Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Hvornår potte-træning???
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 15:09

Tja måske et banalt spørgsmål, men hvornår skal man egentligt begynde at tænke på at investere i en potte???? Katrine fylder 2 den 26. august, og er det ved at være nu her eller er de ældre???


-Randi


.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan du sagtens..
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 16:14

Min søn var renlig da han var 2 år og 9 måneder - Men brugte dig aldrig potte..


Min datter tissede for første gang på wc idag 2 år og 2 måneder.. Hun har ingen interesse vist for det - Og tror såmænd også der går noget tid endnu..


Men du kan da sagtens købe en potte. De plejer at syntes det er meget sjovt.




Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 20:27

Jeg vil tro, at Anna var knap 20 mdr, da vi købte en potte til hende. Hun havde i lang tid spurgt efter en, da hendes kusine (knap 8mdr ældre) var begyndt at bruge potte. Efter nogen tid besluttede jeg endelig at købe en, om ikke andet så havde vi den jo.

Jeg fik potten pakket ind, så der var lidt sjov med at pakke ud. Og da Anna havde pakket den ud, tog hun med det samme bukserne af, og vi spurgte om hun ville på potten. JA, sagde hun. Hun kvitterede så med både tis og bæ . Det var så sjovt i nogle dage, men derefter gik der et par uger hvor den ikke blev brugt. Den kom frem, da hun spurgte efter den, og nu er den i brug hver dag.


Så bare i gang ...man kan jo altid stoppe og vente lidt, hvis ikke hun viser intersse i den.


Mange hilsner Christel,

mor til Anna født d. 21.7.06 og Kasper født d. 22.10.07


0
0
Svar på denne tråd
 
 OVerskrift
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 20:44

Nu ved jeg ikke med de små, men Freya blev introduceret for potte da hun var ca. 2 år og hun gad den ikke. Vi havde held med WC-formindsker istedet for (med trappe på). I starten kom hun og sagde til når hun skulle stort, men så gik der en periode, hvor det bare stod stille. Men til sidst kom det af sig selv og hun var renlig om dagen, da hun var 2 år og 6 mdr.


Om vi så for brug for potte til de små ved jeg ikke. Men jeg er af den overbevisning at de bliver renlige og viser interesse for "tingene", når de er parate.


En god idé er f.eks. at sætte dem på potten, hvis man selv skal tisse og en lille "toiletbog" er også god.


Mvh. Bodil


Mor til tre vidunderlige unger ;-)


Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Frederik 24.03.08

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard





0
0
Svar på denne tråd
 
 pottetid
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 00:31

Aleksander bliver 3 i næste uge.

Vi startede med potte for laaang tid siden, men Aleksander GAD bare ikke det pjat! Havde overhovedet ingen interesse, og gik 100 % i baglås hvis vi lokkede ham. Så vi har ventet på han ville vise noget interesse selv.

Men nu pludselig fra den ene dag til den anden, så er han bare fuldstændig pottegal . Der kan ikke tisses tit nok, og han har kun bleen på om natten. På 4 dage har han kun tisset i bukserne 2 gange. Den ene gang var en komplet katastrofe da han tissede ned i de nye Thomas tog strømper .

Han er lige kommet af med sutten for 3 dage siden, så jeg ville jo mene at det måske er lige i overkanten med både ble- og suttesmidning på samme tid, men det med bleen er 100 % hans egen ide!

Spørger man ham om han bruger sut: "NEJ!"

Ble? "NEJ! Jeg skal jo i børnehave, mor"


Venligst Lone



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, når de er parate
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 09:05

Min kærestes datter viste begrænset interesse for potten da den blev indkøbt og vi mente at det nu stod i bøgerne at det var tid Hun var ca 2. Men interessen holdt kun ganske kort tid og så var hun ellers IKKE interesseret i potten OVERHOVEDET i lang tid. Pludselig en dag hjemme hos sin mor sagde hun så at hun var en stor pige og hun skulle ikke have ble på, og det har hun holdt fast i!

Hun nåede lige at blive blefri inden hun fyldte 3 - lidt sent, syntes vi, men til gengæld "holder" det.


De indkøbte underbukser blev dog et kæmpe hit, den bette pige var bare så stolt og glad for sine underbukser, som ikke var bleer!

(Ellers har vi brugt bodyer, nemlig, altid. Så underbukserne var en ny verden.)



Mvh Louise og Skjalda
Er lige flyttet til Lolland, hø og venner søges!

Dyreværnsloven
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 11:53

sille er 1 år og har en potte. hun bliver engng imellem sat på bare for at hun lige skal se at den er OK og så elsker hun at sidde på den og skubbe sig rundt.. Hun skal ikke decideret pottetrænes endnu. der må gerne lige gå lidt tid endnu.

men når hun selv kravler hen til den og prøver at sætte sig så får hun tøjet af og bliver sat..


Mvh Pernille - mor til Sille og ejer af Oliver.


Det giver for mig ingen menning at ride hesten med hovedet i sandet, så kan man vel købe sig en struds..


0
0
Svar på denne tråd
 
 det er vist
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 18:34

meget forskilligt.. min niece var renlig inden hun fyldte 2 år

Jessica har tisset på potte nogle gange og en gang på wc.. hun siger til når hendes ble er våd eller hun har lavet "ad" ind imellem vil hun på potte.. jeg tvinger hende ikke den står så hun ved hvor den er og hun kommer med den ind imellem samt jeg spørg hende om morgen og om aften og nogle gange når hun får skiftet ble om hun skal på potte...

Jessica bliver 3 år den 28 nov.


Ma Fila Noir sat tilsalg se hende på markedspladsen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 forskelligt
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 19:26

tja, vi fik at vide da Silje startede i dagpleje at de startede pottetræning når de var 1½ år, men Silje vil altså ikke vente! Hun synes det er så sjovt at sidde på potte så hun er i fuld gang - og der er næsten gevinst med en lille tissetår hver gang... Hun er 13 mdr nu...


Herhjemme har vi længe sat hende på potten inden hun kom i bad, bare for at hun blev vant til potten. Hun elsker den - hun kan bruge laaang tid på at sætte sig og rejse sig... Og dukkens potte bliver der også øvet på...


Ved ikke hvornår de egentlig har følelse for det - her er vi ikke parat til at forsøge uden ble ihvertfald, men god træning er det da - og så længe hun selv vil, får hun lov.


Maria

Mor til Silje 30.05.07

Nu fru Bisgaard


0
0
Svar på denne tråd
 
 potte...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 22:54

Cille fik en potte lige efter hendes 2 års fødselsdag, da hun bad om at få en Hun har dog ikke brugt den ret meget, da det er sjovere at gå på toilet....

Hun er nu 2,5 og nu fejrer vi 3. dag uden ble om dagen...



Blev mor til den dejligste lille prinsesse d. 1.1.06.


0
0
Svar på denne tråd
 
 tja......
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 15:12

Begge vores er startet i dagplejen og så har vi fulgt op. Den store så vidt jeg husker ved 2-års alderen, og den lille allerede nu som 1½ års. Men det er jo mest for sjov i starten, selvom man kan systematisere det lidt, så det rammer de tidspunkter hvor der er gevinst (normalt lige efter at de har spist, ihvertfald hjemme hos os).

Vi gør nu ikke så meget ud af det herhjemme, før de er klar og selv viser interesse for det + har lidt styr på hvornår det sker.


Den store blev helt renlig lige før han fyldte 3. Det var så her at vi bitterligt fortrød, at vi ikke bare var staret med en toilettræner i stedet for potten.....for han insisterede på kun at bruge sin potte, og vi kunne ikke få ham på toilettet.


Sådan en lille størrelse kan lave meget L...skulle jeg hilse og sige .........og det skal jo ligesom ud af potten igen .


En nat tog pottefeen dog potten........og lagde en gave i stedet. Den købte han heldigvis og han har brugt toilettet, uden at kny, lige siden .


Hilsen

Bluebell


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider