Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Vær søde at krydse fingre for min dreng.
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 17:16

Jeg står jo og skal føde lige om lidt.. onsdag i næste uge.

I fredags blev jeg så sparket i maven af en fremmed nar.

Idag ringer de hvorfra min hest står til 1.11.. eller rettere skulle stå da jeg har slem bækkenløsning, og ikke har kunnet passe ham selv, havde jeg truffet en løsning om pasning fra 1.4 - 1.11.

Og betalt mig fra problemet med 1600 om måneden for sommergræs.

Desværre har han været kommet til skade deroppe flere gange end alle de heste jeg har haft i mit liv, og det har været dyrt i dyrlægeregninger.

Nu ville de så pludselig kun have ham hvis han blev kastaret.

Hvilket ikke var en del af min plan, så lige her oven i at skulle forberede alt, og mig selv til det kommende kejsersnit, skulle jeg så også finde et sted til ham for de 2 måneder til jeg selv er 100 % klar.

Idag ringer de så.. han har med det ene forben sparket sig igennem noksen, smadret et bræt, og fået et mega hul på forbenet.

Dyrlægen kommer igen, og der er åbent ind til den dybe bøjesene som er kraftigt perferet, og dyrlægen vil gerne sende ham til Ansager.

Fint, jeg har jo heldigvis falck abbonoment, så ringer til dem siger det haster og 1 time senere ringer de først at nu har de fundet en til turen, men han skal lige 20 min hen efter bilen først og så skal han bruge 1½ time på at komme frem

Hvad fanden er det så lige jeg betaler 1800 for om året.


Nå men ihvertfald ser det slemt ud, nu bliver han hentet her 17.50 og kørt til ansager hvor han så ca er 3 timer senere.

Og så får jeg vel besked senere i aften, om de mener der er noget at gøre eller han skal aflives...


Så vil i ikke nok krydse alt hvad i har at krydse og håbe på det bedste for min dreng.

Jeg kan ikke klare at sige farvel til ham også, jeg mistede hans mor sidste år i August, og det er alt for tidligt han er jo kun 3 år..


Hvor er jeg bare så træt af at have valgt det forkerte sted,

og jeg er så olaget af dårlig samvittighed.


Hvis jeg skal aflive ham så tror jeg ikke lige jeg skal have hest.

Jeg orker det ikke.. og slet ikke at sige farvel til dem.



~ Hilsen Berit Rahmberg ~
Aalborg


~ ~ ~
Ox-Arabere.dk

Et privat hestehold i det Nordjyske

* * *
Aktiv amatør fotograf, se mine billeder her
Galleri.Rahmberg.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 årh.....
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 17:25

Det lyder godt nok som noget af en omgang.

Jeg kan ikke sige andet end at du har min dybeste medfølelse, håber du har nogle til at hjælpe dig, og så sender jeg dig en masse positiv energi og krydser fingre for din hest (plus for din snarlige fødsel)


Stella.


Be-Dancer Højgård


- Verdens lækreste hoppe.


Nu scannet drægtig, ved Sheroc Højgård :-)

Unikke malerier:

WWW.SWJ-KUNST.DK

0
0
Svar på denne tråd
 
 Masser ...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 18:08

Masser af varme tanker herfra.


KH Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 ØV.....
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 19:36

Jeg krydser fingre for ham og dig!!!!! Håber på det bedste..




MVH
Dorthe
Ejer af to skønne Vizsla'er og en vidunderlig Travhest, og med en baby på vej, forventet ankomst 22/10-2008


Et dyr er et dyr
Og det skal man ikke lave om på!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 19:38

Jeg vil krydse fingre både for dig, dit ufødte barn, dennes fader og hestens fremtid.

Held og lykke med det hele.


Venligst Lisbet


Husk, at når du bliver sur, er det dit eget problem, at blive glad igen..!

Er det det værd?

Brug tiden fornuftigt..

0
0
Svar på denne tråd
 
 XXXXXXXX
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 19:42

Ja jeg X-er også alt hvad jeg kan.


Vil du ikke udbyde lidt...... Var der en fremmede person som sparkede dig - som er højgravid i maven????????? Håber jeg har misforstået noget!!!!


Held og lykke med det hele.


Jette


**Golden retriever hvalpe på vej**

Kontakt mig for nærmere info hvis du skal bruge en hvalp!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 19:59

Åhh nej, hvor lyder det dog skrækkeligt! Føler dybt med dig og håber på, at der er godt nyt, når Ansager vender tilbage. Du har gjordt alt det bedste for din hest, og uheld og ulykker er svære at gardere sig for desværre...

Puha sikke mange ting at skulle tænke på - og så med et kejsersnit og en lille ny lige om hjørnet.

Mange tanker herfra, håber alt går vel.



Hilsen Maria


The greatest thing you will ever learn

is just to love and be loved in return...

0
0
Svar på denne tråd
 
 krydser-
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 21:52

Krydser fingre, og sender masser af held og gode tanker



UDSALG netop nu - spar på ALLE varer
GLAD HEST

Med MASSER af tilbud


Husk:

Kæmpe Showdag med masser af konkurrencer, og stribevis af tilbud 31.august

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  28-08-2008 06:42

.... for alle jeres krydsede fingre, og tanker.

Asager vendte tilbage i går med posetivt nyt.

Godt nok har han et 15 cm åbent sår, men i modsætning til hvad den første dyrlæge sagde så er de øvre sener, den dybe bøjesene og alle vigtige funktioner fuldstændigt intakte.

Og hans prognose er rigtig god, Ansager mener enda ikke engang det vil komme til at hæmme ham, i brug som ridehest engang.

Eneste slemme ting er at han har snittet knoglen, og det lag som ligger omkring knoglen har taget skade, men inden for 14 dage kan man se om det visner og dør, og så kræver det et indgreb for at fjerne det, men ellers så har en skytsengel tilsyneladende holdt begge hænder over ham.


Ansager beholder ham ihvertfald de første 14 dage, og så ser vi derfra hvordan og hvorledes såret heler op.


Vi blev simpelthen så glade og lettede i går aftes, og jeg græd af glæde og lettelse, fordi jeg får lov at beholde min dejlige dreng som betyder så meget for mig.


Prisen.. ja den snakker vi ikke om, men vi skal da helt sikkert spænde livremmen ind i et godt stykke tid, og den kommende barnedåb, bliver ikke helt som vi havde ønsket os.


Men igen tusind tusind tak.







For de som kan tåle at se det kommer her et billede.

Såret drejer ifølge Ansager bagom fra forben og ned bagpå.




~ Hilsen Berit Rahmberg ~
Aalborg


~ ~ ~
Ox-Arabere.dk

Et privat hestehold i det Nordjyske

* * *
Aktiv amatør fotograf, se mine billeder her
Galleri.Rahmberg.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ånder lettet op
Forfatter: 
Dato:  28-08-2008 09:58

Hej Berit.


Har først lige læst dit indlæg nu og sidder og ånder lettet op, hu hvor det viser sig din dreng klarer skærerne...


Det var da en grim skramme han har fået sig.


Dejligt at han bliver super duper og jeg håber du finder et andet godt sted at have ham stående....

1.600 pr måned for græs Det kalder jeg satme røveri SYGT!!!! Det er mere end hvad jeg giver om måneden om vinteren med fuld pasning


venlig hilsen
RikkeAnd

Victor 14. juli 2002

Mille 20. september 2006

Benjamin 17. februar 2008

....nu Fru Bredahl

Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt nyt
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 12:50

Hej Berit


Det var dejligt, med en god prognose til din dreng.


Nu ved jeg ikke hvor i Nordjylland du bor, eller hvad du har i tankerne med opstaldning, men jeg har muligvis en ledig boks for vinteren i Manna ved Brønderslev.


Held og lykke med det hele.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider