Ja nu var jeg i statsforvaltningen her midt sept.
Og jeg må sige det var et møde med blandede følelser.
Jeg følte, at damen i statsforvaltning holdte med min x. Har mædn idag virkelig så stor ret?
Min x fyrede den ene løgn af efter den anden. Han rullede rigtig skyts frem, desværre for ham, kunne jeg mere eller mindre skyde dem alle ned med sandheden.
Han opførte sig dybt uansvarligt. Skabte sig, råbte op, og rejste sig pga. han ingen tålmodighed har. Desuden blev han ved med at spørge, hvornår mødet var over. Hvor damen bad ham om at sænke stemmen og sætte sig ned. Desuden kunne han ikke tage stilling til, om vi skulle indgå en aftale, omkring hans samvær med vores fælles søn- aftalen som vi lavede sagde han ja til 5-6 gange. Hvilket hun overhørte total- hun blev bare ved med at spørge ham om hun skulle træffe beslutningen for ham. Følte virkelig, at hun kun kæmpede hans sag, på trods af hans dårlige opførelse.
Til sidst gav han hende lov til, at træffe beslutningen- jeg havde INTET at sige- følte jeg bare var der på et sidespor.
Hun har efterfølgende besluttet, at drengen skal se sin far hver anden weekend. Dog skal han pga. min x´s hus, ikke overnatte hos ham. Han må være på besøg hos ham i dag timerne- han skal sove og spise hos hans farmor og farfar.
Jeg føler bare det er en latterlig beslutning. Det er ikke noget som bliver holdbar med tiden. Drengens bedste forældre er 68 og 75 år. De har alderen imod sig. De kan på et tidspunkt, ikke længere tage vare på drengen. Og jeg kan heller ikke se, at de skal blandes ind i sagen. De har begge heldbreds problemer, hvilket ikke gør det bedre.
Da jeg boede sammen med min x, brugte han aldrig tid på vores fælles søn. ALDRIG! Han har aldrig leget med ham, aldrig købt noget til ham- kort sagt han har aldrig været der for ham. Min x arbejde fra 04.30- 21.00 hver dag og jeg kan derfor heller ikke se, hvor han skal få tiden til vores dreng nu. Hvilket jeg pointerede i statsforvaltningen- men dette overhørte hun total!
Det skal så siges, at hun hørte hvad jeg sagde omkring xéns hus. At det var fyldt med skimmelsvamp og fugt. Hun har nu pusset embedslægen på sagen! Og det er spændende om det bliver uegnet til menneske bolig, hvilket det heller ikke er!
Dertil nævnte jeg at han aldrig blev vasket hos min x og at han ikke fik skiftet tøj i en hel weekend- dette var ikke statsforvaltningens arbejde- var svaret jeg fik!
Efter mødet og weekenderne blev fast lagt- har min x glemt sin søn i de weekender han skal have ham.... Han hverken ringer eller skriver! Han viser at han er ligeglad og at han kun er ude på, at lave ballade. Kan det være rigtigt? kan han tvinge sig til samvær med drengen, også bliver han bare væk?
Jeg er så skuffet. Føler at jeg blev total til side sat... Har andre oplevet det samme???