Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Deltage i temadage/fødselsforberedelse?lse
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 13:58

Har I deltaget i forskellige temadage om fødselsforberedelse, amning osv?

Jeg har været ved jordemoder for første gang i dag (uge 29+3), og hun fortalte kort om de forskellige tilbud. Der er bl.a. en temadag omkring fødsler kun for kvinder, og det lyder da som en meget god idé. Omvendt har jeg svært ved at se, hvad jeg skal få ud af en temaaften om amning (og endnu mindre hvad min mand skal få ud af det), og det samme gælder en forældreaften.

Har I deltaget i de forskellige ting - og kan det anbefales?

mvh Stine

Avl af arabere og pintoarabere

http://www.sk-farm.dk

Føl fra 2008 sælges:
Pintoaraber hingsteføl - smukt broget, emne til ridning og avl!

Ox araber hoppeføl - super lækker!

Se hjemmesiden...

0
0
Svar på denne tråd

Gaaaaabb
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 15:56

Jeg synes det var totalt GAB det hele. Der blev ikke sagt noget man ikke kunne læse i en bog.

/Mia.

0
0
Svar på denne tråd

god ide
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 23:57

syntes jeg især hvis man er første gangs fødene, der var en masse jeg ikke viste om fødsel og amning mm. Jeg ville tage afsted man kan jo altid springe fra. Man kan læse sig til meget men det er rart at høre det fra en fag person og høre om andre der har født om deres oplevelser. Jeg tog det som en oplevelse og mødte en masse søde piger knus

Aldrig bliv for lige med din hest!!!

0
0
Svar på denne tråd

fødselsforberedelse
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 09:20

Jeg har meldt mig til fødselsforberedelse. Jeg håber på at blive afklaret omkring fødslen, og få svar på nogle spørgsmål jeg måske ikke endnu har tænkt over. Samt håber jeg på en rundtur på fødegangen.

Jeg er heller ikke så god til at møde nye mennesker, så jeg tager det også som en personlig udfordring. Og håber da lidt på at møde nogle af dem jeg evt. kommer i mødre gruppe med, det kunne da være rart!

Jeg har ikke fået andre tilbud end fødselsforberedelse. Men har snakket amning med jordmoderen. Synes godt nok at det var mærkerligt at sidde og snakke om hvordan man ligger barnet til, når der er så længe til at det kommer!!!

MVH
Dorthe
Ejer af to skønne Vizsla'er og en vidunderlig Travhest, og med en baby på vej, forventet ankomst 22/10-2008

Et dyr er et dyr
Og det skal man ikke lave om på!!
0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 14:29

Tak for jeres svar - hører gerne fra flere!

Det er nok forskelligt, hvilke tilbud der er alt efter, hvor man bor. Fx var der noget, som hed en forældreaften, hvor man kunne tage sin mand med og fik information om fødslen samt så en video af en, som føder. Det lyder altså ikke tiltrækkende i mine ører. Min mand mente i øvrigt også, at han havde set sådan en video, da han havde seksualundervisning i skolen... Interessant lærer, de havde - mon det var for at lære dem om afholdenhed?!

mvh Stine

Føl fra 2008 sælges:

Se hjemmesiden...

0
0
Svar på denne tråd

Mand med
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 08:05

Jeg var som bekendt ikke den store fan af hverken fødselsforberedelse eller ammekursus. Dog var det sidste rent faktisk det bedste, da det indeholdt en ½ time med gode tips og ideer til indretning af hjemmmet når den lille ny kom hjem.

Men det var et sidespring.. Det jeg ville skrive var at min mand faktisk var med, og det syntes jeg var dejligt.

Videoen fra 80erne med fødsler kunne vi bestemt godt have undværet!! Men den forberedteos da på at en fødende kan være temmelig HØJLYDT. Hele gruppen blev noget stille efter den film.

Vi blev ikke vist rundt på fødegangen da der skal være ro til dem der føder.

/Mia.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 13:35

Hej...

Jeg har selv lige født, og er 1. gang fødende og var meget glad for at være med til ammemøde sammen med min mand. Han synes det var spændene og lærerit møde. Faktisk var vi lige omkring 100 mennesker til dette møde.

Forældreaften nåde jeg aldrig til, men den der film skulle være rigtigt dårlig og min jordemodergruppe valgte filmen fra.

Vi fik rundvisning på fødegangen og så hvor det hele forgik,med jordemodergruppen og der var vores mænd også med..

mvh Tina

Hoelgaard´s Purple Glamour & simone - Alle burde ride pinto.

Part søges til Pinto hoppe

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 10:46

Det er rart med nogle forskellige svar! Jeg har ikke helt bestemt mig endnu. Jeg mener jo, man kan læse sig til meget. Men på den anden side, så har jeg jo snart seks ugers barsel, og noget skal jeg da foretage mig.

Tak for jeres bidrag!

mvh Stine

Føl fra 2008 sælges:

Se hjemmesiden...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider