Jeg har lige brug for jeres mening eller ideer.
Sagen er at Min søn Frederik på 2år og 5mdr. ikke taler særligt meget eller har et særligt stort ordforåd.
For lige at starte et sted så har vi været rigtige uheldige med vores Dagpleje mor/mødre. Den første måtte vi slutte fra ret hurtigt efter start da hun var gravid og gik på barsel. Vi kom derefter over til en anden Dp´er Inger, som vi bare forguder. Han var hos hende over et år, og da hun desværre fik dårlig hofte og måtte lægge sig langtidssyr, måtte frederik til Dp´er nr. 3. Hende havde vi ikke andet end bøvl med, og vi klikkede bare slet ikke. Vi måtte desværre stoppe hos hende da hendes åben/lukke tider slet ikke matchede vores behov, og Frederik er nu startet hos 4. dagplejemor.
Vi har altid været meget obs på at Frederik ikke var så velfungerende sprogmæssig, men Inger vores bedste Dp´er var ikke så nervøs for det, hun mente at det kom af sig selv. Vi fik dengang tjekket ham motorisk af den tilknyttede pædagog og der var intet at sætte en finger på.
Nu har vi så både hos nr. 3 dp og den nye dp´er fået afvide at Frederik bør tjekkes af en Hørerlæge og en talepædagog for han siger ikke ret meget.
Han blev som spæd hørerscreenet og hans hørelse fungerede perfekt. Vi HAR også her i 2008 fået tjekket hans hørelse og den var lige som den skulle værer.
Jeg er så fortvivlet, og det går mig meget på at begge dp´er mener vi skal hører teste ham igen.
Frederik kan sige mange ord 1 gang og så siger han dem sjældent igen. Han siger ikke sætninger endnu. Han kan sige ja og nej og mere og så en masse almindelige ord, men mange gange siger han dem aldrig igen.
Hvad syntes i??
Skal man holde kommunen oppe og bede om en talepædagogs vurdering? Selvom de først tilbyder det når han skal i børnehave om 7måneder. Eller skal vi slå koldt vand i blodet og tro på at det nok skal komme, eller måske noget helt 3.??
Vi læser MANGE bøger og er på biblioteket et par gange om måneden og låne nye bøger. Vi synger og leger sanglege og vi taler meget om de ting vi gør i huset og sådan i almindelighed.
Kh
Mette
Håber det giver mening.