Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

økonomi+gæld
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 17:28

ved godt det er lidt personligt, så derfor skal i ikke svare hvis i ikke vil..

men det er sådan at vi skal til at have en lille til april 2009 hvilket jo er dejligt, men det indebærer også at vi skal ud og have noget andet at bo i, vi kan ikke låne penge nok til hus da vi har for stor gæld, er for unge og vi har finanskrise..

så vi vil gerne have en større lejlighed, men problemet er så at vi afdrager godt 10.000 på vores gæld hver eneste måned, og derfor er det begrænset hvor meget vi har råd til at kunne stige i husleje... vores lån er så lagt så der er mine og hans lån, det vi så tænkte på var om vi ville kunne sætte vores månedlige ydelse ned ved at lægge vores lån sammen??? vi burde selvfølgeligt spørge i banken, men vi sidder lige og snakker om det nu og de har jo lukket nu. så er der måske nogen der ville kunne svare på det????

det er sådan at vi har båret os dumt ad med vores penge, ved at købe sprit ny bil som nu skal sælges fordi den kun er gulpladet (kun 2 sæder) og vi mister meget på den, plus at jeg tog SU lån da jeg gik på skole og skylder en del penge der.. og så har vi desværre haft lånt lidt hist og her når der var krise mens vi studerede... alt i alt er vores lån på rigtig mange penge omkring 400.000 kr.

det bøder vi for nu, hvilket er fair nok, men ret svært.

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Puha.....
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 17:58

Det var sørme noget af et lån, det må kunne tage pusten lidt fra enhver....

Da jeg startede med at læse dit indlæg, fik jeg tanken, at det var da bare om at blive boende, og få det lån betalt... efter at have læst det hele, kan jeg godt se, at det altså er mange måneder (år) i skulle blive der, hvis lånet skal væk, når det er SÅ stort.......

Min umiddelbare tanke er, om ikke det ville være en god ide, at gå i banken, sige til dem, at det altså er svært at undvære 10.000/md, med den bitte lejlighed (hvis den er så lille) som i har...

Da lånet ikke bare er en slat penge, så er det jo ligesom i fremtiden i hænger på det, og derfor ville det nok være en ide, at få det lavet sådan, at i kan leve ved siden af også....

Nu ved jeg ikke, hvor lille jeres lejlighed vitterigt er, for det kan jo også være, at det rent faktisk er jeres tidligere forbrugsfest i fortsætter, for rent praktisk, så lever utrolig mange familier i bla Kbh på ufattelig lidt plads, 5 personer i en 2 vær lejlighed, er absolut dagligdag der. Og da du ikke nævner jeres bolig størrelse/slags e.l. så er det lidt svært at vurdere, om det rent faktisk r fornuftigt at skifte...

Men mener i det er fornuftigt at gøre, så sørg for at få øko lavet så i kan leve med det, og så hellere at det tager 1 år længere.....

Hilsen Vibeke

Mangler du noget, så kig alt det vi har til salg:

www.123hjemmeside.dk/tingtilsalg

R.I.P Freykur, 8 År

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

lejlighed
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 19:32

ja planen var i første omgang også at vi skulle blive boende hvor vi bor nu, i en 2 værelses på ca 65 kvm. indtil vi har lidt mere luft i økonomien..

man kan sige ja vi har dummet os men er blevet klogere, og de fleste af de penge vi skylder har vi dog også noget værdi i, med biler og hest, ca de 350.000 ligger i vores 2 biler, hvor den dyreste er til salg, så vi gør også noget for at få det ned, hele vores lån skulle gerne halveres når den bil er solgt.

men hovedårsagen til at vi vil flytte i noget andet, er så at den lejlighed vi har nu er smask fyldt med svamp, godt nok ikke den onde skimmel men det gror på vægene, og det er ikke fordi vi ikke lufter ud, det gør vi i stor stil, men det kommer alligevel, hvilket der er problemer med i hele bygningen.

vi er ikke lige så kloge på den slags, man kan sige vi er slet ikke i den situation som nogle af dem der har været i programmet "luksusfælden" det er vi slet ikke, men vi bruger hvad vi har, og prøver at komme af med det vi skylder samtiddig så ved enden af hver måned står der kun et meget lille plus på kontoerne, men trods alt et plus..

men tror lige vi vil få et møde med banken, for lige at finde ud af om ikke vi kunne finde frem til en god løsning, hvor de får deres penge og vi får lidt mere luft, og at vi samtidig kan komme i en lidt bedre lejlighed.

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Wauv sikke en gæld
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 19:47

Det er da noget af en gæld,men I afdrager også meget på den.Hvis der er tale om flere forskellige lån,kan det helt sikkert godt betale sig at ligge dem sammen.

Desværre er det jo ikke det bedste tidspunkt at gå i banken.Vi har selv lige været der for at få ændret huslån,men det kunne da overhovedet ikke betale sig.

Men få en aftale med banken og hvis ikke de kan hjælpe,er der stadig andre banker,som gerne vil have nye kunder.

(Her i Roskilde er der lige åbnet nye filialer for Sparekassen Sjælland og de annoncerer meget for at skaffe nye kunder.De har bl.a. en børneopsparing til 6 %.)

Held og lykke med det.

Tine

Nej mor-det er en hoppe,vi vil kun have vallakker

0
0
Svar på denne tråd

tak tak
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 21:16

ja det er noget af en gæld, det ligger pt i 4 forskellige lån, og vi ville gerne have det over i 2 lån, mit SU lån hvor renten er lav skal forblive som den er, det ene billån skal betales af med det vi får ind fra bilen når den er solgt, og de 2 sidste skal lægges sammen, hvis altså vores bank vil være med til det, men i første omgang tror jeg de vil se at vi rent faktisk også gør noget for det, og så kan vi snakke om det bagefter..

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

økonomi
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 02:54

jeg synes ikke gælden lyder vildt høj, når man tænker på hvad i har brugt pengene til.

Jeg ville gå i jeres bank. Forklare dem jeres situation og se om de evt. v nedsætte jeres nyværende månedlige ydelse. Hvis de ikke vil det, så kan i være nødsaget til, at flytte jeres økonomi til en anden bank, med laver rente.

Jeg kan næsten gætte mig til, at i betaler en ret høj rente på jers lån... eller tager jeg fejl?

**www.123hjemmeside.dk/stutteri- sigsgaard**

ÅRETS JULEGAVE IDE!! UNIKKE HESTEMALERIER!!

MALER OGSÅ EFTER BESTILLING!!

0
0
Svar på denne tråd

Økonomi
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 08:45

Først tænkte jeg at det var et rimeligt højt forbrugslån, men da jeg læste om værdierne som der er købt for pengene - så må jeg indrømme at jeg ikke kan se det store problem.

Tag banken med på råd, og lav en fremtidsplan sammen med dem.

0
0
Svar på denne tråd

snak med
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 09:07

banken..Snak gerne med flere forskellige.

Og få lagt alle jeres små lån sammen/ eller et godt finanserings selskab der tager billige renter.... Der burde i kunne spare rigtig mange penge..

Desværre er det jo sådan med biler.. De taber lyn hurtigt 100 bigs i værdi på få år..Så der er pengene tabt..

ellers er der vist desværre ikke andet i kan gøre .. Sådan er det jo desværre når man låner penge. De skal betales tilbage med renters rente..

Tinna

0
0
Svar på denne tråd

synes da
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 10:45

heller ikke gælden er stor når den ligger i to biler, hvor mange mennesker idag har ikke en bil til omk 200 tusind?? det var straks værre hvis det var ren klatgæld

Men få solgt nogle af de biler og køb en ældre bil der er billigere, det er da alt andet lige noget sjovere at have en dejligt sted at bo også nøjes med at kører en mindre smart bil..

mvh

katja

rytter mangles i køge området, kig på min præs...

0
0
Svar på denne tråd

jep....
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 13:01

det er også det vi synes derfor vil vi sælge den dyreste for at få råd til noget bedre og mere sundt at bo i, den anden bil vi har er også ganske fin, så en gammel bil ved siden af vil være fint, lige nu er det rent luksus at have en helt ny og en nyere bil, hvor den helt nye KUN bruges til og fra arbejde, hvilket en gammel golf lige så nemt kunne he he...

men jeg forstår bare ikke hvorfor banken så bliver ved at sige det ser så vildt ud, og at vi nærmest skal tigge og be for at få lov at lave noget om... hmmm..

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

sidder og
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 12:15

tænker at man jo ikke ligefrem har behov for at have en ny bil og hvis man skal have 2 kan det jo lige så godt være 2 ældre..Er der ingen mulighed for at tage det offentlige til job eller en cykel..

I får jo brug for plads og en masse ekstra penge når baby kommer.. Dyrt er det at have børn og mange ting skal fungere i hverdagen ellers bliver det hurtigt surt..

Så man må prioitere og nøjes når man stifter fam og pengene er små..

Tinna

0
0
Svar på denne tråd

jo jo....
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 13:45

vi kunne da godt sælge begge biler og få 2 gamle, men både bank og de fleste andre anbefaler at vi har en god bil, og en der bare kan køre frem og tilbage til arbejde, da vi bor på landet, og kører meget.. desværre bor vi begge for langt væk fra vores arbejder til at kunne cykle, og offentligt transport ville ikke passe til vores arbejdstider, og slet ikke når vi skal til at aflevere barn i institution om morgenen, desværre er det ret vanskeligt med det offentlige transport, så snart man kommer ud af de lidt større byer heromkring. vi kunne selvfølgeligt også flytte til byen, få nye jobs osv. men så får vi bare andre problemer ud af det, så ja det er desværre nødvendigt med 2 biler i vores tilfælde..

men som skrevet så bliver den nye bil også skiftet ud til en gammel, og bare det gør at vi får frigivet omkring 3000 om måneden mere end vi har nu, så det er jo også en start.. og så skal vi til møde i banken for at få lagt vores lån lidt om, så det er bedst økonomisk for os.

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Egen erfaring
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 20:59

På baggrund af egen erfaring, er mit råd bliv boende - jeg har selv boet i 2½ år på 63 kvm med mand og barn, ja faktisk boede vi den sidste måneds tid i lejligheden med 3 børn ( fik tvillinger anden gang ). Vi flyttede gulvreolerne ud og hang hylder op i lofthøjde, på en stor hylde over køkkendøren stod babybadekar osv, jeg fik læseklap ved bagtrappen.Det var vores hyggelige hule. Det med bilen kender jeg alt for godt, vi skiftede til stationscar efter 1 år.

Vi spekulerede egentlig ikke så meget over at flytte, planen var at vi skulle fra København til Odense da jeg var færdig med studiet.

Ønsker jer alt held og lykke med den kommende familieforøgelse.

Mvh Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

lejlighed
Forfatter: 
Dato:  04-12-2008 17:38

jo tak for det..

det er bare nødvendigt for os at komme væk, det er ikke engang pladsen der generer os specielt, men det at der er mug i de fleste rum op og ned af væggene, det lugter fugtigt, og det er fugtigt, det er rigeligt til at vi siger det vil være alt for usundt for vores barn at bo der, det er slemt nok vi selv har gjort det i et år...

men har været i banken, og har fundet ud af at lægge nogle konti sammen, sætte ydelsen lidt ned, og på den måde få lidt større rådighedsbeløb, samtidig med at det går rimeligt hurtigt med at bange lånene af.

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider