Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

hvordan få tid til både hest og baby?
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 14:46

Hej. jeg er i den lykkeligt situation at min kæreste, som jeg har været sammen med i 5 år nu, gerne vil have børn. vi er begge mellem 25 og 30 og det synes som et godt tidspunkt.

Der er bare lidt det, at jeg ikke kan opgive min ridning. jeg har selv mine heste, og vi bor på en gård så jeg har dem heldigvis hjemme.

jeg vil så gerne have børn men jeg VIL også ride. ved godt det lyder lidt egoistisk når jeg nu er en af de piger som harkærsten der laver mad og lover at hjælpe alt han kan for at jeg stadig kan ride efter vi har fået et barn. men hvad ved vi egentlig om "efter".

Det er ikke få gange hvor svigermor har spurgt om jeg ikke snart skal sælge mine heste(2) så vi kan få børn. det gør meget ondt. jeg elsker mine heste og det er mine heste som giver mig humør til min hverdag.

Min kæreste lover at han skal hjælpe alt han kan, for at det kan lade sig gøre og jeg ved han mener det, for han er i forvejen en kæmpe støtte og følger mig til undervisning og stævner, hjælper i stalden (jeg har f.eks. ikke lavet mad ret mange gange de sidste 5 år) men jeg vil jo også gerne have børn, rigtig gerne faktisk!

Mit spørgsmål kommer fra hjertet. Kan barn/børn og ridning/stævner kombineres?

håber nogen vil dele råd og erfaringer

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 15:21

Ja det kan det.

Da jeg havde født, var ridning den eneste form for motion, jeg havde lyst til for at komme i form igen, så jeg startede med at få undervisning, da jeg ikke havde redet i mange år. Da min søn var ca. 8 mdr, købte jeg en hest. Jeg red om aftenen, når han var kommet i seng, eller når han sov middagslur, og det gik rigtig fint. Når jeg fik undervisning, kom min mand og min søn af og til ned og så mig, så kunne sønnike jo også lige få en lille ridetur. Da han kom i ndagpleje kunne jeg ofte nå at ride når jeg havde fri fra arbejde inden han skulle hentes.

Jeg synes det er utroligt vigtigt, at man som nybagt mor får lov til at bruge tid på sig selv også, hvor man får lov til at være andet end MOR. Det kan måske knibe med at komme ud og ride hver dag, men jeg red ca. 5 gange om ugen.

Det kræver en mand, der er villig til at give tid og rum for din hobby, men det lyder det jo også til at han vil.

Behold endelig din hest, og held og lykke med det hele.

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

Det håber jeg
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 15:47

Det håber jeg sandelig det kan....... Står nemlig og har termin om 3 dage - og eftersom vi både rider og kører stævner på landsplan, er det da ikke noget vi har tænkt os at lægge på hylden, bare fordi der kommer en lille.

Der er med garanti nogle ting man er nød til at skære ned på eller måske helt undlade. Og vi vil heller ikke deltage i flere stævner det første års tid end højst nødvendigt.

Men vi har selv indstillingen til at vi gerne vil afsted hver dag med hestene, og jeg er sikker på vi nok skal kunne finde hjælp til stævnerne, hvis der blir brug for det.

Så hvis bare viljen er der........

Mvh. Pia

Team Østerled

Fjordheste i konkurrence

www.123hjemmeside.dk/oesterled

0
0
Svar på denne tråd

barn og heste
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 17:31

måske man skal lægge stævnerne lidt på hylden, men heste/ridning og barn/børn kan sagtens fungere, især når du har hestene hjemme og en super kæreste.

Jeg har fået barn nr 2 her i sep, og den første er fra feb. ´07. Jeg har vel ca 10 heste der skal passes (ingen der bliver redet pt), og her er der ingen problemer. Og det har der heller ikke været med den første.

Det eneste der kan sætte ridningen i stå er evt problemer under graviditet eller efter fødsel, men vil tro at det sker yderst sjældent hvis du holder dig i gang hele tiden med ridningen.

Ved min den første red jeg indtil jeg ikke længer kunne komme af hesten, og kunne hurtigt have været igang igen, kom det ikke bla fordi jeg avler. Her ved nr 2 har jeg ikke redet og jeg har så døjet med symfyseløsning (lidt ala bækkenløsning), og tror bestemt det skyldes min manglende ridning...

Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009

Sælges:

Flere af hestene - tag et kig

Baby og børne tøj - kontakt for info

Udlejes:

RDH hoppemaver, kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd

sagtens
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 19:16

Hejsa

Nu har jeg ikke læst de andres beretninger men her er min:

Lige i starten når man har født kan det være svært hvis man ammer da det jo så kun er mor der dur og hvis man skal have amningen op at køre er det vigitg at barnet bliver lagt til så ofte som det har lyst og det er svært at planlægge sig ud af.

Men da min datter var 4 mdr gammel fik hun en fast soverytme til aften hvor jeg vidste at jeg havde nogle timer inden hun vågnede igen og skulle ammes

så i det tidsrum lyttede manden efter hende så jeg kunne komme ud og ride

Jeg har også hesten hjemme og har kun 300m over i en ridehal så det er jo nemt nok.

men manden skal selvfølgelig være indstillet på at passe de par timer det tager

men det kan godt lade sig gøre og jo ældre de bliver jo nemmere bliver det min datter er snart 7 mdr gammel og jeg ammer ikke mere så det er ikke noget problem plus at hun fast sover fra senest kl 19.30 og så til næste morgen så har man jo hele aftenen

For mig er det guld værd lige at komme lidt væk fra alt babyhalløjet et par timer næsten hver dag det giver ny energi og en gladere mor der har overskud når det hele så engang imellem brænder lidt på.

Det eneste det kræver er en barnepige (som regel faderen) og så lidt planlægning.

Men jeg tror først man kan se hvad der fungere for en selv når man har sit barn i armene for der er jo også forskel på børn..

Men i alt fald her kan de to ting sagtens kombineres

Men et godt råd er lige og komme over fødslen og giv dig tid til at lære dit barn at kende inden du begynder at planlægge og ride igen så har man mere ro i sindet

men det er bare min mening og et par måneder ud af mange år går det nok at hesten får fri eller man måske har en god bekendt der kan ride den det lille stykke tid.

Sjælen er stedet hvor vores sande jeg bor.

Den indeholder de evner og kvaliteter som vi er født med.

hvad hjertet er fuldt af, løber munden over med.

Super springhest tilsalg se www.123hjemmeside.dk/E-Lauge ...
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 08:53

Jeg er så en af dem, der ikke kunne finde tiden til hesten og børn, når man har fuldtidsjob, og er hjemme med ungerne ved 17 tiden og der skal laves mad og ordnes vasketøj så har jeg ikke meget energi tilbage når de er lagt i seng.

Mine unger har så altid været så mor glade at bare jeg tænkte på at gå ud af døren så begyndte de at græde :( Det er gået over så snart jeg er ude, men synes det er hårdt alligevel.

Men det er helt klart en nødvendighed, hvis man skal fungere som mor og kæreste at man har sine egne interessere, og får gjort noget for sig selv bare engang imellem :)

Men jeg kender da mange der har fået det hele til at fungere.

Hilsner Lisab.

Mor til 3.

3 års hoppe efter De Noir tilsalg.

3 års Vallak efter Midt-West Ibi-light tilsalg.

Skriv en besked for flere oplysninger.

Eller gå ind op http://www.staldmejse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mor og heste
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 12:05

Hej,

Selvfølgelig kan du ride / have heste selvom du bliver mor. Jeg er en af de piger, som virkelig VILLE holde ved min ridning - også ride distrikts stævner - som mor!!!

Jeg fik ligesom dig masser af kommentarer fra familie og svigerfamilien, specielt som gravid.

Men ved du hvad, det kan altså lade sig gøre. 3 uger efter fødslen startede jeg på dressuren igen, og efter 2 mdr var begge heste i fuld træning. Små børn sover!!! Jeg satte barnevognen tæt på ridebanen, og skulle den lille vågne, så måtte jeg jo bare stige af og se til hende. Det kan man sagtens. Efter jeg startede på job igen, rider jeg hver aften mens hun sover. Og JA en rigtig god baby alarm er guld værd, for jeg vil ikke være afhængig af manden skal sidde inde, jeg jeg putter den lille stiller babyalarmen op, og efter kort tid sidder jeg på ryggen af hesten. Hvis hun så vågner, så må hesten lige komme i boksen / bliver på staldgangen med tæppe på, til der igen er ro og fred. Det er YDERST sjældent jeg må ind til hende igen, og jeg tror på at en GLAD mor er den bedste mor!!!

Så hold du ved at du vil have dine heste, og have lidt andet end baby og bleer i din hverdag - det KAN lade sig gøre ;o)

Held og lykke med det

Lene

0
0
Svar på denne tråd

:-))))))))))
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 18:07

jaaa, jeg opgav og solgte hesten, da jeg bare var 100% mor og kun ønskede at være 100% mor og følte intet behov for hesten....

Men det behov er kommet stærkt igen. (nu er hun også 4)

:-)

~ Fuldblodsaraber, Knabstrupper, Sports Pony ~

~ Border collie, Sheltie blanding, katte, kaniner og marsvin ~

www.zantos.dk

0
0
Svar på denne tråd

men.............
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 18:12

men jeg kender flere hvor det fungerede fint med hesten og hvor moren nød at tage ud til hesten og lade babyen blive hjemme ved manden og få et pusterum og vende tilbage med fornyet energi.

Men ved mig var det modsat, jeg hadede at tage ud til hesten og væk fra den lille og skyndte mig stresset hjem igen og det var synd for hesten og det sled på mig.

~ Fuldblodsaraber, Knabstrupper, Sports Pony ~

~ Border collie, Sheltie blanding, katte, kaniner og marsvin ~

www.zantos.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nix....
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 19:39

Her kunne det ikke lade sig gøre, og hestene har i dag andre gode hjem.

Det var nok det eneste jeg aldrig havde forestillet mig der skulle ske, men efter 3 måneder var jeg mere end parat til at sælge.

/Mia.

0
0
Svar på denne tråd

Tror det et et spørgsmål om vilje
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 19:54

fordi når man tager et valg vælger man noget andet fra... Dvs vælger man at ride, så vælger man mand/barn/rengøring osv. fra... Jeg VIL også ride og jeg prioriterer tiden til det, til den tid (håber jeg). Men vi køber også gård, så jeg kan have heste hjemme og så skal jeg kun have en ridehest igang i de år hvor jeg har små børn... Og så tror jeg ikke hesten i en periode tager skade af at komme i longe 3 gange om ugen og kun bliver redet 2-3 ganeg om ugen...

Jeg tror dog man når børnene er helt små kommer til at skære lidt ned på stævner, medmindre man har en mand der gider tage med til stævnerne... Og det gider min mand ikke... Så det må være når jeg ikke ammer, at stævnerne får lov at fylde...

Alt dette er kun mine tanker omkring det, da jeg ikke har børn endnu.

Sagde Janne - modstander af falsk ridning

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :)

Haflingerplag sælges:

www.heste-nettet.dk/lodge/153454/ hest/219974/

0
0
Svar på denne tråd

har ikke helt tiden
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 22:32

Jeg har en søn på 10 mdr. og 3 heste hjemme. en plag, en ridehest og en der delvist tilredet.

Jeg har altid sagt at jeg skulle ride indtil jeg fødte og igen lige efter.

Meen jeg havde en masse bækkensmerter, så måtte stoppe tidligt med at ride. Her bagefter har der også været mange smerter, så bare det at klare stalden har været nok.

Derudover tog min søn først sut da han var 4 mdr. og er først lige begyndt at sove igennem. Så der har ikke været overskud til at ride.

Lige pt. er den eneste faste ridetur, min søndagsmorgentur. Og så har jeg dem ude og arbejde lidt med fra jorden 1-2 dage om ugen.

Jeg HADER at det er sådan, men hestene hygger sig på folden (og jeg nænner ikke at sælge nogen), siger til mig selv at det jo kun er en periode det er sådan. Og jeg kommer helt sikkert til at ride igen. Har aldrig været stævnerytter, men skulle da gerne ride 5 dage om ugen igen. SÅ der er mange faktore der spiller ind.

Part søges til min oldenborg hoppe. Skriv for mere information.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider