Silje er født med et jordbærmærke på ryggen. Vi fik at vide så fødegangen at det er blodkar der ligger tæt på huden, og at det vil forsvinde med tiden. Vi fik også at vide at sundhedsplejerske og læge ville holde øje med det...
Vores sundhedsplejerske kiggede det, og sagde at det nok skulle gå væk med tiden, og fortalte desuden mere omkring det. Vores læge derimod aner faktisk ikke hvad det er, og sammenligner det både med storkebid og modersmærker, og når jeg så fortæller hvad jeg har fået at vide ser hun helt mærkelig ud i hovedet, og ævler forvirret videre. Hun har ikke kunnet give et svar på nogle af vores spørgsmål... Så hun er altså ikke til megen hjælp hvad det angår.
Nu er Silje så 13 mdr, og mærket er blevet større, men de seneste måneder er det som om det bliver mere hudfarvet i midten - fint nok, det er jo nok ved at forsvinde.
Men nu til aften, Silje er i bad, opdager jeg at den øverste del af mærket er helt hævet, meget, der er næsten 1 cm høj bule på ca 2x2 cm. Det er ikke ømt eller noget, men jeg bliver lidt bekymret - og ved jo det ikke hjælper at ringe til lægen og stille spørgsmål...
Mit spørgsmål er så til jer, om nogle af jer, hvis børn også har/har haft jordbærmærker, om I ved hvorvidt det er okay, at det hæver på den måde, eller om jeg bør ringe til lægen og kræve at blive henvist til en hudlæge?