|
|
| Ungen skriger!! |
| Forfatter:  |
Emilie 1 ♣Emilie♣ |
| Dato:  |
22-12-2008 20:17 |
|
Hej. Jeg er bare barnepasser, og passer to drenge på 3 og 10 år. Jeg har forsøgt at lægge den mindste i seng i en time nu, men han bliver ved med at stå op gå ned, når jeg så slæber ham op igen hyler og skriger han som besat. Den store for altid lov til at være lidt længere oppe, men det er nu 3 gang at den er kommet ned. Jeg har prøvet alt, mener jeg.. Lavet aftaler, været sød, været hård. Jeg har forsøgt den med at forlade rummet og lade ungen køle af - men intet ser ud til at hjælpe. Er der nogle af jer mødre der kan give mig et godt råd?
: Emilie Fighting for peace is like f*cking for virginity.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmm |
|
|
ikke andet end at sikre dig i at alt er som det skal være også blive ved...Min egen har også gjort det på et tidspunkt, men er alt i orden og du har sagt han skal i seng, så skal han i seng også må han bare komme det igen igen og igen....engang skal han nok give op, men træls... Hyggehejsa Renana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kender han dig godt? |
Nenya |
22-12-2008 21:59 |
|
Det kan også være at han savner sin mor og far, og hvis han ikke kender dig godt (ved ikke om han gør), kan det være at han føler sig utryg. Hvad med om han fik lov til at putte med dynen i sofaen, så kunne det være at han faldt i søvn der, så du kunne bære ham op senere?
En god træner kan få sin hest til at yde sit bedste, mens en suveræn træner kan få sin hest til at yde det bedste, fordi den selv vil !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Fru Dolmer |
22-12-2008 22:19 |
|
Hvis det var mit barn du skrev sådan om "ungen skriger" så blev du fyret på stedet! Du lyder ikke særlig kærlig eller kompetent. Håber drengens forældre snart kommer hjem, så han kan komme glad og tryg i seng...
Hilsen Maria The greatest thing you will ever learn is just to love and be loved in return...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Fru Dolmer : Det var sørme meget du kunne uddrage af et enkelt indlæg. Har du aldrig siddet med "en skrigende unge" og bandet og svovlet??? Men derfra og så til at være ukærlig og ikke-kompetent?? Det var ikke et særlig hjælpsomt indlæg!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold dog op |
|
|
at man siger ungen skriger er skisme da ikk ens betydning med man ikke er gald for børnene for pokker. Jeg ahr ved den sødeste grød kaldt børn for det samme- men de der kender mig ved da at det er kærligt ment trods alt når jeg udtaler mig uanset hvordan det end lyder. Er det en yngre (under 18) vi her taler om er det da ikk så underligt at vedkommende der passer er ved at blive drevet til vanvid og ikk aner sine levende råd efterhånden. Tænk sig at du kan uddrage derudfra at trådstarter ikke virker særlig kompetent- du virker da ud fra det du skriver ligeså intollerant.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan kun være enig... |
TinaR |
23-12-2008 09:17 |
|
med Fru Dolmer - hvis jeg opdagede at vores barnepige skrev/sagde sådan om vores børn så var hun også røget! En ting er, at man kan blive frustreret - men en barnepige skal kunne klare disse ting, uden at udtale sig på den måde... som fx. "Når jeg SLÆBER ham op igen....", hvad er det for en holdning? Kunne man formulere det på en positiv og saglig måde - fx. "Når jeg bærer ham op i seng igen!" Og jo, af og til ville jeg også ønske at jeg kunne trylle børnene væk for en stund - og ja, jeg kan godt bande over dem - men aldrig til andre end mig selv og muligvis min mand hvis det er virkelig strengt. Og NEJ, jeg tænker/handler ALDRIG på den måde når vi har vennernes børn eller min niece og gjorde jeg, så viste jeg det ikke til nogen!
TinaR Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205 og Bertram 250108
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Tina : Jeg kan sagtens følge dig/jer, men nu er der jo forskellige måder at udtrykke sig på. At hun udtrykker sig som hun gør, behøver jo ikke at betyde at hun er ukærlig eller ikke-kompetent.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| StineP |
TinaR |
23-12-2008 10:12 |
|
Helt enig - skriver heller ikke at hun er ukompetent eller andet, det kan jeg ikke udtale mig om efte så kort et indlæg 
TinaR Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205 og Bertram 250108
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Ok. Jeg skal da heller ikke kunne sige mig fri for at blive en beskyttende løveinde hvis jeg fandt et sådan indlæg om min "unge" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| børn/barn/unge |
|
|
Jeg kan ikke se noget galt i ordet unge... Der er bla. flere betegnelser for dette ord... Nå.. men jeg går ud fra barnet fik sovet... Men ellers til efter tiden, så kunne du evt. lægge dig ved siden af ham i sengen og holde ham i hånden til han sover. Det virkede hver gang på min Vi legede evt. stille leg- hvem kan være stille længst eller hvem kan have øjene lukket længst(uden at snyde)... Min elsker også hvis man aer ham i hovedet, hen over øjene  Held og lykke med projektet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| møgunge... |
Gitte (Tyran) |
23-12-2008 15:57 |
|
..ja sådan en har jeg selv til tider, når hun for 27 gang kl. 2 om natten rejser sig op og begynder at danse, og være mere aktiv end en duracell kanin, -så kan jeg ikke se det søde i hendes spilopper, -og jo, selvfølgelig elsker jeg hende alligevel af den grund, men hun er blevet kaldt en hysterisk unge et par gange, når man for 17 gang har forsøgt at få hende til at sove, og man selv skal op om 2 timer, og hun stadig ikke vil sove, selvom hun er overtræt. hvis jeg havde en babysitter, som kaldte hende møgunge efter sådan en omgang, så ville jeg ikke betænke hende i det, for på et tidspunkt så er nok bare nok, og så er der faktisk ikke mere i det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Fru Dolmer |
23-12-2008 19:03 |
|
Min mening er min mening... Jeg synes ikke, man er kompetent som babysitter, hvis man bliver nødt til at sidde med HN i den ene hånd og desperat søge råd. Havde man børneerfaring (at være kompetent) havde man nok kunne takle sådan en putte-situation selv. Det ukærlige læser jeg på måden det grædende barn bliver til 'hylende unge' og putte i seng igen bliver til 'slæbe hylende og skrigende' unge op igen... Nej, sikke en sød og barnepige Og hun har endda prøvet at være både sød, hård og lade ungen køle af . Jeg ville blive vildt ked af, hvis min søn blev passet sådan!
Hilsen Maria The greatest thing you will ever learn is just to love and be loved in return...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Frk Louise |
23-12-2008 22:06 |
|
Du er det jo let at være klog på andres vejne, og især når man ikke selv står i situationen...
Jeg passer selv børn, og kan godt følge trådstarters fustration. De børn jeg passer er heller ikke altid lige nemme, og så kan man da også godt blive fustreret og bande ungen langt væk og synes at det kun er til besvær. (Og nej, jeg hverken råber eller bander af barnet, men jeg skælder ud når det er uartigt!) Så hvis trådstarter har prøvet at putte barnet i en time kan jeg da godt forstå hun er fustreret! Som barnepige kan man også godt være lidt mere 'nervøs' for hvad man skal gøre, da man jo ikke vil gøre tingene forkert i forhold til hvordan forældrene opdrager. For selvom man har prøvet at putte børnene før, så er det jo ikke altid det lige går som man ønsker.
Nu tror jeg heller ikke man skal tage trådstartes sprogbrug så bogstaveligt.. Hun har nok bare været godt træt, men derfor tror jeg ikke hun vil barnet noget ondt. Mon ikke bare det er sproget der bliver lidt skarpt pågrund af fustrationen? 
Og selvom man kan bande børnene langt væk, betyder det jo ikke man ikke kan lide dem.. De børn jeg passer har jeg da også nogle gange været godt trætte af, men derfor kan jeg da stadig godt lide at passe dem. De er jo ikke altid umulige. 
Men jeg respekterer folks forskellige meninger. Derfor går jeg også ud fra at andre respekterer min.  Og dette skal ikke ses som et angreb mod nogle holdninger. 
Undskyld det blev så langt.
Frk. Louise Jeg er 100% mig- for hvem skulle ellers være det :p
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Fru Dolmer : Så er jeg dæleme en meget meget inkompetent mor, for det kan ikke tælles på en hånd hvor mange gange, jeg har søgt råd på HN og været tæt på desperat.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fru dolmer.. |
|
|
så må jeg også være en meget in kompetent mor. for jeg har tit søgt råd herinde i mine frustrationer om min datter for at få ideer og råd til hvordan andre mødre gør. Yasmin kan også til tider være helt umulig at få til at sove.. og så bliver man frustreret. eller når man står op hvert 40 min 2 nætter i træk for at få barnet til at sove igen.. så kan man godt blive irriteret og sur og tvær og bande hende langt væk. men derfor elsker jeg hende stadig.. det synes jeg da var en mærkværdig måde du stiller tingene op på.. men det da rart for dig at du er den perfekte mor og aldrig begår fejl omkring dine børn.. sådan en mor gad jeg også godt ha haft.
Venlig Hilsen Christina
Med Prinsessen Yasmin 30.04 2008 <3
Nu også med Chinchillaerne Klara og Emil 
Nu også med grunduddannelsen og certificeret som termografør 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Emilie... |
cruella76 |
25-12-2008 11:01 |
|
Jeg håber at du fik "ungen" til ro  Du måtte til enhver tid passe mine snottede unger  Jeg synes det er rigtig flot at du søger hjælp når tingene ikke virker - og jeg synes det er endnu bedre at du VED hvor du kan få hjælp - på VE og BLE i på HN - selvom du ikke selv har børn Det er sgu iorden  Tro mig - mine elskede børn bliver også indimellem kaldt for ting som jeg helst ikke vil gentage - hvis der er noget der kan drive mig fuldstændig til vanvid, så er det altså dem - men der er heller ikke noget jeg elsker højere på denne jord. Tro mig, jeg kæmper hver evig eneste dag for at få mine to til at sove, det er NOT funny, det er benhårdt, og jeg aner tit heller ikke mine levende råd. Hatten af for dig som prøvede mange ting (flere forskellige metoder som du tilsyneladende jo har en viden om) og at du så tilsidst bad om gode råd! Glædelig jul der
Christel "Heste skal altså på fold. HVER DAG!"
Til salg: Tremmeseng 400 kr. - Spritnye leggins 200 kr. - Smuk gallakjole 999 kr. Se præsentation!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dolmer - kan kun være |
|
|
Mvh Gitte - mor til Tera og Lian Ejer af Jack D (pintohingst), hans søn Joker samt smukke knabstrupper Makron  Glædelig jul til dig og dine kære
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mishaa - hold da op hvor du |
|
|
overtolker indlægget. Jeg søger sku da også masser af råd herinde - men da ikke mens jeg sidder og har problemet "on hand". Næ - det gør jeg før eller efter jeg står i suppe-dasen. Forstår ikke hvorfor babysitteren ikke ringede til forældrene - hvis dette var muligt, for at høre hvilken løsning de ville foreslå. Er det ikke muligt og JEG var babysitter, ville jeg nok ikke gå på HN og skrive et indlæg, men ringe til min mor, moster, søster eller lign.
Mvh Gitte - mor til Tera og Lian Ejer af Jack D (pintohingst), hans søn Joker samt smukke knabstrupper Makron  Glædelig jul til dig og dine kære
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hundegittemor.. |
|
|
nej jeg synes ikke jeg overfortolker indlægget.. jeg synes bestemt ikke det er pænt at skrive sådan til/om en der prøvetr på at søge hjælp. det kan jo muligvis være hun ikke har haft andre muligheder end HN.. det kan også være omvendt som du selv skriver... men jeg mener også bare at forældrene må have givet nogen ting og sagt hvordan de selv gør inden de lader pigen være alene med børnene. sådan som jeg læser indlægget fra maria så får det mig til at tro at hun ser sig selv som den perfekte mor eller babysitter fordi hun aldrig har begået fejl.. det er min mening
Venlig Hilsen Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Fru Dolmer |
25-12-2008 19:54 |
|
Christina: Hvor filan læser du, at jeg ser mig selv som super perfekt mor, der aldrig laver fejl?! Jeg har da tit søgt råd på HN og synes da, det er dejligt at have muligheden for at trække på andres erfaringer og få et råd, hvis man har brug for det. Du milde himmel... Jeg undrer mig bare over, at man som barnepige vælger at åbne HN, lave et indlæg og tro, at nogen kan vejlede midt i en åbenbart ret hektisk putte-seance... Måske det var mere optimalt at bruge sit krudt og sin tid på det barn, man er hyret til at passe - eller ringe efter forældrene og sige at man ikke har styr på situationen. Tænk, at man ikke kan skrive sin mening uden at skulle beskyldes for at være både inkompetent mor og perfekt, fejlfri mor... Nåh, men jeg vælger at tro, jeg er perfekt fnis 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| møgunge |
Fru Dolmer |
25-12-2008 20:01 |
|
Og forresten må jeg nok også hellere huske at sige, at jeg da også kender til de der spidsbelastede tidspunkter, hvor man ønsker sit barn hen, hvor peberet gror, men der er KÆMPE forskel på at kalde andre folks børn for hysteriske møgunger på et offentligt forum. Det kan man nøjes med at tænke. Det er min mening.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria... |
|
|
jeg undskylder mange gange.. nu har jeg siddet og læst det hele igennem et par gange. og tænkt det lidt igennem. jeg var nok rimelig morgengnaven imorges og fik så det forkerte indtryk af dit indlæg.. det beklager jeg mange gange.. det var faktisk ikke lige min mening at mit indlæg skulle lyde sådan som det gør nu, hvor jeg læser det igennem selv. men måske har hun brugt hn fordi hun ikke har kunnet få fat på nogen??
Venlig Hilsen Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig enig |
|
|
fru dolmer.. 
* Pernille Larsen *
Og den lille grå
When you here me humming, you know im comming.. - The brombassman
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Fru Dolmer |
25-12-2008 21:06 |
|
Hej Christina. Det er helt ok. Kunne heller ikke forstå dit halvsure opstød, for det er ikke lige det jeg forbinder med dig og dine indlæg... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Jeg må altså tilstå at jeg også som noget af det første altid ringer til min moar, ikke HN Men derfor kan man altså alligevel godt ty til HN uden at være inkompetent.... Men Fru Dolmer: Jeg læser altså stadig dit indlæg som at du mener man er inkompetent hvis man søger råd over HN....om det så er i øjeblikket eller bag efter..... Er det det du mener? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stine P |
Fru Dolmer |
26-12-2008 21:00 |
|
Nej, selvfølgelig mener jeg ikke, at man er inkompetent, hvis man søger råd på HN eller andre steder. Det er da kun positivt, at man vælger at rådføre sig med andre og ikke tro, at man selv er perfekt og har svaret på alle spørgsmål... Det er slet ikke det, jeg mener. Det virker bare forkert på mig, at man kan vælge at spørge HN om råd samtidig med, at problemet finder sted - synes bare hun burde være der for drengen og ikke sidde og fedte med heste-nettet... Det er blandt andet der min sympati forsvinder. Gu' er det da synd for hende at sidde med et utrøsteligt barn, hun ikke kan få til at sove, men det er bare useriøst at lave en tråd om emnet på tidspunktet. Når det er sagt, er det nu ikke det alene, der fik mig til at svare i tråden. Det er mere tonen og måden, hun omtaler barnet og situationen på, jeg synes er hæslig. Var jeg mor til drengen, var jeg blevet vildt ked af det og vred over at læse sådan et indlæg. Når man har en barnepige stoler man på at vedkommende har styr på situationen og kan håndtere eventuelle problemer, og det lyder det langt fra til, at pigen her kan. Sådan læser jeg det i hvertfald ikke. Jeg ville blive ked, at jeg ikke blev ringet op, så jeg kunne tage hjem, selvom det da ville være ærgeligt. Både for barnet og pigens skyld, for det har da sikkert ikke været spor sjovt for nogen af dem...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Fru dolmer. |
|
|
nej vel.. jeg synes heller ikke selv jeg plejer at skrive i en negativ tone i andres indlæg. men kan godt se jeg har gjort det her  men men vi kan alle have en dårlig dag.. og så længe man er voksen nok til at give en undskyldning og tage imod en undskyldning så er det jo herligt  håber alle har haft en god jul.. 
Venlig Hilsen Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen problemet er |
Stald Smokie |
29-12-2008 23:10 |
|
vel at det er iorden at man som forælder til barnet kan tillade sig lidt mere end en babysitter kan??!! ordet jeg fangede var SLÆBE- se hvis jeg havde fundet dette indlæg omkring pasning af mine børn- så er jeg godtnok ikke bleg for at fyre folk. heldigvis har jeg en helt og aldeles fantastisk mor som gerne kommer og passer mine unger til ug! det er så den eneste barnepige de har haft. men tilfreds er jeg, for hun kunne aldrig finde på at slæbe mine børn ind igen og igen- men måske liige læse en bog mere eller putte med dem istedet for at sidde på nettet...
Dejligt nedlagt landbrug sælges - perfekt til hestehold
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
bare lige til alles orintering så er det altså en uge siden nu tøsen spurgte om råd - det var den 22/12 pigen lave sit indlæg..... så mon ikke barnet har fået sin søvn siden da og det forhåbeligt gik stille og roligt for sig 
Med venlig hilsen
Anita Kristiansen RIGTIG HESTE VEJER OVER 700KG :-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|