Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Jordbærmærket er hævet...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 19:07

Silje er født med et jordbærmærke på ryggen. Vi fik at vide så fødegangen at det er blodkar der ligger tæt på huden, og at det vil forsvinde med tiden. Vi fik også at vide at sundhedsplejerske og læge ville holde øje med det...

Vores sundhedsplejerske kiggede det, og sagde at det nok skulle gå væk med tiden, og fortalte desuden mere omkring det. Vores læge derimod aner faktisk ikke hvad det er, og sammenligner det både med storkebid og modersmærker, og når jeg så fortæller hvad jeg har fået at vide ser hun helt mærkelig ud i hovedet, og ævler forvirret videre. Hun har ikke kunnet give et svar på nogle af vores spørgsmål... Så hun er altså ikke til megen hjælp hvad det angår.

Nu er Silje så 13 mdr, og mærket er blevet større, men de seneste måneder er det som om det bliver mere hudfarvet i midten - fint nok, det er jo nok ved at forsvinde.

Men nu til aften, Silje er i bad, opdager jeg at den øverste del af mærket er helt hævet, meget, der er næsten 1 cm høj bule på ca 2x2 cm. Det er ikke ømt eller noget, men jeg bliver lidt bekymret - og ved jo det ikke hjælper at ringe til lægen og stille spørgsmål...

Mit spørgsmål er så til jer, om nogle af jer, hvis børn også har/har haft jordbærmærker, om I ved hvorvidt det er okay, at det hæver på den måde, eller om jeg bør ringe til lægen og kræve at blive henvist til en hudlæge?

Maria

Mor til Silje 30.05.07

Nu fru Bisgaard

0
0
Svar på denne tråd

Helt normalt
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 19:31

Hej Maria.

Det er helt normalt at jordbærmærker kan hæve op på den måde du beskriver. Det har Annes i hvert fald også gjort flere gange.

Min Anne har et stort mærke ved navlen. da hun blev født var det næsten lilla, idag er det lyserødt med hudfarvede pletter i midten. De kan godt blive mørke hvis barnet bliver ophidset, det gør min nieces, hun har et i panden...og når hun bliver sur bliver det mørkeblåt...det hæver i øvrigt også sommetider.

intet at være nervøs over.

Her et billede fra Anne var 7 mdr, som du kan se meget mørkt. Jeg har desværre ingen nye billeder, men det er meget lysere nu...

Hilsen stine.

Stolt mor til Anne og Freya - født 18.juli 2006.
www.anneogfreya.webbyen.dk

- Og nu indehaver af eget firma:

www.hadbergproductions.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 20:24

haft et barn i dagpleje, som også har jordbærmærke.

Det ændrede sig også ind imellem. Jeg fik så afvide, at begyndte det at bløde skulle jeg ringe ham hjem.

Det må jo så være noget med de blodkar der ligger der inde?

MVH Vipse

Egeskovgård

Winsor elite Dressur. Fit 3. 2 år gammel. Sælges.

Bøgeflis til ridebane sælges.

0
0
Svar på denne tråd

få en henvisning
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 21:20

...for en sikkerheds skyld, få en henvisning til hudlægen. Det er sandsynligvis bare varmen fra badet, der har fået det til at fyldes med blod, men jeg ville nok kræve en henvisning.

Vores søn har et hæmangiom ("jordbærmærke under huden") under det ene øje, og han blev mr-scannet for at udelukke at der var tale om et lymfangiom el. evt. begge dele blandet sammen (eller noget helt fjerde!). Lymfangiomer er - som hæmgangiomer - sammenfiltrede karnøgler, men af lymfekar, hvor hæmangiomer / jordbærmærker består af blodkar. Hæmangiomer forsvinder næsten altid af sig selv, det gør lymfangiomer ikke.

Egentlig synes jeg det er for dårligt, at I ikke straks blev sendt videre af jeres egen læge, når hun tydeligvis ikke aner en dyt om hæmangiomer. Vores læge sendte os videre med det samme, fordi Asbjørn havde gået 14 dage med "et blåt øje", og så lang tid varer et blåt øje jo ikke! Så lægen indrømmede blankt, at han ikke anede, hvad det var. At det så tog et halvt år med besøg på tre forskellige sygehuse før vi fik det fastslået, er en anden historie

Held og lykke med det - det er sikkert bare et alm hæmangiom, der går væk af sig selv

- Kirsten

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider