser bare så lykkelig og tryg ud, at det gør helt ondt i hjertet.

I børnehaven får hun altid ros, da hun leger mange rollelege og får de børn med, som ofte kryber rundt langs panelerne.

Hun elsker dyr og kysser og krammerdem og giver dem godbidder og passer på dem.

Hun drømmer nogle meget levende drømme om at hun er en mor delfin og fortæller mange historier om hendes lykkelige drømme, nogen gange griner hun i søvne.

Hun bor i et hjem med tid og overskud, en far der er ingeniør og projektleder, der arbejder fuldtid, men planlægger arbejdstiden ud fra familienog en mor der er pædagog og kun arbejder 28 timer om ugen og møder sent, så vi har lange hyggelige morgener og vi skal ikke nå noget og det ses bare på hende. Hun er stærk, tænksom, empatisk og elsker at optræde og underholde. Hun trives er sund og rask og bygget helt perfekt og gudesmuk!

Jamen et eller andet må vi da bare gøre rigtigt?

Vi føler os heldige med hende og jeg syntes bare hun er så heldig med hendes mor og far og hendes liv!!

Alma min Alma

ANDRE DER TØR ROSE SIG SELV?

Hilsen Maja Dina

www.Zantos.dk

.··..··.

`·.Zantos, Kenzo & Jezz.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 11:54

God gået!!!!!!!!!!!!!

ALT for mange forældre har idag alt for travlt med at høre på, hvad alle eksperterne mener om opdragelse, med det resultat at de totalt mister egen dømmekraft og efterlades forvirrede og usikre. Dette skaber ikke sunde, glade og ligevægtige børn.

Hvis forældre er så usikre, hvordan skal de så give deres børn klare grænser ros, opmundring, opbakning og ubetinget kærlighed, som de kan støtte sig til, mens de udvikler deres selvværd og selvtillid.

Det er rigtig fedt, at høre en forældre råbe til verden: JEG ER FANME BARE SÅ GOD TIL AT VÆRE MOR!!!!!!!!!!!!!; OG MIN MAND ER VERDENS BEDSTE FAR!!!!!!!!!!!!!

Det lyder i mine ører ikke som noget under, at netop I har en så fantastisk datter

Bliv endelig ved med at være stolt af dig selv. Det er det bedste du kan gøre for dig selv, din mand og dit barn.

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt!
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 12:19

Hvor er det dejligt at læse dit indlæg :) for sådan skal det være.

Ja, jeg tør godt hoppe med på vognen. Efter en omtumlet start på min datters liv (jeg var ung, havde problemer, flyttede rundt og havnede i nogle uheldige situationer), så har vi i dag et fantastisk liv, og når jeg ser på min datter så er jeg SÅ stolt - ikke bare af hende, men også af mig selv.

For med mine forudsætninger, så har jeg fandeme gjort et godt stykke arbejde!

Min datter (bliver 5 om en måned) stortrives, hun er evigt glad og positiv. Hun er super kærlig og øser om sig med sin kærlighed med kys, knus og kram. Hun er aldrig sur, brokker sig aldrig eller er utilfreds med noget. Hun kan juble højlydt over selv de mindste ting og glædes ved alt. Hun siger "jeg elsker dig" til mig, katten, hestene osv, og hun siger "katten elsker mig" eller "Samson elsker mig" (Samson er hendes Shetlandspony). "Du elsker mig, mor" - ja, det gør jeg min skat.

Der er heller aldrig problemer med hende i børnehaven - jeg hører kun ros for hvor godt hun leger med de andre, hvor intelligent hun er (børnehaven havde været en tur i zoologisk have, og pædagogerne sagde hun havde været en fryd at have med, hun havde jublet hver gang de kom til nogle nye dyr, og hun havde forbavset dem alle med sin viden om dyrene).

Jeg har også altid givet mig god tid til hende (nemt, når man går hjemme ;) ) Der er aldrig stress eller jag, men vi tager os den tid der skal til. Jeg sørger for faste rammer (hvornår vi går i seng, hvornår vi står op, hvornår vi tager i børnehave osv).

Da min mor er uddannet socialpædagog har jeg fået mange gode råd til hvordan man bør opdrage/håndtere sit barn, og jeg har taget hendes råd til mig. Jeg taler ikke ned til min datter eller skælder ud. Jeg taler i hendes øjenhøjde, altid stille og roligt. Forklarer hende tingene så hun forstår dem - også når hun har overtegnet mors sofa med en kuglepen.

Så jeg synes sq jeg har gjort det godt. Til trods for alt det vi har været igennem, har jeg altid sørget for, at min datter har følt sig elsket og ikke mindst tryg.

Et mere positivt barn skal man lede længe efter.

Undskylder hvis mit indlæg blev lidt rodet, men det er bare svært at få alle de følelser skrevet ned på én gang...

-Hestehold er ikke en "hobby"

Det er en livsstil.

Part søges til 8-årig Shagya Araber.

Se profil...

0
0
Svar på denne tråd

det her,
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 18:30

det er min store drøm i beskriver her. jeg arbejder bevidst på den, jeg prøver, tror og håber på at også jeg kan hjælpe min lille pige til at blive en lykkelig og harmonisk lille pige.

hatten af for jer, hold op hvor i kan

jeg glæder mig til dagen kommer hvor jeg kan føle mig som en af jer

udnyt dagen som et redskab. ikke en sofa

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider