Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

sygemelding fra job
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 09:58

er der nogen som kender reglerne godt ( ved godt det er enormt svært)

hvordan står man lønmæssigt hvis man under sit fuldtidsjob bliver gravid men er nødt til at få en deltids sygemelding grundet smerter???

ved godt lægen kommer ind over sygemeldingen, men hvad med lønnen og kommende barsel har det betydning nogen steder eller frotsætter alt som det plejer?? (her er tale om en offentlig ansat)

håber nogen kan hjælpe

mange hilsner mette og frederik 22 mdr

Nu med verdens lækreste baby i armene

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har termin
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 10:04

om lidt over 2 uger og har været sygemeldt siden midt i juni - jeg er offentlig ansat og har fået normal løn under hele sygemeldingen (gik til lægen allerede den dag jeg sygemeldte mig - havde så mange plukveer at han var sur over at jeg ikke var kommet tidligere...

Jeg har normal barsel som alle andre (som offentligt ansat er det med fuld løn - frem til man evt år på forældrer overlov)...

Stutteri Bredgaard tilbyder:

Pt. har vi 2 gode islænder hingsteføl samt en enkelt 1 års hoppe til salg...

Derudover en 3 års mini shetlænder - ifolet...

Se hjemmesiden for info...

Nu med hjemmeside...

0
0
Svar på denne tråd

vigids
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 10:08

tak for svar..troede bare der måske var andre regler når det drejede sig om deltids sygemelding.

fuld løn indtil forældreorlov hvor mange uger er det nu efter fødslen???

hilsen mette

0
0
Svar på denne tråd

jeg har været
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 10:10

sygemeldt siden jeg var ca 12 uger henne og min løn udbetaling er fortsat som hidtil ( også fuldtid).

Jeg havde også en snak med min læge om en evt. delvis sygemelding, hvilket heller ikke ville havde haft betydning for min løn.

jeg er også offentlig ansat.

jeg skulle egentlig ifølge overenskomsten have krav på at gå fra på barsel 8 uger før termin, men da jeg er sygemeldt hele min gaviditet har jeg først ret til at gå fra 4 uger før.

derefter har jeg 26 uger med fuld løn inden jeg går over på højeste dagpenge sats.

håber du kan bruge svaret, men du har jo altid mulighed for at kontakte fagforeningen.

0
0
Svar på denne tråd

annaparens
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 15:03

tusind tak for svar det var lige netop det jeg ville vide

ja fagforeningen er en god ting syntes bare det var nemmere at spørge her, der stilles ikke så mange spørgsmål

mange hilsner mette

0
0
Svar på denne tråd

Ellers får
Forfatter: 
Dato:  10-10-2008 09:49

man vel sygedagpenge fra kommunen??

Jeg er pt sygemeldt i knap halvanden uge pga. plukveer, havde lige søgt supplerende, da jeg kun er på 20 timer.

jeg får så sygedagpenge fra mit job, men efter en periode, overgår det vel til kommunen?!

Når jeg går helt fra, eller hvis jeg bliver sygemelt før tid, så er det vidst kommunen, der skal udbetale mine sygedagpenge.

Tine

Med termin d 19/1 2009 - nu med liv i mavsen <3

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er sygemeldt
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 16:33

og arbejder på deltid, og jeg er privat ansat. Jeg får stadig fuld løn. Min arbejdsplads får penge fra kommunen, for de timer jeg ikke er der.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 17:12

så også lige fundet ud af, at når jeg er sygemeldt, får jeg fuld løn, indtil de sidste 4 uger inden termin.

Tine

- Venter lille Oliver 19/1-2009 -

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-10-2008 00:16

hejsa

jeg har været halvtids sygemeldt fra 11. aug pga bækken smerter og blev så fuldtids sygemeldt her sidste uge d. 9/10 -08 pga symfyse skred... arbejder ved en privat landmand som landbrugs medhjælper på en SPF besætning (grise) jeg får den højest dagpenge sats som svare til 95kr i timen hvilket er noget mindre end jeg får i løn, surt men det jo ikke noget at gøre ved, er nød til at tænke på helbredet og den lille ufødte, lægen var sur nok over jeg ikke kom noget før har gået med stærke smerte længe og for længe efter hans mening.

men korte af det lange, det er hvad man får fra kommunen, hvis ens arbejds ikke giver løn under sygmelding eller barsle.

Med venlig hilsen

Anita Kristiansen

RIGTIG HESTE VEJER OVER 700KG

:-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider