Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Uh, mange spørgsmål!?
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 17:44

Ja, nu er Freya jo blevet lige over 4 mdr, og synes udviklingen går sindssygt stærkt. Hun vil helst være med HELE tiden, og er meget glad og levende. Dejligt!

Hun sover også igennem om natten, 11 timer! SKØNT! :-)


Nu til mine spørgsmål:


1: Hvor tidligt købte/brugte i klapvogn istedet for barnevogn? Jeg synes det er enormt træls at have barnevognen med overalt, den er stor og fylder hele vores bagagerum, og det tager tid at slå den sammen og pille hjul af hver gang vi skal noget.


2: Hvornår skiftede I fra den første autostol til næste? Freya er ikke for stor endnu, men synes godt nok hun vokser til, og rammer meget snart sædet med benene, og toppen med hovedet.


3: Hvad laver I med jeres på den her alder? Jeg har aldrig været et "børne"-menneske, og har svært ved at udfolde mig... Altså vi synger og danser somme tider, og så snakker jeg med hende, men hun leger også selv, med sådan en ting der står over hende i en bue med ting der hænger fra den som hun slår til. Og så ser hun tegnefilm og sådan...


Hm, det var vist det for nu, men der kommer garanteret mere, havde 20 spørgsmål i morges men de er væk nu hehe...




MVH Tine Vejlstrup


Nu med skønne Freya i armene, født 17/3-08

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 19:53

Hejsa...


Kunne du ikke have skrevet "3 spørgsmål til professoren" så havde jeg følt mig lidt vigtig, fordi jeg kan svare fnis


Vores @!#$ barnevogn, der er tung og dum og træls at skille ad og samle igen, har stået hjemme siden Mathias var omkring 4 måneder. Vores klapvogn blev bare lagt ned og så ned med slee been (voksi kopi) med bund og siden uden bund og det funker bare super godt. Næste gang vi skal have en baby, så kommer barnevognen aldrig med nogen steder hen, for klapvognen er hurtig at slå sammen og fylder ingenting bag i bilen. Jeg vil hellere købe en dyr og lækker klapvogn og så bare nøjes med noget brugt noget med en ordentlig madras i herhjemme og i dagplejen!


Tror nok at nummer 2 autostol er fra 9 mdr eller er det 9 kg?? Men Mathias flyttede over i sin, da han kunne sidde selv omkring 6 mdr. På det tidspunkt nåede hans hoved næsten op til kanten og med vintertøj på, skulle han moses ned i stolen og sad helt fikseret... Han var lykkelig og grinede hele den første tur i den fremadvente stol, hvor han pludselig havde udsigt til det hele og ik bare et bagsæde...


Tror da at det du gør for at aktivere Freya er helt fint, men som inspiration kan i gå en tur ud i det grønne og se på dyr og blomster eller sætte musik på og danse lidt, eller stille hyggemusik og så bare sidde stille med en lille bamse eller noget... Tror da bare at hun nyder alt hvad hun laver med sin mor, hvor uarrangeret det så er. Og hvis hun hygger sig med sin bue, så er det også dejligt. Tror slet ikke du skal spekulere sådan på det.


Men hov, skulle der ikke være et billede af den lille tøsepige, så vi ved hvem vi snakker om??



Hilsen Maria


Fantastisk pintohoppe søger nyt hjem...


The greatest thing you will ever learn

is just to love and be loved in return...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 20:25

Ih Maria, fik jo lige set at det er tusind år siden at jeg har fået uploadet nye billeder, men her kommer et par stykker som er fra sidste søndag (20/7), hvor vi var på familietur i Knuthenborg :-)



Freya og hendes mormor


Mig og Freya


Så var der lidt friske billeder :-)


Og tusind tak for svarene! Vi har også budgetteret en billig barnevogn så man kunne få en ordentlig klapvogn, og jeg tror jeg vil have mig en. Hvilke ting er vigtige/mindre vigtige at kigge på ved en klapvogn? Mit vigtigste lige umiddelbart må være let at klappe sammen, og at den er lille når den er klappet sammen... Andre råd?




MVH Tine Vejlstrup


Nu med skønne Freya i armene, født 17/3-08

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm.....
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 16:14

ved jessica skiftede jeg til klapvogn da hun var ca 4 mdr pga jeg altid skulle med bus og var et helvede at skulle ind og ud med barnevogn...

Monique skiftede jeg til klapvogn for ca 3 mdr siden hun er 9 mdr hun...

Har lige skiftet moniques autostol ud her for en mdr siden ca..


med dem begge lå jeg meget på gulvet og snakkede med dem og legede med dem... hørte musik som jeg sang med på...

Sang børne sange som fx klappe klappe kage og hjulene på bussen og gjorede ting med hænder og arme til musiken hvis du forstår?


Ma Fila Noir tilsalg se hende på dette link.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/177977/1/

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 19:59

sikke en dejlig pige :)


jeg har fået sådan en smart kombi vogn. som kan laves om til klap vogn.. selve barnevognen er ikke så stor så den er forholdsvis nem at komme rundt med..

men efterhånden bruger jeg klapvognen mere og mere fordi hun har mulighed for at se alting når vi går tur og det nyder hun..

yasmin er 3 måneder..


hende aktivere jeg på samme måde som dig :)



Hilsen
Christina


- Nu med min skønne datter Yasmin
som blev født d. 30 april 08..


Nu også med en skøn lejlighed


0
0
Svar på denne tråd
 
 vi købte
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 23:21

... klapvogn da Emma var fire måneder. Mest fordi at da havde vi pengene ;-) Men det er også typisk den der bliver brugt fordi barnevognen bare er for stor og tung. Faktisk undrer jeg mig over, hvorfor man i det hele taget køber en barnevogn. Klapvognen er stor nok til at liften kan være i den, og dermed kan den bruges til at sove i også mens baby er lille.

(Nu er hun så godt nok for stor til liften, men alligevel)

Vi købte i øvrigt en Teutonia Mistral S, som jeg til enhver tid vil anbefale. Den er bare lækker :-)


Vi har stadig den første autostol, og den bliver ikke skiftet før hun vejer omkring de 13 kilo, som den er godkendt til. Dog selvfølgelig, hvis hun pludselig bliver for lang til at være i den, så må den jo væk. Hun vejer pt. omkring de otte kilo og er snart otte måneder.


Mht. lege vil jeg foreslå dig at tage din datter med til babysvømning og evt. noget mor-barn-gymnastik. Det kan sikkert give en del inspiration til sjove lege. Men ellers er det jo fint det du gør :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar lyder som følgende
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 07:39

1: Hvor tidligt købte/brugte i klapvogn istedet for barnevogn? Jeg synes det er enormt træls at have barnevognen med overalt, den er stor og fylder hele vores bagagerum, og det tager tid at slå den sammen og pille hjul af hver gang vi skal noget. Niclas er pt 4½ mdr. Jeg kunne ikke finde på at bruge vores klapvogn endnu til ham. Katja som er 2 år fik sin klapvogn da hun var 9 mdr gammel. På daværende tidspunkt havde hun siddet op i barnevognen et par måneder. Så vil tro fra omkring 6-7 måneders alderen som tidligst, men i bund og grund handler det om hvornår dit barn har kontrol over sit hoved siddende, og hvornår barnet selv kan sidde midt på gulvet. Men hvis det er pga plads manglel i bilen kan man jo bruge klapvognen som barnevogn. Det gør vi pt med Niclas da Katja bruger barnevognen endnu. Har dog liften til at stå i klapvognen. Han er ikke så stor så kan stadig snildt være i liften.


2: Hvornår skiftede I fra den første autostol til næste? Freya er ikke for stor endnu, men synes godt nok hun vokser til, og rammer meget snart sædet med benene, og toppen med hovedet. Niclas sidder stadig i hans lille stol og der sidder han til han er omkring 10-12 måneder gammel. Det samme gjorde Katja. Det er ok at benene går imod ryglænet. Hovedet må bare ikke gå over ryglænet.


3: Hvad laver I med jeres på den her alder? Jeg har aldrig været et "børne"-menneske, og har svært ved at udfolde mig... Altså vi synger og danser somme tider, og så snakker jeg med hende, men hun leger også selv, med sådan en ting der står over hende i en bue med ting der hænger fra den som hun slår til. Og så ser hun tegnefilm og sådan... Tv er nok ikke den bedste underholdning for så små børn, men dans, sang og snakken er godt. Et aktivitets tæppe er heller ikke ringe, men når tingene hænger lige der over babys hoved behøver man jo ikke flytte sig for at nå. Men ellers kan du lave styrketræning med baby. Fx øve baby til at komme op at sidde, til at trille rundt (begge veje), og ligge på maven. Du kan også tumle med dit barn. Fx kaste baby op i luften og gribe igen (selvfølgelig), vende hovedet ned ad, dreje baby rundt generelt. Alt det hele med måde og kun så længe baby er med på den. Det styrker motorikken. Ellers er der svømmehallen, hvilket der er flere tråde om herinde på dette forum.


Med venlig hilsen

Lena


GRATIS RIDNING TILBYDES

I 8464 OMRÅDET

se min præsentation


www.minimule.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Tine
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 08:02

3: Hvad laver I med jeres på den her alder? Jeg har aldrig været et "børne"-menneske, og har svært ved at udfolde mig... Altså vi synger og danser somme tider, og så snakker jeg med hende, men hun leger også selv, med sådan en ting der står over hende i en bue med ting der hænger fra den som hun slår til. Og så ser hun tegnefilm og sådan...


Svar: Du kan gå til stimulastik i Nykøbing F (ved søsters grill) sammen med Ida og mig. Der starter nye hold til Sep. Det koster 450 for 8 gange. Det varer en time.

http://www.stimulastik.dk/


Vi gik også på et hold inden sommerferien, og underviseren(Solvej) er bare en fantastisk dame.

Tænk over det. Freya vil elske det.


Hilsen Mie

Mor til Ida, født d. 6/3-2008
Smuk og dejlig prinsesse



-
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mie....
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 11:56

Hej Mie


Det vil vi smadder gerne! Overvejede at starte til noget hvis der var et eller andet i eskilstrup, men tager lige så gerne til nykøbing. Især nu hvor jeg træner i Fiona, så kan vi jo klare begge dele samtidig :-)


MVH Tine Vejlstrup


Nu med skønne Freya i armene, født 17/3-08

0
0
Svar på denne tråd
 
 super....
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 21:43

Det lyder rigtig hyggeligt.

Jeg har meldt os på den 4. sep fra kl 10-11 og så 8 uger frem. Det kunne da være hyggeligt hvis vi kunne gå på samme hold:-)



Hilsen Mie

Mor til Ida, født d. 6/3-2008
Smuk og dejlig prinsesse



-
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider