Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

gravid!!!!
Forfatter: 
Dato:  23-08-2008 11:02

jeg tror jeg siger jubii...

igår viste testen to fine mørkerøde streger, jeg er gravid!!!!

jeg er glad og bekymret på samme tid, der er så meget der skal ændres..

vi bor i en to værelses lejlighed, hmmmm... vi har en gulpladet bil... mere hmmmm.

vi har hund, kan det mon gå???

min kæreste gennem 5 år er lastbilchauffør, så meget væk...

hvad med det med at sige det til familie og venner.... åhhhh

hvad med barsel, hvordan fungerer det???

og skal arbejdet have papir på at jeg er gravid???

økonomien skal revideres, og der skal ændres i det...

hvad får man fra staten, i børnepenge.???

hvad med min udd???

hvad så med den ferie der allerede er bestilt til maj næste år???

jeg kunne blive ved, der er så meget der kører rundt i mit hoved...

jeg ved vi er klar, men havde ikke lige regnet med det skulle være nu, vi smed pillerne i april, fordi vi havde hørt at der kunne gå lang tid før der så skete noget, vi har da passet lidt på, og ikke rigtigt forsøgt, men alligevel var vi enige om at skulle der ske noget, så var det også iorden, ved godt det måske lyder en anelse mærkeligt, men det var sådan vi havde snakket om det, og det var meningen vi gerne ville om et års tid eller sådan...

men okay der er jo også en leveringstid på sådan en størrelse, så det kunne jo selvfølgeligt være vi fik styr på det hele inden....

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

motion
Forfatter: 
Dato:  23-08-2008 11:07

nå ja, og så for 14 dage siden er jeg startet i et fitnesscenter, er det noget jeg kan fortsætte med, den tid jeg nu har betalt for???

og hvad må jeg???

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  23-08-2008 11:48

og tillykke :) !!!!! ja det ser ud til du har nok at tænke på .. men rolig rolig ... der er massere af tid til den lille kommer .. og det med hund.. hvorfor skriver du om det mon kan gå?? altså jeg sælger ikke min hund fordi jeg er gravid, eller min kat, eller chinchilla eller fugl eller kaniner ? hvorfor skulle jeg det ? det er sundt for børn at vokse op med dyr. det er min mening. jeg kan huske i folkeskolen gik jeg i klasse med en pige der skreg bare hun så en kat, fordi det eneste hun var vokset op med / set / snakket med var en gris. så både min hund og kat på det tidspunkt var hun pisse bange for.. hun blev da moppet for sygt af alle i klassen der havde (specielt) kat .. og så er det jeg spørg mig selv ,, hvorfor så ikke lade børn vokse op med dyr? og lige præcis hunde kan da opdrages så meget som man har lyst til. så lær den evt senere at når baby vil snakke med den er det baby der henvender sig, eller lær baby at sige gå, når h*n selv begynder at gå/tale lidt altså..

JO forsæt du bare din træning.. det skulle være sundt :)

jeg ved at du skal fortælle dit arbejde det 3 mdr før fødslen mener jeg :)

2 værelses lejlighed ? jo det kan vel gå men den er lille og stadig sover i jeres værelse. - men personligt, vil jeg helst bo i hus som vi gør nu (VI bor altså til leje, og det er ikke meget dyre end en lejlighed)

Og din kæreste kører lastbil? det er jo noget i skal tage op.. når han er meget væk vil det nok betyde lidt for far/søn eller datter - forholdet.. og om du kan være alene med lille ny og ordne lejligheden . hvor længe er han væk a gangen ? -personligt , gad jeg ikke have en kæreste der var væk i nogle uger og hjemme i nogle uger, herren var kommet ud til højre hvis han ikke ville lave det om(med eller uden baby i maven), og så pyt med hvad de tjener , men igen, det er bare min mening.

hvad med din udd? regner med du mener uddannelse ? - tja jeg går på vuc , og regner med at forsætte hvor jeg slap elter barsel (langt ude i fremtiden). det kunne du jo også ? eller ville det være et problem at optage sin uddannelse igen ?

Ang ferie i maj næste år .. hvornår har du da termin ? så vidt jeg kan tælle frem ad er det lige der omkring? få ferien rykket tættere på nu. evt til jul ? så i lige kan få sidste ferie alene inden baby kommer?

Ang venner og familie? nu er jeg rimelig ung og har en lillebror på knap 1½ , jo jeg sagde det som det var (i telefonen da vi bor 350km væk) og sådan er det jo, det var jo vores beslutning at blive gravide <3 vennerne tager det pænt. vi sagde det igen som det var ;) og henriks familie blev ellevilde ,,arh lige hvad jeg har ventet på, så nu får jeg 3 børnebørn i alt :D" herligt ..... bare dig "du skal være mormor til (termin)"

børnepenge ved jeg ikke lige noget om.... og barsel , det er noget indviklet noget :D har ikke læs så meget om det da der jo er pænt lang tid til ...

HÅBER at du fik lidt svar med mit lange indlæg og skøre meninger :P og mange gange tillykke :D kom da ind på www.min-mave.dk (evt beregn din termin), her inde er der rimelig stille ... men man kan jo være 2 steder :D

0
0
Svar på denne tråd

tak tak tak
Forfatter: 
Dato:  23-08-2008 22:44

ja tak, det var lige hvad jeg havde brug for, at nogen sagde deres mening og på den måde beroligede mig...

jeg mener også selv at det er godt at vokse op med dyr, er jeg selv, og har haft rigtigt meget ud af familiens hund (den lærte mig at gå)

men egentligt tænkte jeg måske lidt mere i hundens retning, hvad nu hvis han ikke lige synes den lille skal være her.. hmm. men det må vi jo tage til den tid, tror nu egentligt ikke det bliver et problem, da han er godheden selv..

tror også det bliver noget med at vi endten kigger efter hus at købe, eller leje til nød finder vi nok en større lejlighed.

altså jeg mener jo han er for lidt hjemme (sover ude ca 3 gange om ugen) men måske er jeg bare lidt pivet, for mig er det egentligt ok, da han jo så altid har fri i weekenderne, og også er hjemme nogle aftener, men mht. at bringe og hente den lille i dagpleje på et senere tidspunkt, det var nok mest det, vi må lige snakke den del igennem også...

ja jeg mente uddannelse, du har ret, jeg kan jo bare vente, jeg har taget grundforløbet som maler, og har egentligt i længere tid bare ledt efter en læreplads, så det er jo ikke et problem at sætte det på standby, jeg bliver så bare først udlært senere men hva... he he..

hmm ferien ved jeg ikke med, da det er en ferie for hele den pukkelryggede familie, så om de er villige allesammen til at rykke den er jo så det, men ellers må vi jo selvfølgeligt bare blive hjemme.. udfra hvad jeg kan regne ud på min-mave.dk så har jeg termin 30-4-09.

håber da de tager det pænt, vel er vi nok i den yngre del, men ikke for unge, 21 år begge 2 så der kan de jo ikke komme efter os mener jeg ikke..

men tak for svaret.. der er godt nok så meget man lige skal eller kommer omkring i hovedet, når sådan en lille størrelse er på vej.

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

heh selv tak :)
Forfatter: 
Dato:  24-08-2008 09:55

Hej igen ditte .. godt at du kunne bruge mit svar. jeg er altså kun 19 år , og der er ingen der er kommet efter mig endnu :P så bare ta det roligt. men vent lidt med at fortælle forældrene det. jeg ventede med at fortælle min mor det da jeg vidste hun var lidt skeptisk.. fordi hun selv har en på knap 1½ år .. så hun var den sidste der fik det afvide af dem der skulle vide det først :)

0
0
Svar på denne tråd

lige en ting
Forfatter: 
Dato:  24-08-2008 09:59

Ang maling ,. går du stadig på skolen ? jeg kender en der er stoppet pga graviditet , fordi der er så meget i maling den lille ikke kan tåle ?? .- men nu ved jeg heller ikke noget om maling :) det var bare lige en tanke -...

0
0
Svar på denne tråd

maling..
Forfatter: 
Dato:  24-08-2008 11:02

nej nej, grundforløbet er slut, så lige pt. har jeg bare job som post, det skulle jo så bare være midlertidigt indtil jeg fandt en læreplads (kan være svært i den branche..)

så det bliver nok noget med at jeg fortsætter hvor jeg er og så efter min barsel finder en læreplads.

mener også jeg har hørt at det ikke er så godt for den lille, så det vil jeg hvertfald ikke risikere.

det er sært som man kan bekymre sig pludseligt, men kan allerede mærke at det går mere og mere over, både kæresten og jeg glæder os til det, og er indstillet på de forandringer det bringer, blandt andet må kim (kæresten) af med sin elskede bil, da den slet ikke er egnet til børn (der er kun 2 sæder) og det er en såkaldt sortsvogn/muskelbil, eller hvad man vil vælge at kalde den..

jeg kan godt se det måske har været lidt svært for dig at fortælle noget til din mor, når nu hun har en lille selv...

kan hller ikke se hvorfor det skulle være så svært, tror bare det er noget med at alle de gange vi sådan har sagt det i sjov tidligere, der fejer de det væk, og begynder med deres moralprædiker, om at vi skal være ældre, mere modne, og stabile og bla bla bla.... tror inderst inde det er fordi de ikke selv kan se sig selv som bedsteforældre endnu he he... mine forældre har også sådan en efternøler, der er dog ikke så langt imellem som med dig og din lillebror...

min lillebror er "kun" 11 år yngre end mig, men han bor jo stadig hjemme..

men mon ikke de allesammen bliver glade alligevel, sådan når de lige har tænkt det igennem... er sikker på at min far bliver helt vildt glad, for i hans verden kan hans lille pige (mig) kun gøre rigtige ting, og tager gode valg....

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

hehe ja
Forfatter: 
Dato:  24-08-2008 12:45

Jo de bliver da glade :) de skal bare lige tygge nyheden igennem ,..... ja så m¨kim af med sin bil, huha stakkels ham :D sig at man snildt kan få nogle fede 5dørs biler. en mazda 323F mener jeg, den med klaplygter ,, den er sød :) og en opel vectra, den hvor det ser ud som om sidespejlene løber ned over motor hjelmen ;) smæk nogle finde spøjler/skørter på og nej den er fin .. hvor er i fra ?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider