|
|
| Kvalme.... |
|
|
Jeg er næsten i uge 8 og jeg døjer virkelig med kvalme. Lige fra jeg står op til jeg går i seng...  Jeg vil gerne høre om jeres "kvalme oplevelser"... Gik det over jo længere i kom hen i graviditeten eller ? Har i evt. nogle gode råd, som man kan gøre for at afhjælpe kvalmen, ja så modtages alt med kys hånd!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Samarin |
| Forfatter:  |
MiaDalager |
| Dato:  |
23-06-2008 17:34 |
|
Ved mig var Samarin det eneste der hjalp en smule. Rådet med kiks på natbordet gjorde det bare værre  /Mia.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hilsner fra Gliese  Nu med en gubbi i maven... Og termin d. 22/7-08!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kvalme... |
|
|
1 gang jeg ventede mig, døjede jeg også med en del kvalme. Kunne faktisk ikke holde noget nede den første mnd. Gik til lægen og det råd at spise ingefær. Måske det kunne hjælpe dig også, men rådfør dig med din læge først. Og tillykke med maven 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kvalme |
Lilar |
24-06-2008 00:44 |
|
Jeg er nu 7+4 og døjer også meget med kvalme, især i forbindelse med måltider, og om natten Det har hjulpet mig en hel del at spise ekstra frugt - plejer at spise 2-3 stk pr dag, men nu kan jeg nemt spise 3-5 stk, og det hjælper altså. Kiks virker ikke her, så dem har jeg droppet igen. Linda.
At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab! *** Freja - verdens smukkeste pige *** Mosegaards El Diablo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kvalme... |
|
|
Takker for alle jeres svar. Nu er det ikke den første jeg skal have. Ved den første havde jeg ikke kvalme og heller ikke halsbrand. Men denne her synes jeg er "slem". Jeg har følelsen af "influenza" hele dagen. Altså mega træt og kvalme. Jeg spiser en masse frugt og synes også det har en positiv indvirkning,bla. jordbær og ærter- men når jeg spiser andet, så får jeg lyst til at kaste op. Nu er jeg stået op med kvalme og forsøger nu med en omgang drikke youhurt. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har desværre |
|
|
ingen gode råd. Jeg havde 24 timers kvalme frem til uge 16-18  Og det var en forfærdelig tid. Jeg fandt desværre ikke noget der fungerede, og energiet blev meget mindre me tiden, da jeg ikke kunne holde noget i mig. Så man er træt, uoplagt og bliver bare så ked af at være stamgæst på toilettet. Jeg kunne ikke gå nogen steder uden 1 l. vand, en tandbørste og poser til at kaste op i.. Men vi skal jo huske på hvad der kommer ud af det i enden, og se frem af . Pøj pøj med graviditeten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har også |
Tine (Bimboe) |
24-06-2008 08:44 |
|
døjet med kvalme, er 10+0 idag. Faktisk synes jeg ikke rigtig, at kvalmen har været her de sidste par dage(skal passe på hvad jeg siger ) Dog hjælper det på mig, enten og spise rugbrødsmadder til morgenmad eller en toast med ost/tomat. Og så en kop kaffe eller juice. Har ikke kastet op, kun een gang, og det var efter og have spist youghurt naturel med æblestykker, tak for mad siger jeg bare  Så faktisk har jeg, indtil videre, en ret nem graviditet  Pøj til jer andre, og god bedring. Tine
Med termin d 20/1 2009 *La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco* -Rigtige kvinder har horn på sadlen- Opstaldning tilbydes nær Nykøbing F, se mere på præs ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tyrkisk peber |
|
|
ja det lyder tossede, men det kan afhjælpe en del at sutte lidt på sådan et bolche, det tager noget af kvalmen  mvh katja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åhh ja bolcher |
Lilar |
24-06-2008 13:57 |
|
Bolcher virker også her, men jeg spiser ikke ret mange af dem, da min vægt allerede er steget ret kraftigt, selvom jeg faktisk spiser og motionerer (på cykel og lidt ridning) som jeg plejer. Linda.
At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab! *** Freja - verdens smukkeste pige *** Mosegaards El Diablo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
CharlotteRose |
24-06-2008 14:18 |
|
En sagde til mig da jeg var gravid at meget kvalme gav piger  Jeg døjede heldigvis "kun" med kvalme fra uge 10 - 14. Her hjalp Mariekiksene. Jeg kørte med tog 1 time hver morgen og måtte ofte ud på toilettet i toget - de er ikke lyd isolerede!! En dag i toget havde jeg grime kvalme og ville have en tår af mit medbragte vand, men i køleskabet havde der ligget et glad utæt agurksalat som havde dryppet ned på vanddunken føøøøøj, der nåede jeg ikke togtoilettet!! Held og lykke med graviditeten Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trine... |
|
|
jeg kastede alt op hele min graviditet, og min datter blev født 5 uger før termin ved akut kejsersnit, da hun ingen næring fik. Det eneste der virkede på mig var akkupunktur, så de sidste 14 dage var rimelige. P.s jeg gætter på du får en pige, da min jordemoder fortalte mig at de kvinder der døjede meget med kvalme, ofte får piger, da der sker en kraftig ændring af hormonerne, som der ikke sker når man venter en dreng.
Fjordhest er bedst! Mor til Naia født d 4-1-06 Bøger til ssa udd købes! skriv pb/mail.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxx |
zander |
24-06-2008 16:52 |
|
Jeg led også meget af kvalme de 3 første måneder. Fandt desværre ikke lige nogen kur på det tidspunkt. Men en af mine veninder lider meget af kvalme, hun har anskaffet sig nogle armbånd, der hedder sea-band. De skulle hjælpe, hun er meget glade for dem, det noget med noget akupunktur. Om det er en pige eller dreng mht. til kvalme vil jeg bare sige at da jeg ventede min datter havde jeg ikke skyggen af kvalme. Men nu venter jeg en dreng og de 3 første mdr. var et helvede. Men held og lykke. 
4års vallak,176cm,eft. BH Don Romantic sælges. Er pt. i ridning hos anerkendte beridere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|