Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Uha-uha..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 09:38

... man undres..!

I disse så vigtige tider, hvor kørekortet er i skræmmende fare, hvis vores små poder ikke er forsvarligt spændt fast i bilen undrer jeg mig over, hvorfor det både sikkerhedsmæssigt og etisk IKKE er et krav, når de små bliver hentet i dagplejen?

Dette sker en fredag i hver måned, hvor poderne skal til podetræf (legestue) og de bliver her hentet i bus.

Kan busser ikke køre galt???

Da jeg spurgte ind til min undren var svaret: bussen har jo ikke seler til autostole og lign. og det ville også være for besværligt for forældre, at de skulle ha' autostole m.m. med.

Besværligt?? - næh.. den er jo med i bilen når der afleveres og de børn der kommer til dagplejen uden bil, der må man kunne finde på en løsning.

Jeg er af den overbevisning, at dette også burde være et lovkrav, hvor træls det end er for kommunen/dagplejen.

Enig???? - eller er det ikke sådan hos Jer?

Venligst Lisbet

Husk, at når du bliver sur, er det dit eget problem, at blive glad igen..!

Er det det værd?

Brug tiden fornuftigt..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 09:42

Jeg er 100% enig! Jeg undrer mig også.

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

Autostole m.v.
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 11:18

Hej

Jeg er snot hysterisk med at mine unger skal spændes fast, og da vores den ældste som nu er 6½ år gammel startede i dp var det helt normalt at ungerne kørte i bus uden at være spændt fast. Vores dreng deltog så ikke i de arrangementer, det måtte vente til han i det mindste kunne sidde selv som når de starter i BH.

Da vi fik dreng nr. 2 var der kommet meget fokus på det område i vores kommune da mange forældre ikke ville have Deres børn skulle køre i bus uden at være spændt fast. Så begyndte kommunen at undersøge priser på busser med seler og de var meget dyre. Nu efter kommunesammenlægningen har der faktisk ikke været nogen arrangementer for børn i 0-3 års alderen hvor de har skulle køre i bus.

Når der er heldagslegestue aflevere vi vores børn i legestuen og afhenter dem der. Vores dp-er kører ikke med ungerne og det er fint for mig.

De store børn i børnehaven er ikke spændt fast i busserne og det irritere mig grænseløst, men de deltager alligevel nu de er så store at de ved de går glip af noget. Jeg ville ønske at det var et lovkrav og forstår slet slet ikke at det ikke er det.

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Lige som jette
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 21:14

Jeg er helt enig med Jette.

De har det også sådan i Lejre kommune at hvis de skal ud på tur hvor de lejer en bus (sker heldigvis sjældent, nærmest aldrig), så skal børnene også sidde fastspændt med hoftesele. NO WAY!!!

Nicholai skal så bare ikke med på den tur. Slut prut færdig basta.

Hvis han ikke kan sidde forsvarligt fastspændt så deltager han bare ikke.

Forstår heller ikke, at det ikke er et lovkrav. Troede jeg egentlig det var

Louise

Nicholai

12/01-2007

Søges: lyse mørklægnings gardiner

0
0
Svar på denne tråd

Autostol i bus/taxa...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 22:46

Ja, jeg synes også, at det er fuldstændig vanvittigt, at reglerne er anderledes i bus og taxa.

Vores yngste går i specialbørnehave og bliver hver dag hentet med en taxabus, hvor der kun er hofteseler.

Jeg nægtede i starten at lade hende køre med bussen og tog på politistationen, da jeg bare ikke kunne forstå at chaufføren havde ret, når han sagde, at det var lovligt.

...men jo, han havde ret - det ville være helt lovligt, at lade vores dengang 1-årige handicappede datter, som ikke kunne sidde uden støtte, sidde med udelukkende hoftesele...

Det endte med, at vi har fået en Britax Eclipse autostol, som er konstrueret og godkendt til at blive spændt fast udelukkende med hoftesele.

Hun er den eneste i bussen, som sidder i autostol - de yngste af de andre, som nok er ca. 3-4 år, sidder på selepude med hoftesele...

Maiken sidder godt i sin stol, som faktisk også bliver spændt fast med en ekstra sele, hun er vild med chaufføren og kører 1 time hver vej - ja, det er vildt, hvad børn med handicap skal stå model til på trods af deres vanskeligheder og særlige behov (lige en lille sidebemærkning)

Mange hilsner fra Christina

0
0
Svar på denne tråd

hmmm....
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 11:54

da jessica gik i vuggestue var der auto stole til alle i den bus de kørte med så alle var spændt fast. synds det var super fedt.

Synds nu også der mangler auto stole i busser.. ved godt det er besværligt men fx i by busserne på sjælland kunne det være fedt når de stort set altid kører som sindsyge. samt bybusserne i odense.. men det sker desværre nok aldrig at det kommer.

Ma Fila Noir tilsalg se hende på dette link.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/177977/1/

0
0
Svar på denne tråd

God debat.
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 12:31

Og et skræmmende emne at tænke på.

Jeg er dybt enig med andre, min lille datter skal også sidde ordentlig fastspændt, ellers vil jeg heller ikke give lov til en køretur.

Men hun er kun knap 2 uger, så vi kæmper ikke med DP eller andre der kunne finde på at kører med hende uforsvarligt.

Kram Heidi

Mor til Lærke, født d. 30. juni 2008.

Min kæreste har friet til mig, og jeg sagde JA!

Miniature/shetland hingsteplag sælges. Se Balder på min præ.

;-)heidi-bundgaard.dk ;-) ;-) ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider