|
|
| 3 uger og snotforkølet |
|
|
Det er bare ikke sjovt! -det gør ondt ind i hjertet at se sin lille nyfødte syg... Det startede i går... hun er meget forkølet, kan ikke trække vejret gennem næsen -kun når hun får saltvandsdråber dryppet i næsen... hun hoster en lille smule... Temperaturen er 37,6, så en lille smule feber. Hun sover en del, græder en del, men spiser fint, når bare jeg sidder ret oprejst med hende. Er der noget jeg kan gøre? -jeg syn's det er SÅ synd!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
jeg har lige set idag på apoteket en næsespray der må bruges til spædbørn. måske den kunne hjælpe. god bedring med hende. mvh Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foo bass bar |
| Forfatter:  |
webster |
| Dato:  |
09-01-2009 21:39 |
|
37,6 er helt fint, din datter har ikke feber. Du skal først være bekymret hvis den er mere end 38,5 Kunne lægen ikke komme med nogle gode råd?  Du kan også kigge på denne side. Ønsker god bedring til din lille datter.
ღ nu med en lille prinsesse født den 7/3-08 ღ Sådan indsætter du billeder. Stævnejakker sælges, se præs.
I don't suffer from insanity... ..I enjoy every waking moment of it..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| feber?? |
|
|
Det er ikke sikkert, at spædbørn får feber når de er syge, så man kan ikke bruge temperaturen som indikator for sygdom. Spædbørn kan sagtens være syge uden, at temperaturen er forhøjet. Så de "normale feberregler" gælder ikke her. Du skal holde øje med, at din datter ikke bliver sløv og dermed ikke magter at spise. Det er fint at give saltvandsnæsedråber inden du giver hende mad. Det kan give problemer med spisningen når hun ikke kan trække vejret gennem næsen, men det lyder som om det går indtil videre. Hvis hun får problemer med at spise og virker træt og sløv, skal du ikke tøve med at tage til lægen med hende. Det er ikke pyller når man har et så lille barn. God bedring med hende  Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| enig med marianne.... |
|
|
min datter havde heller ikke feber da vi var indlagt med RS-virus (som er en normal forkøelse for voksne og børn over 6 mdr, men hård for de mindre at komme over) da hun var 2 md. så hold øje med hende, hoster slemt, sløv og vil ikke spise... så tag til lægen med det samme.... det er jo RS-sæson nu, ikke at jeg siger din datter har det, da det også kan være andre forkøelser, men med så små børn, synes jeg heller at man skal få tjekket en gang for meget end en gang for lidt..... men er hun frisk og spiser er det ikke alarmerende... *S* god bedring med hende
MVH. Stella Jakobsen mor til Oliver 30/06-04 Daniella 24/11-05 7års allroundhest på 153stg. sælges.. ring og hør nærmere på 26-16-27-32 rytter søges klokkerholm ved hjallerup, tjek min præ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vores lille datter |
|
|
på 4 uger er også snot forkølet og er slået ud med knopper på hele kroppen, har været til lægen som siger det er en virus, men puha hvor er det slemt at se ens lille pus have det så skidt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| zzzzzzzzz |
|
|
Hej igen og tak for svar. Jeg har lige lidt mere at spørge om m.h.t. hendes forkølelse... Er det normalt at hun sover så meget? Altså inden hun blev syg, sov hun også en del, men nu vågner hun kun for at spise og så sover hun igen... Hun er heldigvis tit sulten, så hun får vel mad hver 2. time om dagen og 3.-4. om natten. I dag har hun faktisk kun været vågen for at snakke i måske 20 min.... ellers snork-bobler hun... Er det normalt at blive så træt af en forkølelse?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forkølelse. |
|
|
Hvis du er bekymret, synes jeg, du skal ringe til vagtlægen og forhøre dig. Vores Karla var også forkølet, da hun var omkring tre uger - hun hostede ikke og var heller ikke meget snottet, men sådan lidt tilstoppet. Det sad ligesom oppe i næsen, altså det rendte ikke. Vi gjorde ikke andet end at sprøjte med en saltvandsspray. Nu som tre måneders er hun forkølet igen, og hun sover mere, end hun plejer. Denne gang er hun rigtig snottet (det er vi i øvrigt alle sammen), men ellers er hun glad, som hun plejer.
mvh Stine
Araber og pinto araber http://www.sk-farm.dk - nu også med shettere!
Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som stellajakobsen... |
|
|
vær opmærksom på at de helt små ikke behøver at have feber for at være syge. Villads havde heller ikke feber da han var små 2 uger og var indlagt med RS-virus. Så er man i tvivl eller lign. så søger man læge... Hellere en gang for meget end en gang for lidt. For uanset hvordan og hvorledes, så skal man altså have lidt respekt for sådan noget som RS-virus, som for os andre voksne (og også større børn) ikke er andet end en simpel forklølelse, men som for de helt små kan være noget rigtig skidt... Håber snart hun er ovenpå igen. Mvh. Ditte
Husk at smile til verden... Så bliver du selv meget kønnere og det meste bliver meget nemmere Nu mor til min dejlige lille søn Villads født d. 9. april 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God bedring |
|
|
Emma var også forkølet da hun var på den alder. Vi brugte saltvandsdråber og klodsede vuggen op med bøger, så hovedenden var hævet. Temperaturen lyder ikke så høj, men alle er jo forskellige. Hvad er hendes normaltemperatur? Ellers bare holde øje med om hun bliver sløv, men det lyder jo til at hun spiser fint og også vil 'snakke' lidt. Tror det er meget normaæt at de bliver så trætte når de er så små. Måske sover hun heller ikke så godt når hun sover, og så tager det jo lidt længere tid  Er man i tvivl er det bare om at ringe til lægen! God bedring!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak... |
|
|
for jeres svar! Heldigvis går det bedre, hun er ikke så træt mere og snottet er vist på retur, selvom der stadig er en del. Hosten blev der ikke meget af...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et godt tip |
|
|
er at dryppe brystmælk ned i næsen, hvis de er snottede. et lyder måske ikke så lækkert, men det opløser snotten. godt hun er i bedring igen. Min søn har lige været indlagt med RS-virus, men han er da så også 9 mdr. De var bare bekymret for hans vejrtrækning..
Mvh. Bodil Mor til tre vidunderlige unger  Freya 16.05.03 Frida 17.02.07 Frederik 24.03.08
"Livet leves forlæns, men forstås baglæns" Søren Aabye Kierkegaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RS-virus |
| Forfatter:  |
Sanne |
| Dato:  |
13-01-2009 15:12 |
|
min veninde røg på hospitalet med hendes nyfødte,d a han ca var 2-3 ugr gammel. Han var også snotttet og de tog til vagtlægen, som sagde at det ikke var noget, men hvis de absolut ville tjekkes, så kunne de da tage på skadestuen (eller hvor man nu tager hen med sådan en). Det valgte de at gøre og blev indlagt ASAP. Han var faktisk meget syg og de var indlagt i ca 8-10 dage..... Så hold øje med ham -og lyt til dit instink og ikke vagtlægen
Hilsen Sanne
Venter baby til juli
Søger min gamle hest Frk. Liva. Skimmel hoppe på 165 cm. og 8 år. Måske står hun nær Holbæk. Billeder på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|