Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Børnesår ,igen igen
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 21:26

Nu er det 3 gang min datter på 7 har fået børnesår, denne gang i knæhasen og på den ene underarm.

Er der nogen der har et super godt råd, noget til at smørre med, så det bare går væk hurtigt.

Vi har gjort alt, hvad lægen råede os til med nedklippede negle, hyppig skift af sengetøj, tøj, ekstrem god hygiejne, holdt hjemme fra skole,

Orker næsten ik at slæbe den stakkel igennem en penicilinkur igen. Hendes stakkels mave kan ikke holde til det.

0
0
Svar på denne tråd

Det er sørme
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 08:05

Også synd for hende. Kan du ikke tage det fra starten af med Fucidinsalve, så I undgår at det bliver for slemt.

Kan det tænkes, at hun bliver smittet i skolen eller SFO?

Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst, for da har jeg størst behov for det.

Sadel byttes/sælges

0
0
Svar på denne tråd

Børnesår ,igen igen
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 08:39

Vi prøver at tage det i opløbet, men det er som om det ikke virker. vi har snart prøvet alt.

Skolen og sfoen er meget hysteriske med at hun ikke må komme, sidste gang var hun væk fra skolen i næsten 14 dage( heldigvis er hun godt med og elsker at lave noget der hjemme) men hun savner jo sine kammerater.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 10:17

Noget alternativt, som f.x. dette vitalbalance.dk/homoeopati-45/ homoeopatisk-medicin-39/natrium- composita-50-ml-67.html

Jeg kan godt forstå, at skole og SFO er hys, men det hjælper jo ikke noget, hvis et andet barn i virkeligheden er den, som bringer smitten videre. Har I haft dette oppe, at vende med skole og SFO.

Sadel byttes/sælges

Elevpony sælges, se præs.

Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves

0
0
Svar på denne tråd

Børnesår
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 22:31

Min søn har haft det, og her snakkede jeg med lægen om creamer.

Han fortalte at i nogle tilfælde kan en cream som Zinksalve virke, det var bla denne cream der blev brugt 'i gamle dage' som han sagde. eller er der den der hedder 2% fucidinsalve (er det den i har prøvet der ike virker ?)

Da min søn havde dette fik jeg bare at vide at han skulle holdes hjemme til han var i behandling og ikke til det var væk.

Beklager tastefejl

Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009

Sælges:

Flere af hestene - tag et kig

Baby og børne tøj - kontakt for info

Udlejes:

RDH hoppemaver, kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 10:09

husk med tendens til børnesår at det er vigtigt at fugte huden med god lotion, så det ikke tørrer ud. At badene ikke må være for lange el varme heller. Man skal heller ikke bade barnet for mange gange i ugen- 2-3 gange gerne. Dog ved infektioner i sårene gerne hver dag. Det er bedst at duppe huden tør. Dette kan osse læses i apotekets pjece- Gode råd om børneeksem fra Decubald producenten.

Nu som storesøster til jordens dejligste lillebror!!!

www.123hjemmeside.dk/qantico

Jeg lugter ikk af hest- jeg DUFTER!!!

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 10:39

Da jeg fik det i sin tid, fik jeg også pencilin , også skulle jeg smøre med fucicort.

Siden hen når jeg har haft små sår, har jeg smurt dem, hvis de begyndt at klø det mindste, også er det somregel gået i sig selv igen

Hilsen
Annecathrine

Opel Vectra 1.6 årgang 94 sælges
Skriv for info og billeder

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 11:24

Hej

da min datter havde børnesår fik en creme der hedder bactroban 2 % og den virkede.

Mvh Louise

har 7 dejlige hypper

0
0
Svar på denne tråd

Børnesår ,igen igen
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 15:46

Vi har været ved lægen i onsdags og fået penicilin(dobbelt dosis)til tøsen, men her lørdag har det endnu ik hjulpet, tværtimod, her til morgen var den ene arm hævet om varm, Så turen har idag har været til lægevagten, som sendte os til børneafdelingen på sygehuset.

Vi er lige kommet hjem derfra, men er stadigvæk "indlagt" og skal møde derude igen i morgen formiddag. Vi har nu fået 3 dobbelt dosis af penicilin og noget til at vaske med 3 gange om dagen.

Så nu håber vi at det virker.

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 21:23

Det lyder jo til der tages hånd om problemet med div eksperter. Jeg vil dog give en længere oppe ret i det med at tage barnet hjem fra skolen når der er børnesår. Når først det er i behandling så må jeres barn komme retur i skolen igen.

Dertil kan jeg så fortælle min niece havde børnesår på et tidpunkt (troede lægerne i hvert fald) hun fik noget salve med binyrebakhormen. Jeg ved det ikke er optimalt at give binyrebakhormon men det kan være sidste mulighed. Min neice har stadigt hendes sår til tider, det er ikke børnesår, og lægerne ved ikke hvad det er. Så de er igang med udelukkelses metoden.

Kan forresten også tilføje at børnesår plejer at starte på hænder og omkring munden. Du skriver noget med armene som er medtaget. Er I sikre på det er børnesår? Måske det er eksem i stedet for?

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

Har I fået
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 22:14

podet børnesårene ???? Det er min aller-aller-aller første tanke da jeg læser at det og det ikke rigtig virker.

Min dreng havde sår i mundvigen. Han blev fluks sendt hjem af børnehavens leder (hysteriske kone) og jeg gik igang med penicillinkur og salve. Ligemeget hjalp det og jeg baksede videre med det.

Så var det at det slog ned i mig, podning. Fik podet skidtet og fik svar: ingen bakterier øhhhh ? Så ved at læse mig frem i min faglitteratur, kunne jeg komme frem til at han manglede visse fedtsyrer for at holde huden i balance. Siden har han fået en kapsel Kæmpenatlysolie og jeg har aldrig set sårene ved mundvigen mere. Min mand har lidt meget af tør hud og revner ved neglene. Efter han tog det olie er det holdt op.

Men tilbage, jeg vil få podet sårene. Evt. kan det være noget andet end lige den bakterie der forårsager børnesår, så skal man have noget andet antibiotika.

God bedring !

Beagle.

Udstyr tilsalg:

til rytteren, ridebukser og veste (Pikeur og RTS)

til hesten, Kieffer striglekasse, OS martingal & OS gummitøjler, skridttæppe og Kieffer Grime.

Se min præsentation !

0
0
Svar på denne tråd

børnesår
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 14:01

Kan ikke rådgive ang. behandling, men vil da gerne give mit besyv med som pædagog.

Børnesår er meget smitsomt og børn kan have meget svært ved ikke at pille i det. Sundhedsstyrelsen anbefaler børn i børnehavealder holdes hjemme til skorperne er faldet af og barnet derfor ikke smitter mere. Børn i skolealderen kan bedre lade være at pille og derfor er anbefalingen, at barnet skal være i behandling inden det starter i skole.

Grunden til at vi er så "hysse" er jo netop, at det er meget smitsomt og vi skal jo helst undgå at samtlige børn ender med det.

Men som andre skriver, få podet sårene så der ingen tvivl er.

Hilsen Tenna

Gallakjole sælges, se præsentation.

www.123hjemmeside.dk/ SarahSpiegelhauer

0
0
Svar på denne tråd

Børnesår ,igen igen
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 20:48

så har vi været på børneafdelingen igen idag, og der er ik den store bedring, dog væsker sårene ikke så meget mere. De har podet sårene da vore egen læge ikke gjorde det, og nu venter vi på svar. Den eneste grund til at vi kan være indlagt hjemme er at vores datter er god til at sluge piller og det derfor ikke er nødvendigt med drop(får penicilin i voksen dosis.

Jeg ved godt at det smitter meget og at man skal passe meget på, men jeg er nu noget overasket over at skolen siger at hun ikke må komme før de sidste sår er væk. Jeg er selv pædagog og hvor jeg arbejder må man komme når man er i behandling. Men pyt, hun er så medtaget at hun ik kan holde ud at komme afsted, det gør ondt når hun bevæger sig for meget og har for meget tøj på.

Sådan her ser hendes arme ud, det er sket på 2 dage. Hendes ben er værrer.

Jeg er kæmper en kamp hver gang for ikke at græde når jeg skal vaske sårene da jeg ved, at det bagefter gør meget meget ondt og klør så hun er ved at blive sindsyg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider