Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

romsteren i mavsen
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 18:37

er det helt normalt at det føles som lidt luft og romsteren i maven og lidt trækken og jagen i underlivet og længere oppe i maven når man er i 5-6 uge? jeg har hverken ømme babbere eller kvalme eller noget andet, bare denne følelse i maven.. er det helt normalt?

skal jeg bare tage de der gravitamin piller fra nu? det sagde lægen.

skal jeg bare sørge for at drikke og spise nogle mælkeprodukter?

må man gerne bruge deodorant af milde former uden det skader?

bare nogle spørgsmøl jeg håber i vil hjælpe mig med at besvarer, i kloge ænder

0
0
Svar på denne tråd

er der ikke
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 19:46

nogen som vil hjælpe mig med mine spørgsmål???

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke med graviditeten
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 20:08

vitaminpillerne skal man starte med inden graviditet, er den ikke planlagt, så er det med at gå i gang med dem, lige så hurtigt du kan.

Fornemmelsen er helt normal i maven, så du behøver ikke bekymre dig, det er blot din livmoder, der er i gang med at udvide sig til en fin et-værelses.

Maria - Voksen begynderrytter med ekspertise i faldteknikker...

Venter sommerbarn juli 2009

0
0
Svar på denne tråd

Her er lidt :)
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 20:13

Her er lidt faxet fra baby.dk

Foster

Størrelse: 2-4 mm fra hoved til hale og vil kunne ses med det blotte øje.

Når du går ind i den 5. uge af graviditeten, ændrer embryoet sig i løbet af få dage fra at være en celleklump til at være et aflangt væsen med rygrad og hoved. Kroppen har stadig en hale og har nærmest form som en søhest. Embryoet sidder fast på moderkagen via navlestrengen og er omgivet af fostervand inde i fostersækken.

De indre organer som f.eks. lever, mave-tarm-system, urinveje og lunger samt muskler, knogler og anlæg til bl.a. tænder, hår, hud, negle, kønsorganer og blod begynder at blive udviklet.

Hjertet, der har en relativ stor størrelse på dette tidspunkt, er dannet, men slår endnu ikke, dette sker først på 22. dagen efter befrugtningen, altså i indgangen af 6. uge.

I denne uge påbegyndes udviklingen af centralnervesystemet. Barnets rygmarv dannes, og hjerneanlæggene formes i to halvdele.

I den kommende tid vokser hovedet vokser hurtigt for at give plads til barnets hjerne. Ansigtet begynder også at tage form, og man kan så småt ane øre og øjne, der dog ikke sidder på deres rette plads endnu.

Info: Udviklingen af organer og sammenkoblingen af dem er en yderst kompliceret proces. Hvis der sker alvorlige fejl i denne proces, vil kvinden abortere. Dette skyldes dårlig kvalitet hos æg- eller sædcelle eller fejl i sammenkoblingen af de to gensæt.

Mor

Denne uge skulle du have haft din menstruation, hvis du ikke var gravid. Du har det måske på fornemmelsen, hvis du endnu ikke har opdaget, at du er gravid.

En graviditetstest kan med stor sikkerhed afsløre, at du er gravid. Du kan få lavet en hos din læge, men du kan sagtens stole på en hjemmetest.

Du kan opleve større træthed, hovedpine og øget tissetrang. Dine bryster kan være større og ømme, brystvorterne kan være mørkere og blodårerne kan være tydeligere.

Du kan også opleve menstruationslignende fornemmelser i underlivet, som om menstruationen er på vej. Det skyldes, at livmoderen vokser, og ledbåndene giver sig. Dette kaldes ligamentsmerter og kan optræde hele graviditeten igennem.

Foster

Størrelse: 5-6 mm og cirka 1 gram

Når du går ind i 6.uge, udgør hjertet stadig en meget stor del af embryoets krop. Den 22. dag efter befrugtningen trækker det sig pludselig sammen og begynder at slå, de første dage uregelmæssigt, men efter et par dage hurtigt og regelmæssigt. Hjertet begynder at pumpe blod rundt i kroppens blodbaner og forsyner de spirende organer med ilt og næringsstoffer.

Der begynder at dannes spise- og luftrør, der er anlæg til lunger i brystkassen, som også begynder at dannes.

Embryoet ligner stadig embryoer hos f.eks. aber og grise. I de kommende uger får embryoet mere og mere menneskelige træk. Ansigtet begynder at vokse frem. Man kan se øjne, næse og mund, dog er spalten mellem næsebor og overlæbe stadig åben. Øjnene ligger stadig på hver sin side af ansigtet, og ørerne sidder nede på halsen, fordi kæben stadig ikke er udviklet.

Kommende arme og ben kan ses som små luffer.

Mor

Din livmoder vokser. Du kan have øget tissetrang pga. øget blodgennemstrømning i underlivet.

Du kan også have brystspændinger og øget træthed. Måske har du begyndende kvalme.

Mvh Line

| Til evigt minde: www.jessiepigen.dk |

0
0
Svar på denne tråd

mariakps
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 20:26

mange tak for din og erfaring. jeg køber også pillerne i morgen og starter. og tak for lykønskningen

line og piv: mange tak for denne roman, så lyder det meget normalt med den fornemmelse jeg har i maven så. tak for hjælpen

0
0
Svar på denne tråd

har du ikke fået
Forfatter: 
Dato:  04-12-2008 05:31

bogen om graviditet hos din læge da du var oppe til undersøgelse?

hvis ikke ville det være en god ide at fåfat på den da det kan besvare mange af de spørgsmål du har.

Held og lykke med det hele.

0
0
Svar på denne tråd

anna.....
Forfatter: 
Dato:  04-12-2008 17:52

hejsa, jo jeg har fået den bog fra min lge, den vil jeg også sætte mig til at læse i. tak for din erfaring

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider