Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

spørgsmål..
Forfatter: 
Dato:  15-09-2008 19:47

ja jeg har nogle spørgsmål til jer der er lidt klogere på graviditet end mig :o)

- hvor meget er ok at bære på mens man er gravid, tænker på kg.

- hvor meget motion bør man dyrke??

- er det normalt at have en stikkende fornemmelse i maven indimellem??

- hvad skal jeg være ekstra opmærksom på??

- hvorår begynder man at tage på, og hvor meget??

- kan man gøre noget selv for at forebygge meget væske i kroppen??

- hvornår kan man se det på maven??

- når vi har en handicappet i familien, skal vi så have det i tankerne, eller kan det ikke have indflydelse, tnker om det kan være arveligt i familien??

ja der er lidt mange spørgsmål, men hvis man ikke spørger får man jo ingen svar :o)

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-09-2008 20:23

Ok, jeg prøver så godt jeg kan:

-som hovedregel bør du ikke bære voldsomt meget. Rent arbejdsmæssigt siger man vist 12 kg. men generelt vil jeg sige, at du skal mærke efter på dig selv. Hvis det er ubeageligt, skal du lade være.

-du må dyrke lige så meget motion du vil. Jo mere, jo bedre. (Alt med måde, selvølgelig, meget tung styrketræning er ikke en god idé, ej heller sportsgrene med stød og slag eller risiko for fald).

-ja, det er helt normalt. Det er ligamentsmerter fra senerne, der omgiver livmoderen. De giver sig, efterhånden som livmodern vokser.

-der er som sådan ikke noget, du skal være ekstra opmærksom på. Bortset fra naturligvis blødning og/eller smerter. Som hovedregel skal du bare lytte til din krop og din sunde fornuft.

-det er meget individuelt. Jeg tror nok, man siger, at det er normalt at tage 10-15 kg. på, men afhængigt af ens kropsvægt inden, har normalen altså ret vide grænser. Selv tog jeg første gang næsten 25 kg. på, og det var nok i virkeligheden lige i overkanten... Men de røg da af igen. Nogle tager på lige fra starten, andre først senere. Nogen taber sig i starten.

-Du kan afhjælpe med støttestrømper og svømning. Forebygges kan det som sådan ikke. Fødderne op, så snart du har chancen.

-også meget individuelt. På mig var man ikke i tvivl, da jeg var 10 uger henne. En af mine kolleger er i 22. uge, og på hende skal man stadig se ret godt efter. Igen: normalen har vide grænser.

-den er svær at svare på, når man ikke ved, hvilken sygdom der er tale om. Jeg ville tale med min læge om dette.

Håber, det var svar nok?

Kh

Maria

Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est...

Mor til skønne Kathrine, født 24.08.06

0
0
Svar på denne tråd

vil ige tilføje
Forfatter: 
Dato:  15-09-2008 20:34

hvis du hoppper på den med støttestrømperne, skal de rekvireres gennem din læge, og laves efter mål til dig!

Fjordhest er bedst.

- Alle andre er bare dårlige kopier..

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider