Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvordan vække baby (uge 27+)
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 12:01

Jeg er i uge 27+6

Det er sikkert en storm i et glas vand, men jeg har ikke mærket liv i mindst 12 timer.

Til gengæld har jeg haft k.raftige mavesmerter (troede det måske var ala kolik). Har konstant plukveer og ondt.

Hvordan kan jeg forsøge at vække baby i maven? At drikke koldt vand virker ikke.

Skal tjekkes, venter på kørelejlighed.

Foruroligende hvad man kan tænke i sådanne situationer

Kilden.

mor til Lea 02.05.06 og med termin 03.12.08

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 12:13

Min JM sagde at man skulle drikke noget koldt og sødt(satf/cola), også ligge sig på sofaen. Havede man ikke mærket baby indenfor en havl time efter, var der grund til at kontakte fødegangen.

Håber at den lille bare har en stille dag, det oplevede jeg også "tit" med den første.

Mange hilsner Jane

www.sullawasi.dk

Fantastisk 1èr pony sælges se præs. (JAVA)

Lækker velholdt brun stübben springsadel sælges, monteret 5000;-

0
0
Svar på denne tråd

Ved ikke..
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 12:24

Slapper du godt af? For min baby er helt stille når jeg har noget for, tilgengæld mega aktiv når jeg lægger mig på sofaen og slapper heeelt af, også masser af liv når jeg lige har spist og drikker varmt.

Nu hvor jeg er gået på barsel og slapper af det meste af tiden, er baby vågen det meste af tiden.

Godt du får det tjekket op, der er sikkert ikke noget galt, måske din baby tager sig en ordentlig lur. Jeg krydser alt for at alt er som det skal være. Masser af god baby karma herfra..

NYD VEJRET... Så længe du kan trække det.

Baby på vej, termin d. 23.10.08

0
0
Svar på denne tråd

vække baby
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 12:59

den anden dag hvor jeg ikke mærkede baby som jeg plejede kunne jeg kun få en svag reaktion ved at 'ryste' maven - dvs på et tidspunkt hvor der ikke er en plukve plantede jeg en hånd på hver side af maven og skubbede rimelig kraftig fra side til side, så kom der lidt reaktioner fra baby, men ikke meget. Denne dag forblev baby rimelig passiv helt indtil eftermiddag, men så skal jeg ogå lige love for at den tog revance ;-)

Håber alt er som det skal være.

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2009

Sælges:
Hoppe f ´08 e. Michellino/Romancier

Hoppe f ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx

Romeo

Giv gerne et bud på de andre

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 19:31

jeg pleje at drikke juice så kom der rigtigt gang i hende og puha hun blev hypber baby

Håber det gik godt da du blev undersøgt.

Går gennem ild og vand for mine heste

28-11-07 blev Emma født

0
0
Svar på denne tråd

Tænker på dig
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 22:16

Håber det var falsk alarm. Tænker på dig.

Mvh Marianne

Mor til :

Freja 17/11-04 og

Ronja 14/4 - 08

0
0
Svar på denne tråd

jeg plejede
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 22:22

... at kunne få liv i Emma, ved at puffe lidt til maven. At spise og drikke hjalp ikke hos mig.

0
0
Svar på denne tråd

vække foster
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 09:53

du kan lægge dig ned.. trække vejret godt ned i maven, dybe indåndinger, læg hånden på maven, skub til barnet, fra side til side, du skal skubbe til, ikke forsigtige puf, du skal ligesom rykke med barnet. mens du trækker vejret dybt. slap godt af og mærk godt efter inde i dig selv om du kan fornemme barnet, hvis du ikke har mærket liv i dag, så SKAL du til fødegangen, for et foster må ikke ligge så længe uden liv.

håber det bedste og at babyen er vågnet igen.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Opdate...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 12:00

Hmm...er det ikke lidt bekymrende, at vi ikke har hørt mere fra Kilden endnu??

Skrev hende den tykke, som snart skal være mor...

Pony sælges

www.guloggratis.dk/dyr/heste/heste/ hoppe/annonce/3348273

Medlem af "smårytternes" klub
0
0
Svar på denne tråd

ta det helt rolig
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 12:22

Det der med koldt vand virker kun hvis baby ligger med rumpen mod dín mavesæk, ellers kan den ikke mære det.

Prøv istedet at læg dig ned og slap helt af, og mærk godt efter.

Hvis du stadig ikke kan mærke noget så skub til maven, sådan lidt voldsomt og se om den ikke vågner.

Hvis ikke, så tag ind og bliv tjekket så du kan få ro i sindet.

0
0
Svar på denne tråd

Piratos
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 12:51

Jo håber da ikke der er noget alvorligt galt.

Man får da en helt skidt fornemmelse da det er et døgn siden hun skulle tjekkes.

Mor til guldklumperne:

Kian 29/02-04

Emily 04/10-07

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."

0
0
Svar på denne tråd

Ja Kilden..
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 12:54

Giv en melding, jeg har også tænkt på dig og din baby siden i går.. Håber alt er som det skal være og at du allerede er "videre" og derfor ikke har været på..

0
0
Svar på denne tråd

tak til jer alle...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 14:52

Jeg fik ikke vækket baby.

Havde prøvet med vand, skubben til hende, hvile og ligende. Uden held...

-eller det vil sige ikke før FG havde kørt en strimmel i 20 minutter. Men så tog hun også revance. Hun har det godt derinde. Hjertet slår som det skal og hun bevæger sig også.

Grunden til hendes noget bekymrende tavshed og mine mavesmerter skyldes det forbandet jern .

Har efter en udredning med jordemoder og læge haft voldsom forstoppelse = smerter og kramper i tarme. Oveni det har jeg haft konstant plukveer i snart 2 døgn. Jordemoderen sagde at kraftige plukveer kan hos slanke piger (meget pænt sagt af hende om mig) gøre, at baby får lidt mindre ilt. Derfor sparer de på ilten og bevæger sig mindre. Ikke noget som er farligt for barnet, men som kan forklare den manglende aktivitet.

Jeg har haft meget ondt og har fortrudt jeg sagde nej til lavement, men kunne bare ikke overskue at flytte ud på tønden når jeg var alene med vores datter på 2.

Nu er laktulose opfundet og tilladt for gravide ;-) Det er noget nemmere at styre indtil jeg finder en noget mere holdbart løsning med det jern, hvis jeg skulle få behov. Pt har tørrede aprikoser og fiber, fiber og atter fiber samt vand givet mere normal mave.

Plukveerne er der stadig og baby er meget stille. Har mærket et spark i nat siden FG, men min mave er også stenhård og helt øm, kan ikke bebrejde den lille at hun hviler.

Manden er hjemme og har taget over med Lea og hus (bortset fra et møde i eftermiddag/aften) og jeg laver bestemt ikke dagens gode gerning, men det hjælper lidt at hvile.

Kilden.

mor til Lea 02.05.06 og med termin 03.12.08

0
0
Svar på denne tråd

Det var godt!!
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 17:19

Jeg var også af sted en tur og "kigge" på fødegangen i onsdags. Jeg havde ikke mærket babyen hele dagen o blev bekymret.

Der var også fin hjertelyd og baby lå og rodede rundt der inde mens jeg fik kørt strimmel, dog stadig så blidt at jeg ikke kunne mærke det, men det lød som om den var ved at rykke rundt på stole og borde (vidste ikke at den havde det der inde!!!! ), nogle gange så meget at jeg ikke kunne høre hjertet!

Men det var meget heldigt at jeg var kørt på fødegangen for jeg havde meget regelmæssige plukveer 2 stk hvert 10 minut. Det viste jeg at være blærebetændelse. Men de ville lige scanne livmoderhalsen for at se at den ikke var blevet mindre af alle de plukveer. Men alt var som det skulle være!! Skønt!!

Så jeg kan kun føle med din lettelse for at alt er ok.

MVH
Dorthe
Ejer af to skønne Vizsla'er og en vidunderlig Travhest, og med en baby på vej, forventet ankomst 22/10-2008

Et dyr er et dyr
Og det skal man ikke lave om på!!
0
0
Svar på denne tråd

Puha..Kilden
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 19:11

Godt at høre at alt er som det skal være og en anden gang starter du ikke lige indlægget med "jeg fik ikke vækket baby"

For der stod hjertet stille et sekund indtil næste linje, men endnu engang godt at høre den lille har det godt.

Vh.Susanne.

Mor til guldklumperne:

Kian 29/02-04

Emily 04/10-07

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."

0
0
Svar på denne tråd

Puha....
Forfatter: 
Dato:  08-09-2008 19:21

Skønt med en "naturlig" forklaring og at alt er vel.

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 00:54

Åh hvor dejligt.

Tak for opdate. Tænk så meget ro det kan give så mange mennesker du slet ikke kender

Skrev hende den tykke, som snart skal være mor...

Pony sælges

www.guloggratis.dk/dyr/heste/heste/ hoppe/annonce/3348273

Medlem af "smårytternes" klub
0
0
Svar på denne tråd

Pyha....
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 08:32

Det var godt at høre...

Man bliver jo helt paranoid at sådan en læsning og synes pludselig heller ikke baby var så aktiv her. Men heldigvis var han ret livlig her til morgen.

Anastasia & Tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider