Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

talepædagog eller hvad???
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 19:39

Jeg har lige brug for jeres mening eller ideer.

Sagen er at Min søn Frederik på 2år og 5mdr. ikke taler særligt meget eller har et særligt stort ordforåd.

For lige at starte et sted så har vi været rigtige uheldige med vores Dagpleje mor/mødre. Den første måtte vi slutte fra ret hurtigt efter start da hun var gravid og gik på barsel. Vi kom derefter over til en anden Dp´er Inger, som vi bare forguder. Han var hos hende over et år, og da hun desværre fik dårlig hofte og måtte lægge sig langtidssyr, måtte frederik til Dp´er nr. 3. Hende havde vi ikke andet end bøvl med, og vi klikkede bare slet ikke. Vi måtte desværre stoppe hos hende da hendes åben/lukke tider slet ikke matchede vores behov, og Frederik er nu startet hos 4. dagplejemor.

Vi har altid været meget obs på at Frederik ikke var så velfungerende sprogmæssig, men Inger vores bedste Dp´er var ikke så nervøs for det, hun mente at det kom af sig selv. Vi fik dengang tjekket ham motorisk af den tilknyttede pædagog og der var intet at sætte en finger på.

Nu har vi så både hos nr. 3 dp og den nye dp´er fået afvide at Frederik bør tjekkes af en Hørerlæge og en talepædagog for han siger ikke ret meget.

Han blev som spæd hørerscreenet og hans hørelse fungerede perfekt. Vi HAR også her i 2008 fået tjekket hans hørelse og den var lige som den skulle værer.

Jeg er så fortvivlet, og det går mig meget på at begge dp´er mener vi skal hører teste ham igen.

Frederik kan sige mange ord 1 gang og så siger han dem sjældent igen. Han siger ikke sætninger endnu. Han kan sige ja og nej og mere og så en masse almindelige ord, men mange gange siger han dem aldrig igen.

Hvad syntes i??

Skal man holde kommunen oppe og bede om en talepædagogs vurdering? Selvom de først tilbyder det når han skal i børnehave om 7måneder. Eller skal vi slå koldt vand i blodet og tro på at det nok skal komme, eller måske noget helt 3.??

Vi læser MANGE bøger og er på biblioteket et par gange om måneden og låne nye bøger. Vi synger og leger sanglege og vi taler meget om de ting vi gør i huset og sådan i almindelighed.

Kh

Mette

Håber det giver mening.

The winner takes it all!

Bliv en del af Team Lodberg

Team Lodberg Riders Coaching

Undervisning og uddannelse af hest og rytter

tlf. 20924205

www.team-lodberg.dk

mere end 100 placeringer i 2008

0
0
Svar på denne tråd

høretest
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 19:54

Hejsa:)

Jeg har et ørebarn herhjemme der i et halvt år har været næsten døv pga væske og tryk i mellemøret, vi går jævntlig hos en ørelæge med ham, han har målt hans hørelse og har fortalt os at indtil børnene er så store at der kan blive lavet en rigtig høreprøve ( hvor man for noget lyd af forskellig art i ørene ) så kan man faktisk kun måle den "sociale" hørelse. Din søn kan sagtens have nedsat hørelse men ikke i en grad hvor apparaterne kan opfange det. Min datter har i en periode stammet meget og der fik vi at vide at man ikke går ind og støtter med talepædagoger før barnet er i skolealderen før for de ikke så meget ud af det vist nok. Nå det blev noget af en smøre... jeg håber du kan bruge det til noget.

MVH Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Ørelæge
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 21:46

Hejsa

Selvom han er hørescreenet som helt spæd kan han sagtens have væske i mellemøret nu, der gør at han ikke kan høre særlig godt.

Bestil en tid ved en ørelæge, der kan måle trykke inde i øret, og man behøver jo ikke henvisning.

HAr en kollega, hvis ældste datter også har haft en svær start med mange dp-skift og 2 flytninger, som de til at starte med tilskrev hendes manglende sprog. Så gik det til ørelæge med hende, hun havde en masse væske, fik lagt dræn og vups, så kunne hun lige pludselig høre lillebror skrige, samt der kom stort skred i hendes ordforråd.

Og tlaepædagoger kommer vis først på tale langt senere.

Hvis jeg var dig, ville jeg bestille en tid ved ørelæge og få tjekket om der er væske i mellemøret. Hvis der ikke er det, så ville jeg slå koldt vand i blodet og så skal sproget nok komme.

- Komet

0
0
Svar på denne tråd

glemte
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 22:07

Uha jeg glemte at sige at vi har fået ham tjekket for vand i ørerne sidste år, men alt var fint. Han reagere også positivt på forskellige hører test.

Mvh

Mette

The winner takes it all!

tlf. 20924205

www.team-lodberg.dk

0
0
Svar på denne tråd

nu ved jeg
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 05:57

ikke hvilken kommune du bor i, men i min kommune vil talepædagogen ikke have børnene, før de er 4 år.. det har noget med indlæringen at gøre..

Til gengæld vil jeg så sige, at min datter talte heller ikke meget,da hun gik i DP, men da hun så startede i børnehave, så kom det i løbet af to måneder, og hun er ikke stoppet med at tale siden

Jeg ville nok lige slå koldt vand i blodet, og se tiden an..

Hilsen Nanna

Som har fået cancer tæt ind på livet, plejer det ikke altid at ramme naboen??

R.I.P

Sejr 040107

Brian 191007

Emira 080708

0
0
Svar på denne tråd

jeg har oplevet
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 08:11

børn, der først kommer i gang med talesproget når de starter i børnehave

Venlig hilsen

Kongehøj

Stubben dressur-sadel til salg

0
0
Svar på denne tråd

ok...........
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 10:43

Ej det er jeg rigtig glad for at hører. Så slår jeg koldt vand i blodet, og lader ham udvikle sig som han vil.

Sådan har jeg det også bedst med, for han skal jo noknå det før eller siden.

Kh

Mette

The winner takes it all!

tlf. 20924205

www.team-lodberg.dk

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 19:32

Min ældste pige fik talepædgog da hun var to et halvt år, de mente ikke at hun kunne gøre sig forestålig når hun skulle starte i børnehave hvis hun var sulten,tørstig osv. Hun er også ørebarn, hun kunne næsten ikke høre i et helt år... Derfor også det meget sene sproglige. Hun har heldigvis ikke noget i dag..Men for en sikkerheds skyld få ham tjekket, det ville jeg gøre, så man kan få ro i maven :)

0
0
Svar på denne tråd

sådan..
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 20:38

Så har vi fået en tid til Høre halløj d. 29/1 så vi kan blive afklaret igen igen.

Jeg har også talt med en Talepædagog, og hun var ikke nervøs for hans sprog overhovedet, han er bare lidt sent på den ikke andet, men hun ville sende en masse mund-øvelser til os så vi har noget at arbejde med.

Kh

Mette

The winner takes it all!

tlf. 20924205

www.team-lodberg.dk

0
0
Svar på denne tråd

hey hey
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 21:43

Jeg tror nu også, at det kommer. Der er nogle børn der bare ikke siger ret meget og så en dag, så er de ikke til at stoppe igen Synes godt nok det er tidligt, at de vil have ham til talepædagog

Jeg synes det er en god ide, at du får tjekket ørene. Men husk at det skal være hos en rigtig ørelæge. Kan ikke rigtig se udfra dine svar om det er det?

Mvh. Bodil

Mor til tre vidunderlige unger ;-)

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Frederik 24.03.08

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard

0
0
Svar på denne tråd

Frederik
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 10:01

Hej Mette. Man skal også tænke på, at hvis han har gået i DP med yngre børn, så er der jo ikke nogen til at lytte til, efterligne og lære af. Måske er det også tilfældet?

Ro på. Om et år kan du slet ikke forstå at du har skrevet denne tråd

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 14:09

det er altid for tidligt at være nervøs for dette .. jeg sys ikke der skal være nogle bekymring og talepædagogen også siger .. er sikker på der nok skal være en forbedring og om det ikke kun er lidt er det bar godt.. men hvis dit barn runder de 7 ca og der stadig ikke er sket meget i ændring så man føler at barnet enten er bange for at tale eller lign ville jeg begynde at overveje at få noget hjælp til dit barn..

Kig min præsention for udstyr til salg!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider