Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Er din barn spændt fast i bilen?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 10:41

Jeg har lige læst en artikel på netbaby.dk, hvor der står at politiet siden september 2005 har givet 7500 (7500!!!!) klip til bilister der har kørt med løse børn i bilen.

De voksne har givet forklaringer som "Jamen, hun råber og skriger hvis jeg vil give sele på", "Det var bare en kort tur", "Han må have taget selen af" osv.

Er dine børn spændt fast - hvorfor/hvorfor ikke?

Her er samtlige 3 børn spændt fast i nogen af markedets bedste stole, uanset om vi kører 1 eller 100km - intet kommer før børnenes sikkerhed.

Vi har aldrig haft problemer med skrig og skrål og har også snakket med børnene om hvad der kan ske hvis ikke man er spændt fast.

Jeg har oplevet TO gange at to forskellige forældre er kommet med Filippa hvor hun har hoppet rundt løst i bilen sammen med deres eget barn.

Jeg bliver dybt forarget over at man kan finde på at køre med andres børn på den måde - fremover vil jeg ALTID understrege, at vores børn SKAL spændes fast. Jeg var godt naiv, da jeg troede at det var en selvfølge.

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd

ALTID !!!!
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 10:51

Mads er altid spændt fast. Ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis der skete noget.

Efter vi har fået Mads tager jeg også selv sele på, også selvom det måske kun er 500 m.

Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D

Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd

Helt hys
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 11:10

Jeg bliver endda helt hys over når min kære familie/venner/bekendte kører rundt med det bette pus på forsædet. Der er vel og mærket ikke tale om et spædbarn i en godkendt autostol til formålet, men det større barn (7 år) som der ikke er plads til på bagsædet fordi de har fået lidt for mange unger. Når min svigerinde så passer den store, kører hun stadig rundt med ungen på forsædet, uden at slå airbag'en fra.

0
0
Svar på denne tråd

ALTID!
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 11:20

Hejsa.

Mine unger bliver ALTID spændt fast. De sidder jo i autostol, så det kan jo ikke undgås, men selv når de bliver sure teenagere vil mor her forlange at selen kommer på...ellers kører vi simpelthen ingen steder!

Stine.

Stolt mor til Anne og Freya - født 18.juli 2006.
www.anneogfreya.webbyen.dk

- Og nu indehaver af eget firma:

www.hadbergproductions.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

altid.... men
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 11:42

har dog oplevet at svigemor, ikke spænder selen på dem...

og har også selv sat med børnene uden de har sele på, de gange hvor de er kommet slemt til skade, og er utrøsttelige (heldigvis kun sket 2 gange).... men ellers er mine altid spændt fast..

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

www.123hjemmeside.dk/stellajakobsen

0
0
Svar på denne tråd

God dag
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 13:10

ALTID, jeg er bundhysterisk hvad det angår.

Malene

Ejer af den skønneste DV hoppe der er ifolet med Blue Hors Doolittle

Mor til Mathias fra d. 9/5-01

og til Melanie fra d. 23/12-07

0
0
Svar på denne tråd

Sikkerhedssele
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 13:49

Jeg kører ALTID med sele, og Freya bliver også ALTID spændt fast når jeg kører med hende. Hendes far er rigtig dårlig til at huske selen selv, og har også glemt det på hende, selvom jeg pointerer rigtig mange gange hvor vigtigt det er.

Jeg har fx heller aldrig barn på forsædet, synes ikke det hører sig til... Børn hører til på bagsædet, ingen andre steder! Det synes manden heller ikke, og han har næsten altid sin søn på forsædet når de kører alene, selvom han kender min holdning og ved han træder meget hårdt på mig og mine principper ved at gøre det...

MVH Tine Vejlstrup

Nu med skønne Freya i armene, født 17/3-08

0
0
Svar på denne tråd

børn i sele
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 15:05

Hej

Mine børn bliver også altid spændt fast!!!

Jeg har dog før i tiden haft en del diskussioner med svigerforældrene omkring korrekt fastspænding.

Men det er vist langt om længe ved at være feset ind.

Svigermor har sørme været ude at købe en selepude til ungerne som det kan sidde i, hvis hun skulle have brug for at hente dem uden at vi var hjemme.

De er dog blevet så store, at den mindste er ved at nå de 135cm og derved ikke behøver at sidde i stol. Hendes hovede rager faktisk højere op end os der sidder normalt. - Skal lige have målt og se hvor høj hun rent faktisk er blevet.

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 15:22

ja Sofie er altid spændt fast, ligesom jeg også altid selv tager selen på. Jeg skal jo fungere som rollemodel og nu er selen blevet en vane, ovenikøbet en god vane. ulykken kan jo ligeså godt ske på de første meter som hvis man skal køre langt.

at ungerne skriger når de skal have sele på, er da bare ærgeligt. min bil kører ïngen steder uden sele.

Hilsen Rikke Buus Pedersen

r.i.p Fru Lotte Jensen d. 4. feb. 2007 (hils amadeus)

0
0
Svar på denne tråd

airbag...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 16:18

Må børn ikke sidde ved airbag?

Jeg troede kun det var i bagudvendt stol at det var no go... ???!!!

0
0
Svar på denne tråd

Tja min
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 16:26

bil den vil "slet ikke" kører hvis ungerne ikke har taget deres seler på.

Jeg kører ganske enkelt ingen steder uden de er spændt fast, og de ved det. Jeg har aldrig oplevet problemer med skrigende børn der ikke vil ha seler på.

Ville aldrig tilgive mig selv hvis der skete noget med nogen af dem, "fordi vi kun lige skulle 500m og så er det jo ikke nødvendigt".

Nu med giraffen Julle :-)

0
0
Svar på denne tråd

altid spændt
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 18:20

Min datter er ALTID spændt fast.... kunne aldrig finde på at køre med hende " løs" i bilen!

Josefine Celina den dejligste pige på jorden ..

Stald Pilebakken

Kig ind på

www.123hjemmeside.dk/cefoto

0
0
Svar på denne tråd

altid!
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 18:56

Altid spændt ordenligt fast. Både børn og voksne!

Venligst Lone

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 19:59

Jeg har hørt (og set) folk der "bare lige skal op at handle" og ikke spænder barnet fast.

Jeg har også hørt om eksempler hvor der er gået galt, lige som dem der lader barnet vente i bilen imens....

Så JA, Emma er ALTID spændt fast - ellers kører vi ganske enkelt ingen steder.

Jeg kan simpelthen ikke leve med med mig selv hvis der skulle ske hende noget pga. sjusk, hastværk, ligegyldighed eller lign.

Uansvarligt er det, at køre uden sele, uanset om man er 1måned eller 98 år.

Min bil kan ikke køre hvis alle deri ikke har sele på, ALLE.

UNIKKE Pandebånd sælges:

Skriv og hør nærmere!

www.mevert.dk/salg.html

Knagerækker udarbejdes

0
0
Svar på denne tråd

Har ikke andet at sige end
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 20:06

ALTID!!!!!!!!!!! Har aldrig kørt uden min 2 årig datter er spændt fast.

Det skal dog siges at der var en dag faren var ved at glemme det, fordi han lige skulle have gang i dvd og det hele, så da han lukkede bildøren, begyndte Liva at tude helt vild, også sad hun bare og råbte: Lila(Liva) sele på . Utrolig dygtig pige synes hendes mor

0
0
Svar på denne tråd

Vi bor lige overfor....
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 20:26

pigernes børnehave - vi har køkkenvinduer ud mod p-pladsen og det er den rene gyser!

Uden at overdrive, så tror jeg det er hver 2-3 barn der ikke bliver sat fat hverken i stol eller bare med en sele.

Værst er det om eftermiddagen hvor en stor del af børnene bliver hentet af deres fædre i arbejdsbiler - puha, hvor ser vi mange børn stå op mellem sæderne, springe rundt bagi eller sidde på forsædet.

Vi kører ikke en meter uden at ALLE i bilen er korrekt fastspændt - hverken min mand eller jeg kører nogensinde uden seler. Vi vil gerne se vores børn vokse op - og derfor må begge parter sidde fast

Er der slet ikke nogen af de forældre der ikke spænder børnene fast der vil skrive her?

Jeg vil gerne tro, at alle forældre på HN sætter deres børn fast - men der må (desværre) være nogen derude.

TinaR

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd

TinaR.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 20:29

Jeg vil gerne tro, at alle forældre på HN sætter deres børn fast - men der må (desværre) være nogen derude

Lige mine tanker Tina.

0
0
Svar på denne tråd

ja, det gør vi
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 21:28

det hænder dog at ungerne på skift sidder på skødet og "styrer" bilen når vi køre på mine forældres grusvej.

Kærestens bror de i mod... Deres børn er ALDRIg spændt fsat, memindre de kører med nogen dedr forlanger det!

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

Bøger til ssa udd købes!

skriv pb/mail.

0
0
Svar på denne tråd

Altid sele på
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 22:46

Her gælder det også at vi ingen steder kører hvis ikke alle har sele på. Jeg synes det er dybt uansvarligt at køre med børn der ikke er spændt fast - og den ene gang det er sket at Freja blev passet og ikke spændt fast (fordi de kun skulle køre et par km), da blev jeg godt nok tosset! Mit barn skal altid spændes fast, sådan er det bare.

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Vores drenge
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 07:39

Vores drenge er også altid spændt fast - undtagen hvis de hjælper med at styre bilen, på privatvejen op til naboen, hvilket ikke er særlig tit.

Den store får nogle gange lov til at sidde foran, på selepuden, men kun den ene kilometer hjem.

Jeg har også set nogle der får lov til at "styre" bilen, ude på den store hovedvej der går igennem byen, for det er jo sjovt for børnene! Sådan noget bør kun foregå på private veje, og ikke hvor der er anden (og tung) trafik.

Jeg ser rigtig mange, både i dagplejen og i børnehaven som ikke spænder deres børn fast.

Vi bor i en lille by, så folk har sjældent langt hjem, men det er ingen undskyldning for mig.

Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har spændt Mikkel fast selv om han hyler og skriger (fordi han ikke vil hjem fra dagplejen ), men han bliver altså sat fast HVER GANG.

Bedsteforældre har også fået strenge ordre på at alle børn skal spændes korrekt fast HVER GANG og det bliver de.

Selvfølgelig er der nok nogle her på HN som ikke spænder deres børn fast, men jeg tror ikke de "orker" diskussionen om hvorfor, og høre fra os andre hvor uansvarlige vi syntes de er så hvis det var mig, så ville jeg heller ikke skrive det her.

Helena

Sælges: Hingsteføl efter BH Don Romantic/Donato/Michellino

Mor til Nicolai 221004

Mor til Mikkel 090806

Mor til Casper 190108

0
0
Svar på denne tråd

Sele på
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 07:58

Mine er ALTID spændt fast, men jeg ser dagligt andre forældre i BH, hvis børn ikke er det eller sidder på forsædet, selvom de er for små til det. Har i øvrigt også et ekstra sæde til venner, som skal med hjem.

Selvfølgelig er det kun os med rent mel i posen, som skriver i denne tråd. Tænk sig et rama-skrig hvis flere skrev, ærligt, at de ikke gjorde Man må jo bare håbe, at de læser med her.

Jeg fristes også til at spørge:

Har I (nok!) røgalarmer i Jeres hjem?

Det er da mindst lige så vigtigt og den (i øvrigt ret billige) "forsikring", er der også mange, der ikke benytter sig af!

Jeg undres....

0
0
Svar på denne tråd

bimbumbum
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 09:58

ALTID.

0
0
Svar på denne tråd

tja.....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 13:42

mine to piger er også altid fast spændt i hver deres auto stol på bag sædet.

Jeg har altid sele på når vi kører ind imellem glemmer fyren det men er meget sjældent så der skal han lige mindes om "hunde snoren"

Min mor har en gang kørt med min den store i min mosters bil uden hun var fast spændt og jeg tror aldrig hun gør det igen for jeg gik totalt amork!

Ma Fila Noir tilsalg se hende på dette link.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/177977/1/

0
0
Svar på denne tråd

Gry....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 11:17

ja, vi har røgalarmer nok - bor i et 2 år gammelt hus og derfor opfylder vi det nye krav om røgalarmer tilsluttet elnettet.

Har endda flere end påkrævet, da jeg mener det er en super god sikring!

TinaR

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd

ALTID!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 18:25

ALTID her og kun i Rømer eller Maxi Cosi stole, intet andet accepteres her!! Vi er @!#$ hysset.

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

ALTID !!!
Forfatter: 
Dato:  18-07-2008 10:06

Selvfølgelig er vores børn, lige fra den store til den lille spændt forsvarligt fast i bilen.

Vores bil kan slet ikke køre uden

Mener alt andet er direkte uansvarligt.

~ Hilsen Berit Rahmberg ~

Nedl. landbrug søges til leje i Nordjylland

~ ~ ~
Ox-Arabere.dk

* * *
Et privat hestehold i det Nordjyske
Galleri.Rahmberg.dk
0
0
Svar på denne tråd

fastspændt
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 18:30

Evig og altid,og også jeg selv og manden... Vi tager selen som en selvfølge, og har gjort det ligeså længe jeg kan huske (min mor "tvang" mig nemlig også altid til at tage sele på )

Jeg kan ikke lige umiddelbart komme i tanke om nogen jeg kender , der ikke spænder deres børn korrekt fast - heldigvis.

Synes det er fuldstændig hul i hovedet, når folk ikke gør det

mvh Trine - mor til Mads 200506

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

:-PKun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige

0
0
Svar på denne tråd

12324565356
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 23:12

Altid spændt fast i godkendt autostol som passer ham. Lige meget om det kun er 50 eller 100 m afstanden har ingen betydning.

Fatter ikke at folk tør lade være. Min kæreste var sidste år ude for en grim ulykke (heldigvis uden børnene). En lastbil overholdte ikke sin vigepligt og kørte ind i ham. Det kostede en kunstig koma helikopter tur til Odense og en masse problemer/skader for ham i dag.

Dette skete 200 m fra vores hus med 53 km i timen fuldstændig uforskyldt...

Så grimme ting sker og jeg vil i hvertfald ikke tage chancen på bekostning af mine børn.

Altid spænd jeres børn fast...på bagsædet.

Mvh Jeannette

Mor til Marcus Mikael 191106

Pinto araber er vejen frem...

0
0
Svar på denne tråd

Ulykke
Forfatter: 
Dato:  20-07-2008 13:46

Så skete det igen:

www.bt.dk/article/20080720/nyheder/ 80720004/

Det er f..... til at få kvalme af. Stakkels, stakkels lille baby

0
0
Svar på denne tråd

autostol...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 16:19

malene sidder altid i autostol når vi køre selv, men den har i en periode ikke været korrekt fastspændt da bilens seler er for korte, og seleforlængere IKKE er lovlige ifølge den færdselsbetjent jeg snakkede med.

300%øv

mvh. Gitte

2års NF/fjord 1'er pony sælges, tømmekørt, og med potentiale som børne/dressurhest

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 13:05

vi har ikke selv bil endnu men alligevel har vi købt en godkendt autostol til sille for vi kører jo med andre folk og der SKAL hun være spændt fast. det er mig og mandens beslutning.. En gang har hun ikke været spændt fast på en tur fra nyborg til faarborg og det var ikke med god vijle men ganske simpelt fordi dem der skulle hente os ikke kunne alligevel og så måtte vi sidde 6 personer i en bil hvilket ikke var nok.

Mvh Pernille - mor til Sille og ejer af Oliver.

Det giver for mig ingen menning at ride hesten med hovedet i sandet, så kan man vel købe sig en struds..

westernsadler sælges.. Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

ALTID....
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 14:33

ALTID ALTID ALTID. Jeg kører end ikke ned i supermarkedet 200 meter nede ad vejen uden de er spændt fast. Og ingen får lov til at køre med vores børn, uden de sidder forsvarligt og er spændt fast. Der bliver altid leveret autostole, når de bliver passet og der er vist ingen som er i tvivl om min holdning.

Men ser desværre stadig folk som ikke spænder deres børn. Jeg skal bare se på min bror, det var ikke altid de havde sele på. Men de vidste godt, at satte de sig ind i min bil var det sele på. Min bil kører ingen steder uden der er sele på.

Selv kører jeg også altid med sele.

Men nogen gange kan børnene godt spørge, hvorfor de skal tage sele på når vi kun lige skal ned i supermarkedet og jeg jo kører stille og roligt. Men så forklarer jeg dem, at der er jo andre biler på vejen end os, og fordi jeg kører stille og roligt kan der jo godt komme en der ikke gør det og køre ind i os. Og det kan de så også sagtens forstå og spørger ikke længere. De ved godt, at sele er påbudt.

Springsadel sælges, Kieffer Aachen, rigtig pæn og velholdt.

Læderridestøvler str. 37, pæne og velholdte sælges

Sikkerhedsveste sælges - til barn str 3-5 år og voksenstørrelse (str. 38)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider