Ja, jeg synes også, at det er fuldstændig vanvittigt, at reglerne er anderledes i bus og taxa.
Vores yngste går i specialbørnehave og bliver hver dag hentet med en taxabus, hvor der kun er hofteseler.
Jeg nægtede i starten at lade hende køre med bussen og tog på politistationen, da jeg bare ikke kunne forstå at chaufføren havde ret, når han sagde, at det var lovligt.
...men jo, han havde ret - det ville være helt lovligt, at lade vores dengang 1-årige handicappede datter, som ikke kunne sidde uden støtte, sidde med udelukkende hoftesele...
Det endte med, at vi har fået en Britax Eclipse autostol, som er konstrueret og godkendt til at blive spændt fast udelukkende med hoftesele.
Hun er den eneste i bussen, som sidder i autostol - de yngste af de andre, som nok er ca. 3-4 år, sidder på selepude med hoftesele...
Maiken sidder godt i sin stol, som faktisk også bliver spændt fast med en ekstra sele, hun er vild med chaufføren og kører 1 time hver vej - ja, det er vildt, hvad børn med handicap skal stå model til på trods af deres vanskeligheder og særlige behov (lige en lille sidebemærkning)
Mange hilsner fra Christina