Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hjælp vedr. barnevognssele
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 16:28

Min knægt på godt 7 måneder er en lille snurretop.

Han har denne sele i barnevognen og med den på kan han stadig vende sig om på maven. Nogen der kender til en sele, hvor barnet ikke kan vende sig?

De få gange det er lykkedes ham at vende sig, har han når vi fandt ham ligget med ansigtet ned i madrassen. Han drejer ikke hovedet og det er ikke så sjovt at finde ham sådan - så kom endelig med jeres erfaringer, så mor her kan få handlet!

Venligst Lisbet

Husk, at når du bliver sur, er det dit eget problem, at blive glad igen..!

Er det det værd?

Brug tiden fornuftigt..

0
0
Svar på denne tråd

Aerosleep
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 17:39

David gør det samme. Vi har lagt et AeroSleep underlag over madrassen så jeg er sikker på han kan få ordentligt luft

Har prøvet flere seler uden held desværre. Har et arsenal af seler hvis du vil købe en

/Mia.

0
0
Svar på denne tråd

Kan den
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 20:14

Kan den ikke spændes mere ind, så han ikke kan vende sig. Måske i de remme som spændes fast til barnevognen, så han ikke kan rotere numsen med rundt.

Jeg har aldrig haft problemer med min, til trods for at den mellemste ofte er meget urolig, og også gerne vil vende sig.

Min er ikke helt den samme, men tæt på. Kan ikke huske hvad den hedder, men den bliver lynet foran, så det nærmest er en ærmeløs jakke - hvis du forstår hvad jeg mener.

Helena

Rytter/part søges til 5 års RDH-hoppe i Skanderborg/Brædstrup

www.gghorses.dk

Mor til Nicolai 221004

Mor til Mikkel 090806

Mor til Casper 190108

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  01-10-2008 11:36

Helena: Selen kan ikke spændes mere end det den er nu (jov, men så kandiderer vi til julesangen "når du strammer garnet, kvæler du jo barnet) og det er jo ikke pænt.

Mia: Hvad er et aerosleep lagen? Og virker det isolerende? - har betalt en bondegård for den madras han ligger på. Han er et varmt barn, så for at han kan komme af med varmen er madrassen bygget så den "trækker" overskydende varme væk og ud af bunden af barnevognen. (dette var hvad sælger forklarede mig, jeg har endnu ikke regnet ud, hvor madrassen ved fra, hvad der er overskydende!!)

Lisbet

Er det det værd?

Brug tiden fornuftigt..

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 08:40

Jeg forstår ikke lige hvorfor du vil forhindre ham i at vende sig?

Når først de kan vende sig selv, så må de jo gerne sove på maven... Og kan du forestille dig at være spændt så kraftigt fast at du ikke kan dreje dig i søvne?

Vi havde det modsatte problem - Silje kunne ikke sove når selen var så stram at hun ikke kunne snurre rundt, så hendes sele en løsnet så meget den kan uden at hun kan få den af...

Tror simpelthen ikke du kan få en sele hvor barnet ikke kan vende sig i, da det jo er en naturlig del af søvnen.

Maria

Mor til Silje 30.05.07

Nu fru Bisgaard

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 09:00

Hej Maria.

Har sendt dig en PB

Lisbet

Er det det værd?

Brug tiden fornuftigt..

0
0
Svar på denne tråd

Som Maria
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 10:10

Tænker jeg også - hvorfor ikke lade drengen vende sig.

Min Viktor som nu er 2 år, kan som regel kun sove på maven, det har han faktsik gjort siden han var helt lille.

Hans sele i barnevognen er også "løs" nok til at han kan vende sig, ellers får han ikke sovet ordentligt.

Jeg sover stort set også altid på maven, jeg ville bliver skrup hysterisk hvis jeg var tvunget til at ligge på ryggen.

Nu ved jeg ikke om der er særlige omstændigheder der gør at du ikke ønsker at han skal sove på maven, men, jeg tror ikke du skal være bange for at han ikke kan trække vejret.

Christel

Træf på Stald Stettenborg - lør d. 11 okt. 2008 - se præsentation

Tjek: www.dudiogfrister.dk Webshop med tøj og andet godt til børn:)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en god grund til at de ikke
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 10:39

skal kunne vende sig for min Lian er bare SÅ hurtig at selve putte fasen har været et hel.... fordi han vendte sig hurtigere om på knæ, end jeg kunne nå at sætte barnevognen på støtteben og DET var BARE #¤%"#%¤&" irriterende...

Den "fase" varede et par mdr. men nu kan han - næsten hver gang - blive liggende på ryggen til han sover, og så vender han sig som han nu vil..

Mvh

Gitte-Mor

Tera/feb-05 og Lian/dec-07

- Pintohingsten Jack D
- Hingsteføl Joker

- Vallak Makron

Der er kun to ting i livet man får mere af jo mere man bruger... smil og muskler.

0
0
Svar på denne tråd

AeroSleep
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 10:56

Aerosleep bruges meget ofte i bilen netop for at barnet ikke skal blive for varm i det trange sæde, så jeg tror ikke det vil gøre din dreng varmere.

Det er et betræk der er ca 1cm højt og hvor luft kan cirkulere rundt indeni.

Jeg har købt det i BabySam.

/Mia.

0
0
Svar på denne tråd

Mia...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 11:21

Tak for svaret.

Jeg må se om jeg kan hitte en løsning.

Tak til alle - slut for nu

Lisbet

Er det det værd?

Brug tiden fornuftigt..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider