|
|
| Pencilin hjælp |
|
|
Hej Glædelig jul. Er der nogen derude der har nogle gode råd til at give pencilin. min datter på 1 år får pencilin, men hun vil simpelthen ikke have det. hyler og spytter det ud. Håber der er nogle der har nogle gode råd julehilsner Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har du sådan |
| Forfatter:  |
cruella76 |
| Dato:  |
25-12-2008 12:41 |
|
en lille plastic sprøjte, så du kan sprøjte det næsten helt ned i halsen på hende? Eller kan du evt. blande det i noget? Åh - det er bare det værste når de ikke vil have deres medicin de små pus - god bedring med hende
Christel "Heste skal altså på fold. HVER DAG!"
Til salg: Tremmeseng 400 kr. - Spritnye leggins 200 kr. - Smuk gallakjole 999 kr. Se præsentation!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| foo bass bar |
webster |
25-12-2008 13:08 |
|
Det lyder ret ubehageligt den metode, kan du evt. blande det med noget du ved hun kan lide, og så give hende det som skemad f.eks.
ღ nu med en lille prinsesse født den 7/3-08 ღ Sådan indsætter du billeder. Stævnejakker sælges, se præs.
I don't suffer from insanity... ..I enjoy every waking moment of it..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| i mælken |
|
|
hejsa, her i huset er vi begyndt at give vores tøs al hendes medicin sammen med hendes mælk. Bare en lille smule så vi er sikre på det kommer ned. Alternativt er yohurt normalt godt. Sidste udvej er ellers at få fat i lægen/apoteket og se om i kan få noget andet til hende, som virker på samme måde men smager anderledes. God bedring og julehilsen katarina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kun 1 løsning |
Mattie |
25-12-2008 20:02 |
|
1 løsning, det virker og det er hurtigt overstået, 123. Du bruger den engangsprøjte og i det samme holder du hende for næsen, vupti, de synker med det samme. Det tager 1 sekund og er overstået. Så kan hun jo få noget andet at skylle efter med bagefter. Mvh Louise
******************** louisemattie.googlepages.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pædagogisk ukorrekt |
trilsen (nogen gange med mor) |
25-12-2008 21:07 |
|
vi har blandet det op i en stor tsk fuld marmelade og så er det gledet ned - ukorrekt sikkert , men en måde at få medicinen ned på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt det |
Eva Lüchau |
25-12-2008 21:19 |
|
er gledet ned, men husk altid at være opmærksom på at nogle medicin ikke må tages med f.eks. mælkeprodukter. Du kan slå lægemidlet op på www.medicin.dk - og se om det er gældende for det hun får  God bedring med hende. /Eva
Mor til Mikkel 03 04 06 og termin d. 03 06 09 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min søn |
|
|
har lige været indlagt med RS virus og han fik penicillin pga lunge betændelse.. mikstur i sprøjte. de gav mig et godt tip som virker og det var at puste ham i hovedet, mens man gav sprøjten. Han fik det af 4-5 gange, så det ikke kom ud på en gang. Det hjalp at puste, da det automatisk gør at de synker.
Mvh. Bodil Mor til tre vidunderlige unger  Freya 16.05.03 Frida 17.02.07 Frederik 24.03.08
"Livet leves forlæns, men forstås baglæns" Søren Aabye Kierkegaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kors hvor |
|
|
kan jeg bare huske det. Vi har lige været igennem det samme med en gang mellemørebetændelse. Her var det bare om at finde på noget nyt hver gang. Nogle gange var det cacaomælk det duede i andre gange cola. Jaikke særlig smart, men ned kom det. (nogen gange) og ofte ku det tage det meste af en time at pinedet i hende. mvh c
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Da Sofie |
|
|
Var meget lille og havde kighoste, brugte vi også en lille sprøjte, men sprøjtede det ind i siden af munden, helt inde hvor kindtænderne skal komme. Det virkede for os.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kender det.... |
|
|
Min søn Kasper har desværre haft lungebetændelse en del gange, og skal jo så på penicillin. Men han brækker det simpelthen op lige så hurtigt som vi kan give det, så vi har virkelig eksperimenteret. Vi får nu altid Rocillin, hvor de kun skal have 0,8 ml per gang (selvfølgelig afhængig af barnets vægt), og så kommer vi det i youghurt med brun sukker hvis han vil spise. Hvis ikke han vil spise kommer vi lidt stærk saftevand i sprøjten, eller også i en lille tår cola.
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk
Ædelt, højtstillet og meget velgående hingsteføl efter Blue Hors Rush Hour sælges. Prima type - ligner sin far utroligt meget!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cola... |
|
|
Ja små børn må ikke få cola, men mormor har lært hende hvad det er så det virker. Vores datter elsker at drikke af de små shotglas vi har i skabet fra da vi var unge og holdt fester. Så 2 ml cola med pencillinen i ryger bare ned uden problemer. Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at holde mit barn og tvinge det i hende. Synes bedre om at finde en måde hvor det glider ned uden tvang hvis det kan lade sig gøre og så tror jeg ikke 2 ml cola er verdens ulykke  Held og lykke med det... Knus Anne og Xenia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange tak |
|
|
mange tak for alle jeres svar det er rart med lidt metoder i baghånden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stikpiller |
Gitte ♥Ryan♥ |
08-01-2009 00:08 |
|
min mellemste datter har en mave som af en eller anden grund bare ikke kan klare penicillin. hun indtager det velvilligt, men i løbet af ca 20 -30 sekunder så kommer det retur. Så her er løsningen at hun får det som stikpiller til at putte i bagenden. Heldigvis er hun sjældent syg, så det er ved at være nogle år siden at hun har haft brug for penicillin. Håber at hun er vokset fra den voldsomme reaktion på at få det i maven. Med venlig hilsen Gitte
Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre. Carl Scharnberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja, her var vi også meget upædagogiske, da Kathrine var mindre. Vi lokkede simpelthen med en slikkepind "hvis du spiser din medicin, så får du en slikkepind"... Meget upædagogisk, men det virkede.  Nu er hun 2 (½) og forstår, når vi siger til hende, at hun skal spise medicinen, for så bliver det bedre. Så nu er der ingen problemer - hverken med penicillin eller panodil.
Kh Maria
Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est...
Mor til skønne Kathrine, født 24.08.06 -Og nu med ny Baby Peanut i maven. (Termin 3. april '09)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skarlagensfeber |
|
|
Vi døjer pt med, at Mads har fået en omgang skarlagensfeber, og han skal også have penicillin 2 x dagligt... .... og DET kan han IKKE lide! Skriger "neeej nejj kan ikk li´det... det er ulækkert" og græder osv  øv det bliver lange 6 dage!!!! Jeg bruger også en sprøjte, men han formåede alligevel at spytte noget af det ud... Håber han vænner sig til det som dagene går - ja ja håbet er lysegrønt!!
mvh Trine - mor til Mads 200506 Don´t let a fool kiss you ....or a kiss fool you
Kun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|