Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

silkeborg sygehus
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 18:20

hey alle..

håber der er nogen herinde der har født, eller skal føde på silkeborg sygehus, altså lige ud over mig selv he he..

sidst jeg var til jordmor fik jeg besked på at der er sparerunde i silkeborg, og derfor skæres indlæggelses tiden meget ned, fra 5 dage til 2 dage for første gangs fødende, og at man så får ene stue hvor der bliver redt op til faren også... men men kan det nu også passe, synes der er andre der har sagt noget andet, så hvis nogen indenfor den seneste tid har født der, eller skal føde der eller bare ved mere end jeg gør, så kunne det være fedt at høre.. i det hele taget kunne det da være fedt at høre, hvad folk kan sige om silkeborg sygehus...

er de dygtige, er de strenge, havde i en god oplevelse med det osv.

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Hej Ditte
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 19:23

Jeg fødte i Silkeborg i '04. Det er rigtigt nok at efter du har født kan du, dit barn og din mand bo sammen i en lille lejlighed oppe på øverste etage, med fælles køkken sammen med de andre familier. Jeg skulle blive en nat på selve afdelingen og der fik min mand også lov at overnatte sammen med mig, da jeg har det rigtigt dårligt med sygehuse. Jeg tror ikke vi var der i fem dage, og i alle tilfælde, hvis alt går godt, er du garanteret klar til at tage hjem meget før.

Lejlighederne er slet ikke sygehusagtige, de er bare rigtigt hyggelige med en fantastisk udsigt over havnen og byen.

Jeg var lidt uheldig med min fødsel da det gik monsterstærkt og der var en del småkomplikationer. Oveni det havde tøsen valgt at melde sin ankomst lige i et vagtskifte. Min jordemoder valgte så at blive hos mig, hvilket jo var fantastisk. Men da det skulle gå stærkt var der pludselig en million på stuen og overlægen var en rigtigt sur moster der ikke rigtigt havde nogen situationsfornemmelse, hverken overfor mig eller hendes medarbejdere.

Bortset fra det havde jeg en rigtig god oplevelse både under og efter. Der er badekar på hver fødestue og det er bestemt anbefalelsesværdigt! Alle var bare rigtigt søde, udover lige hende den ene.

0
0
Svar på denne tråd

dejligt...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 20:38

det lyder helt vildt godt, umiddelbart lyder det jo til at det nok skal blive en god oplevelse, hvis ellers alt går som det skal..

men det er rart at høre at andre har haft en god oplevelse med stedet, der er jo så meget man bekymrer sig om mht. fødsel, hvordan fungerer det hele og sådan.. så det er en stor hjælp hvis man ved der er nogle søde mennesker der hjælper når der er brug for det... der er godt nok 20 uger endnu, men det er rat at være på forkant med det hele.

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

jeg har ingen
Forfatter: 
Dato:  06-12-2008 00:14

... erfaring med Silkeborg, idet jeg fødte på Skejby. Men jeg var indlagt på Y1 i fire dage og var ved at gå til at kedsomhed på stuen og var helt bestemt klar til at tage hjem, da vi blev udskrevet.

Husk at de to dage jo kun er hvis alt er gået godt. Har der været komplikationer, så bliver du jo på sygehuset til det er forsvarligt at sende dig hjem. Men jo, to dage er måske lige i underkanten. I hvert fald for nogle.

0
0
Svar på denne tråd

tilknyttet Silkeborg
Forfatter: 
Dato:  06-12-2008 00:20

Jeg er tilknyttet Silkeborg og har været forbi dem 2 gange til ekstraordinære tjek.

Første gang var pga smerter og manglende oplevelse af liv. Det viste sig at være en storm i et glas vand. (forstoppelse)

Anden gang var fordi jeg havde voldsomme mavesmerter. Viste sig at være noget kolikligende smerter og baby havde det herligt. Vagtlægen ville ikke se mig, da jeg var langt henne i graviditeten, men henviste mig til fødegangen. Det var fint, for de var bare så søde og grundige.

Begge gange har de bare været utrolig søde, også selvom de havde mega travlt sidste gang jeg var der.

Jeg regner dog ikke med at føde der, da jeg gerne vil føde hjemme.

Kilden.

Med fjordhesten Sussi, forventer føl, efter Mosegårdens Kejser 09

og miniaturen Tarzan

Mor til Lea 02.05.06 og med termin 01.12.08

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2008 11:06

... født på Silkeborg i februar 08 og haft en rigtig fin oplevelse.

Den første nat var vi dog på barselsgangen - på en 4-sengsstue med én, der havde det rigtig dårligt og jamrede højlydt hele tiden (beklager manglen på empati - den var der bare ikke på det tidspunkt), et rend af læger og sygeplejersker konstant og én, der bare havde total mangel på forståelse for besøgstider, så der var flere folk ind og ud end på hovedbanegården. Næste formiddag var jeg fuldstændig færdig og ville bare VÆK derfra - de var dog ikke ret imponerede af, at jeg ville tage hjem ca. 14 timer efter fødslen :-) Heldigvis fik vi så en af de der små lejligheder helt oppe under taget - og DET var bare fint; vi var der i (mener jeg) 4 dage, før de mente, vi skulle hjem (havde nogen blødninger, der ikke helt ville stoppe) men det var også helt fint.

Selve fødslen var helt super - rigtig dygtigt personale; og ja, badekarret var helt vildt godt.

Mvh. Maiken

0
0
Svar på denne tråd

badekar..
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 11:52

dejligt med de badekar, kunne godt forestille mig at det må være afslappende inden presseveerne, iiih hvor jeg glæder mig til at få ham ud, og se hvad han er for en lille laban, så håber selvfølgeligt at få lige så god en oplevelse ud af det som i andre har haft, men dejligt at høre andre der kan anbefale stedet, jeg vil da også sige til mine scanninger har de også været rigtigt søde, og jeg går til akupunktur derinde, hvor de også bare er dejlige.. de der sidste 4 måneder kunne godt lige gå lidt hurtigere synes jeg.

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har....
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 16:34

Jeg har født 2 gange, første gang tog jeg hjem efter 4 timer, anden gang efter 5, vi skulle lige have storesøster til at vågne, hun skulle jo med ind og hente lillesøster.

Der er ikke noget så skønt, som at sidde over morgen hyggen med sin lille nye datter liggende i liften...

I min verden er et hospital for syge mennesker, og heldivis blev jeg ikke syg af at føde

Hilsen Vibeke

R.I.P Freykur, 8 År

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ditte...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 20:55

Hvis alt går efter planen og du ikke har lyst til at rejse dig fra badekarret når presseveerne starter, kan de godt finde på at spørge om du har lyst til at blive der og føde i vandet. Tro mig, det kan være svært at overtale sig selv til at hejse sig op derfra, desværre gik alt ikke helt efter planen hos mig,så selvom jeg først blev spurgt om jeg ville blive blev jeg alligevel gennet op lidt senere. Men åååh hvor ville det have været fedt bare at blive liggende.

0
0
Svar på denne tråd

he he..
Forfatter: 
Dato:  08-12-2008 09:52

det var da lidt trist at du ikke kunne blive i vandet så, det kunne da sikkert være en god oplevelse, jeg kunne forestille mig at det varme vand kan tage en del af smerterne, sådan er det herhjemme, hvis jeg har ondt, så tager jeg altid et varmt bad for at få løsnet op..

men fik så at vide i torsdags til min md scanning at jeg muligvis slet ikke kommer til at føde selv da min moderkage ligger i vejen for livmoderhals åbningen, så hvis den ikke flytter sig op, så bliver det planlagt kejsersnit øv, vil meget heller føde på den rigtige måde, men nu må vi jo se.

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

juni 08
Forfatter: 
Dato:  09-12-2008 09:34

jeg fødte i silkeborg i juni måned... havde en sød jordmoder (karen kjølbye) som var forstående og forklarede meget, (det var under strejken så ingen fødselsforberedelser til damen her).

Uheldigvis gik min fødsel ikke som planlagt og mine 2 drenge blev forløst ved et meget akut kejsersnit.

men kan kun anbefale dem dernede, de er rigtig søde og dygtige.

Vi fødte der, blev dagen efter overført akut til neonatal afd. i viborg, bagefter kom vi tilbage til silkeborg igen, hvor vi var i 2 uger..

Super personale og de er dygtige og forstående..

0
0
Svar på denne tråd

miller...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2008 20:24

dejligt at det gik godt med jer alle sammen.. tror faktisk hun har lavet akupunktur på mig, synes hvertfald det navn lyder bekendt, eller også har hun scannet mig..

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider