Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Opstramning til mor
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 12:17

Puha, nu er silje 14 mdr gammel, og jeg kan ikke blive ved med at finde gode undskyldninger for at kroppen er blevet lidt for slap. Så nu er jeg igang med at opbygge motivationen for at komme i gang med at stramme op!

- er der andre der trænger til en opstrammer?

Jeg skal bare lige have fundet det HELT rigtige... Så hjælp mig lige...

Jeg ved jeg ikke kommer afsted til noget en fast dag om ugen, så har egentlig tænkt mig sådan en omgang dvd-motion et par gange om ugen, og måske lidt lettere løbetræning. Ved med mig selv at jeg skal starte meget langsomt ud, og ikke kræve for meget af mig selv, så bliver det et flip, som ikke holder ret længe...

Men hvad skal man vælge, hvad er mest effektivt? Vægtmæsigt drejer det sig egentligt ikke om, jo et par kilo eller 5, men ikke mere, vejer pt 61 kg, mod 58 før jeg blev gravid...

Vil bare gerne kunne have en lidt tætsiddende bluse/kjole på, uden at folk spørger til om nr. 2 er på vej...

Så hvilken træningsform skal man vælge når resultatet skal kunne ses på mave, r_v, lår og læg?

Har lidt kig på noget pilates og yoga - eller sådan noget gymnastik på stor bold...

Har I nogle erfaringer?

Maria

Mor til Silje 30.05.07

Nu fru Bisgaard

0
0
Svar på denne tråd

træning
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 15:03

Altså, det var jo meningen man skulle igang, min kæreste og jeg har ovenikøbet købt en Crosstrainer fra Bilka, men er jeg kommet op på den endnu kun et par gange...

og så har jeg købt et pilates sæt i en byggehandel og tænkte SÅH skal der sQ trænes... jah mhmm 2 gange så var det ligsom det,,, argh hvad sker der

det er sQ svært at komme igang, og få kombineret mor/træning og det hele... suk

men det kommer vel

Hilsen Kristina

-//Søger job med heste Nær Roskilde/Køge omegn fra Januar/februar '09.

Har arbejdet med Hingste i Nordsjælland og har et godt tag på de fyre.

PM mig\\-

Elsker min Dejlige hestepasser

0
0
Svar på denne tråd

slet ingen?
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 20:38

Ja motivationen... den er bare ikke nem...

Er der virkelig slet ikke nogen der har erfaring med en god træningsform?

Kan vi konstatere at vi bare er for sløve os mødre?

Maria

Mor til Silje 30.05.07

Nu fru Bisgaard

0
0
Svar på denne tråd

Træning...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 20:50

Her løber jeg min. 5-10 km. om ugen, og ellers står den på 100 mavebøjninger hver aften, inden jeg går i seng.

Ridning er jo en god måde, at få strammet op på. Jeg håber selv på at komme i gang med ridningen igen her om nogle mdr.

Men i har ret, tit har man ikke mere energi eller overskud tilbage om aftenen, når først de små er lagt i seng. En lang tur på rulleskøjter kan også anbefales, det har jeg gjort meget. Kom ud og få lidt vind i håret, det kan faktisk give fornyet energi

Tina

Blev mor til Emma den 4. oktober 2007

4120 gram og 55 cm. lang

Nu også ejer af et lækkert lille hingsteføl efter Hønnerups Anzia og B.H. Don Romantic - Han har fået navnet Don Amantic

0
0
Svar på denne tråd

123465789
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 20:48

Jeg løber pt. 1-3 gange om ugen og spiller fodbold 11-mands 1-3 gange om ugen, alt efter hvor mange kampe vi spiller.

Synes jeg har det vildt godt bagefter med meget energi. Hvis jeg en uge ikke har været afsted, kan jeg godt mærke at jeg bliver doven og har svært ved at komme afsted, men så er det bare at tage sig selv i nakken og sige "DU SKAL AFSTED", og så blot løbe en lille tur, og tit bliver turen lang alligevel.

Jeg er sådan indrettet, at jeg helst skal afsted til noget, duer ikke til at ligge hjemme på stuegulvet for mig selv, så er det nemlig for nemt at udskyde det eller springe over...

Ikke for at være lyseslukker, men det der med maveøvelser, der hjalp altså desværre ikke mog til en flad mave øvøv. Jeg har i 3/4 år lavet 40 maveøvelser HVER evig eneste dag, for at få min "dejlige" topmave væk, og den er der altså desværre stadig. Tror simpelthen ikke den er til at få væk. Har tabt mig til fra 72 kg til 60 kg, det har da reduceret topmaven, men den er ikke væk.

Ved godt at du skriver at du ikke kommer afsted til noget et bestemt tidspunkt hver uge, alligevel vil jeg anbefale at begynde at dyrke en holdsport, for så føler man sig altså forpligtet til at komme afsted, ellers går det jo ud over holdet.

~~~ KOMET ~~~

Billigt til salg:

Regntøj fra Name It, Flyverdragt fra ColorKids,

Drengetøj div. mærker, Helsemadras fra Babysam.

Tjek min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

der er
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 01:27

jo flere muligheder... personligt så synes jeg det der med at træne hjemme alene "når det passer" er en dårlig idé - for det passer aldrig...

Iform har et super godt løbeprogram, hvor man over 12 uger trænes op til 5 km... Det kunne være en idé, der skal man nemlig afsted 3 gange om ugen...

Og ellers så har de fleste aftenskoler motion man kan gå til, der er de fleste steder baby hold, hvor man har baby med. Så er der heller ikke et problem med at få passet baby...

men ellers så er det vel bare ud at ride?? :)

Sagde Janne der nu også er kommet på facebook...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider