Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Må man tage sol?
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 09:58

Må man tage solarie, når man er gravid?

Jeg lider jo af psoriasis og der hjælper sol jo

Heidi

besøg min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/w3010
0
0
Svar på denne tråd

Puha der er mange meninger
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 12:03

om det. Og det vil du sikkert også finde ud af i denne tråd.

Men jeg vil sige at jeg har taget lidt sol her i min graviditet, og gjorde det også i den sidste, jeg har taget 1 gang i ugen el hver 14 dag indtil uge 28. Nu tager jeg ikke mere, men det er fordi jeg bøvler med bækkenløsning, så når jeg først har fået langt mig ind i solen, kan jeg ikke komme ud igen. Så jeg synes du skal gøre som du selv har det bedst med.

Mvh Cindie 34+6

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 15:34

Jeg læste lige på net-baby at de fraråder gravide at tage sol, men sådan som jeg forstod det, drejer det sig om, at babyen ikke kan lide at få det for varmt. Af samme grund frarådes sauna og spa mm. Jeg tænker selv, at man kan mærke, hvis man bliver overophedet - jeg bliver utilpas, så det gør baby nok også så. Jeg tager lidt sol indimellem og skruer helt op for blæseren og så kun 10 min af gangen... Tror ikke, det er forbundet med nogen særlig risiko, så længe man tænker sig om.

Hilsen Maria

The greatest thing you will ever learn

is just to love and be loved in return...

0
0
Svar på denne tråd

nej da ..........
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 18:42

nej da

Hilsen Maja Dina

www.Zantos.dk

.··..··.

`·.Zantos, Kenzo & Jezz.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 19:08

Maja: du siger meget sikkert nej, hvorfor må man ikek?? det er bare fordi jeg kan se de andre siger at det må jeg hvis jeg finder det behageligt???

0
0
Svar på denne tråd

frarådes
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 22:24

Altså min læge fraråder det klart pga at huden er så tynd hen over mavsi og man ikke klart ved hvad UV-strålerne gør ved bebsi som er utroligt spinkel og forsvarsløs mod disse kræfter.. tænk på hvor let vil selv kan blive forbrændte mv.

Men om man så tror på det eller ej og vil efterleve det, tja det er vel ligesom hårfarvning kosmetik und so weiter und so weiter...

Mvh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

Altså når
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 10:26

en læge fraråder det, så vil jeg ikke.

Tak for dit svar

0
0
Svar på denne tråd

sund fornuft.
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 11:03

Heidi Furbo jo det kan jeg - det er kræft frem kaldene og celle ødelæggene både for foster og mor.

et er hvad man udsætter sin egen krop for, men når man er gravid og ammer, skal man kun tænke på hvad man ville udsætte en baby.

jeg ville aldrig give en baby en cigaret, jeg ville aldrig give en baby et glas rødvin, jeg ville lade et barn vokse op uden varieret kost med frugter og grøntsager, jeg ville aldrig lægge en baby ind i et solarie.

når du er gravid er det ikke længere kun din krop.

tænk hvis barnet fik kræft og det måske var solariet der var årsagen, det ville jeg aldrig tilgive mig selv!!

Men det er bare min holdning og for mig er det ren og skær sund fornuft.

Hilsen Maja Dina

www.Zantos.dk

.··..··.

`·.Zantos, Kenzo & Jezz.

0
0
Svar på denne tråd

Nu er jeg lettere
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 11:35

hormon forstyrret, men jeg læser lidt dit sidste svar som et angreb, som om jeg bevidst vil skade mit barn- det kunne jeg aldrig drømme om. Jeg spørger fordi jeg er uvidende og ikke har været gravid før, og så spørger jeg fordi det normalt er en del af min behandling som min hudlæge har anbefalet selvfølgelig inden for rimelighedens grænser. Ja jeg kunne ringe til min læge og høre, men hvis jeg skulle ringe hver gang jeg blev i tvivl om noget, så kunne min læge ikke lave andet end af have mig i røret og derfor spørger jeg Jer, som har prøvet før.

Jeg lever skam også sundt og varierende og tager mange hensyn til mit ufødte barn

0
0
Svar på denne tråd

smil nej da
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 19:52

absolut intet angreb, hvad skulle jeg angribe?

du skriver ingen steder at du er gravid og vil tage sol under hele din graviditet.

det var bare min holdning generelt.......

Hilsen Maja Dina

www.Zantos.dk

.··..··.

`·.Zantos, Kenzo & Jezz.

0
0
Svar på denne tråd

måske mig der er uviden
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 21:01

I mine ører lyder det forkert at sige at et solarium kan give kræft til et ufødt barn.

Uv strålerne går ikke dybt ind i ens krop, men lægger sig i de øverste hudlag, det kan give hudkræft. Uv stråler kan ikke gå gennem vand (barnet ligger i fostervand). Kræft smitter ikke som fx HIV så selv om du skulle skade dig selv med uv stråler smitter det ikke dit barn. Og jeg har derfor svært ved at se at et ufødt barn kan få kræft, da det jo er uv strålerne der er de farlige.

En anden ting er tilgengæld at dit mave skind ved kraftig solpåvirkning kan blive grimt medtaget, dette vil sikket fortage sig i løbet af nogle somre. Og en til ting er at du måske vil få det dårligt inde i grillen. Så husk vand og lyt til din krop.

Men det lyder til i mine ører at du vil tage sol med hjernen tilkoblet = ikke overdrive dit solbadning. Så "go for it"...

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

Maja- det er ok jeg læste
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 23:28

bare som om at du synes jeg var yderst uansvarlig at jeg overhovedet overvejede det- jeg snakker med min læge/hudlæge hvad de siger om det

Lena: nej det er en gang om ugen max, så det er jo ikke forid jeg skal rende rundt og være solbrun, jeg kunne forestille mig at de svovl cremer jeg ellers må få til min psoriasis er total no go. Og jeg kan mærke nu efter jeg er blevet gravid, så eksplodere det oppe i hovedbunden af mig

0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 00:00

... et kompromit? solbadning med maven dækket til.

Gravide frarådes solbadning, fordi man ved, at fosteret reagerer på lyset. Ergo må lyset have en eller anden betydning (som kan være negativ) for fosteret.

Dertil er en strækmavefyldt mave et nemt offer for UV-strålerne.

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville ikke gøre det
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 11:09

men hør da din læge om det -det er jo ikke bare for syns skyld at du gør det

Hilsen
Sanne

Venter baby til juli

Søger min gamle hest Frk. Liva. Skimmel hoppe på 165 cm. og 8 år. Måske står hun nær Holbæk. Billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider