Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hest og barn - dårlig samvittighed!
Forfatter: 
Dato:  12-09-2008 21:43

Hej alle mødre og heste-tossede piger.

Jeg har gjort det! Det som jeg altid har drømt om - jeg har købt min egen dressurhest! Men... lykken er ikke komplet, den dårlige samvittighed overfor min datter på 3 år og hendes far, stikker sit grimme hoved frem... Kan jeg overhovedet tillade mig det her ego-projekt som en hest jo er?? Det kan jo ikke undgå at påvirke hele familien, både tidsmæssigt og økonomisk. Min mand bakker mig 100% op og synes det er helt ok (har spurgt ham mindst 100 gange om han nu var HELT sikker). Men alligevel.

Jeg er en gladere og bedre mor efter en ridetur, det er der absolut ingen tvivl om. Men har alligevel dårlig samvittighed over den tabte tid med min datter (selvom jeg mest vil ride om aftenen når hun er puttet og så lidt i weekenden når hun fx er i svømmehallen med far). Og så tænker jeg også lidt over det med søskende/barn nr 2. Hun er jo 3 år så hvis vi skal have flere, så skal det være inden for de næste 2-3 år, ellers bliver hun for gammel, synes jeg. Men hvad så med hesten, tør ikke ride når jeg er gravid, ville aldrig tilgive mig selv hvis jeg faldt af og skadede barnet... Så kan den stå der og glo i et års tid... Altså, ved ikke hvor jeg vil hen, har vist bare brug for lidt opbakning a la "du er ikke nogen dårlig mor, du er go nok"... ;-)

Maria

0
0
Svar på denne tråd

dårlig samvittighed
Forfatter: 
Dato:  12-09-2008 22:22

åh hvor jeg kender det, jeg har det på samme måde, men nu er min ældste snart 7 og har haft sin egen pony i et par år, så vi deler interessen (og mine to drenge på 17mdr og 4 år er også begyndt at interessere sig for heste) og det gør det lidt nemmere

Du er en god og omsorgsfuld mor, som tænker på dit barn og mands velbefindene

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil citere
Forfatter: 
Dato:  12-09-2008 23:26

... Jesper Juul, som er en meget klog mand, syntes jeg:

"Du skal gøre voksenting med god samvittighed".

Hvorfor tager du sorgerne på forskud? Du har købt en hest - nyd det :-) Hvis du bliver gravid senere, så får du dig en halvpart.

Og når din datter bliver større, vil hun sikker elske at være med mor i stalden.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-09-2008 09:45

uhhh hvor jeg kender det, selvom jeg egentlig kun rider når ungerne er puttet er den store er i dagpleje mens den lille hygger med far, men men tænk den tid jeg ikke bruger på ungerne...

Min mand bakker mig også fuldstændig op, og jeg har fået en super duper part på hende, så egentlig skal jeg slet ikke have årlig samvittighed, men det er vel bare fordi man holder så meget af sine kære!

Hyggehejsa

Renana

Vojens Rideklub er nu også online

web.mac.com/ejsboel/vojensrideklub/

0
0
Svar på denne tråd

Tag barnet med
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 12:20

Min kæreste har en knægt på 4 år (blev han sidste weekend ) og jeg er gravid med vores første barn. Jeg tager knægten med over til hestene. Men nu er jeg også så heldig at have hesten hos genboen. Så hvis han keder sig kan han gå hjem, men det er nu sjælden at han keder sig. De andre piger (to andre) synes det er hyggeligt at han er med og hjælper mig med at underholde/holde øje med ham. Der er en traktor, en staldkat og en mini traktor plæneklipper han kan klatre rundt på, selvfølgelig uden nøgler/selvstarter! Så det er ikke fordi han mangler underholdning derover.

Så hvis du har lyst og mulighed for det så tag da din datter med ud til hestene et par gange i ugen. Og så nøjes med evt. at longer. Hun vil sikkert synes det er fedt at komme med sin mor. Og så tag og nyd hesten indtil i planlægger en ny graviditet. Til den tid kan der være sket en masse...

Din familie synes garanteret også at det er dejligt at få en mor hjem med fornyet energi!

Hilsen Kristina

Velgående og ædelt hoppeføl e. Bøgegårdens Laurino sælges.

Romanó 22. maj 2003 - 15. dec. 2007

R.I.P.

0
0
Svar på denne tråd

Lige hvad jeg gik og tænkte på...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2008 11:50

Ih,hvor skønt at hører at andre har det som mig,endelig!!.Jeg har de vildeste heste abstinenser..Lagde det på hylden pga barn for snart 5 år siden,har dog hesten endnu,men hun står i jylland som avlshest pga skade..Nu går jeg med det her ønske om at få ny hest igen,men har også været plaget af denne her dårlige samvittighed,kan jeg nu det,er jeg så hjemme nok og er jeg nok sammen med barn og mand,bla bla bla..Men ja,det skulle nok gå,jeg har vel også lov til et sted og en hobby som er god for mig..Jeg tror også jeg ville komme hjem med ny energi og lyst til at være noget for familien,noget som vi vel alle kunne bruge engang imellem!!??.Vores datter er begyndt til ridning,det hjælper joo ikke liigefrem på mine lyster,vel!!.Efter at ha læst jeres indlæg,tror jeg på at også jeg kan få hverdagen til at virke på trods af job,barn,mand mm..Tak,det var lige det jeg havde brug for..Venligst Tina.

0
0
Svar på denne tråd

kender det også.......
Forfatter: 
Dato:  21-09-2008 12:08

min elskede hest står på langeland og bor selv i ørbæk.. min svigerfar passer hende godt men de træner hende ikke eller rider hende.. det vil sige at hun kun bliver brugt når jeg er der nede hvilke er ca 1-2 gange om ugen..

jeg har ikke tiden til at ha hende stående et sted tættere på hvor jeg selv skal muge og lukke ind og ud.. og har ike pengene til et fuld passer sted.

er alene til en på snart 3år og en på 1 år. den store elsker at ride. men den lille tror hele verden drejer sig om hende og så snart jeg kigger den anden vej skriger hun :-( hesten er heldigvis ligeglad med det skrigeri men er jeg jo ikke.

så inten skal hun sælges og ellers må jeg tikke min svigerfar om at hun må blive stående der nede til den mindste er noget større..

Fila tilsalg igen. skriv pb. for mere info. se hende evt på mp.

Er evt int. i bytte med ældere hest min 160. skal være tilredet og rolig.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider