Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Grr, ingen vuggestueplads
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 13:58

Ih altså, hvor er jeg bare sur og irriteret lige nu!

Jeg har lige haft en snak med pladsanvisningen, og jeg kan ikke få nogen plads i vuggestuen til Jessica.

Hun er skrevet op til en plads pr 2/6 og min barsel slutter d 12/7. Jeg kan tidligst få en plads til hende d 1 september!!??

Hvad gør man så??

Jeg kan få kontanthjælp/dagpenge fra kommunen, men da jeg skal til at søge familiesammenføring med min mand fra Indien må jeg ikke have modtaget penge fra kommunen udover barsel.

Jeg er medlem af en fagforening, men skal være jobsøgende for at få penge fra dem...

Min mand er i Indien og kan ikke hjælpe, da han ikke pt har fået opholdstilladelse til danmark og derfor ikke kan få visum.

Hvis jeg bliver sendt ud i arbejde af jobcenteret kan jeg få en dagpleje, -en ikke uddannet dame som bor ca 15 km fra mig, og jeg skal med 2 forskellige busser for at komme derud, og de kører kun 1 gang i timen. Så det er noget nær umuligt at få hende afleveret og komme på arbejde kl 7, så skal jeg hjemmefra omkring kl 5.30 for jeg kan nå frem og tilbage. Og tager jeg dagplejen skal jeg vente minimum et år før jeg kan få en vuggestue plads...


Hvad mener I?

Er det ikke fuldstændig sindsygt?

De vil gerne have vi får børn, men når de så skal passes kan det ikke lade sig gøre, og så råder de en til at komme på kontanthjælp og være en last for samfundet!?


Ja det var lige et surt opstød, måtte lige ud med det


Hilsen Katrine


En gang fjordhest, -ALTID fjordhest!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 20:42

Hvornår søgte du om plads? Har kommunen pladsgaranti???


Kan godt se at det er surt med en DP( men mange Dper er ikke uddannet, og er rigtige gode alligevel), men hvis du ikke kan modtage penge uden at sætte hende i en DP, så må du overveje hvad der er vigtigst. For er du først inde i pladsanvisningsen system, altså har sagt ja til en plads, så kan du også hurtigere få tilbud en ny.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 20:53

hvor i landet bor du?

Jeg har lige søgt før børnehave plads til min Jessica (sjovt din hedder det samme) hun er 2 1/2år jeg søgte for 14 dage siden og fik brev for 3 dage siden om at hun kan starte 1 aug. samt har fået lovet plads i dagpleje til monique fra første sep. begge her i ørbæk...

Fik vuggestue plads i sin tid til jessica næsten fra den ene dag til anden i aunslev?



Min elskede fila er sat tilsalg. Livet bliver aldrig det samme uden min elskede hest!! ;-(

0
0
Svar på denne tråd
 
 vuggestue
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 21:13

Jeg skrev Jessica op da hun var 6 dage gammel, og skrev dengang at jeg ville have plads fra d 2/6. Da vi kom til midt i maj sagde de at jeg kunne regne med at få plads fra 1/6 og det er så hele tiden blevet rykket.

Deres pasningsgaranti= DP, og hende på pladsanvisningen sagde at hun bestemt ikke kunne anbefale den, selvom hun jo ikke måtte sige det. Men der var altså en grund til der altid var plas der.

Og hvis jeg tager den plads ryger jeg bagerst i køen til vuggestue, og skal regne med der går mindst et år før jeg bliver tilbudt plads.

Jeg bor i Tårnby kommune på Amager. Der mangler mange institutioner her. -Men¨så må de jo bygge nogle flere! -Gid det var så nemt...


Hilsen Katrine


En gang fjordhest, -ALTID fjordhest!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er simpelthen
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 21:32

utroligt med det pasningsgaranti. Jeg er også tosset på dem for tiden.


Vi søgte som sagt der 3 månder før om en plads til Emelie til 1/6, som førstegangsforældre kendte vi ikke til det fagsnak så vi kom til at sætte kryds til en vuggestue. Emelie er en MEGET stille pige og bliver hurtig utilfreds med mange larmende mennesker omkring sig så derfor ville vi have en dagpleje. Jeg får så et brev om at hun kan starte 16/7 og i en vuggestue. Jeg ringer fluks ind for at høre om dette ikke kan blive lavet til noget før da vi skal arbejde og vil meget gerne at hun kommer i en dagpleje.

Det eneste alternativ de gav mig var at jeg ringede til en anden kommune og hørte om vi kunne komme på venteliste eller vi sagde nej til vuggestuen og så var der måske en plads om ET HALVT ÅR. WHAT!! sagde jeg bare.

så nu er der ikke andet end at vi må rykke vores ferie og så bare håbe på at det går med hende i vuggestuen (har hørt den skulle være meget larmende :0(


Godt nok er det ikke helt så store problemer som dig men alligevel rigtig træls.

Håber bare på vores hus snart bliver solgt så vi kan komme til en kommune med styr på sagerne.


Mvh

Sandra C




Hest/pony soges til selvskab til sommergræsning (Århus) Wraphø købes
- Forsvunden pony efterlyses stor dusør - Se mere på min præsentation "SÅ GØR
0
0
Svar på denne tråd
 
 du kan jo
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 22:06

passen din datter selv. Så får du en "dejlig løn" fra kommunen på 3500,. Du må ikke have andre indtægter hvis du vælger denne løsning, og du skal passe hende selv min. tre måneder.

Anden mulighed er at melde dig ledig, der går ofte mere end to måneder for der sker noget som helst..


Fjordhest er bedst!


Mor til Naia født d 4-1-06


Bøger til ssa udd købes!

skriv pb/mail.


0
0
Svar på denne tråd
 
 velkommen i klubben
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 22:12

hejsa,


ja kan bare sige velkommen i klubben desværre. Dog er jeg ikke lige så lang ude som dig, heldigvis. Men jeg er da ret spændt på at se om vores får lov til at starte i dagpleje, som hun er skrevet op til.

Min datter er hjertebarn og får al sin mad på sonde. Så vi snakkede med vores lokale ergoterapeut om hvordan med dagpleje. Hun var så ikke sikker på de ville kunne godtage hende. Panik, tænkte jeg og begyndte at ringe rundt. Det var godt, for selvom hun er skrevet op til en dispentation for hun skal tælle for 2, er det da ikke sikkert det kan lade sig gøre. Det skal vi søge om, selvom vores socialrådgiver har skrevet det i hendes papirer!! Så nu skal vi have fat i sygehuset igen igen, og have dem til at skrive det. Er bare Så træt af pladsanvisningen. Men håber da på at have en afklaring snart. Heldigvis skal hun først starte til august, men alligevel.


Hilsen

katarina





Mor til det dejligeste hjertebarn (HLHS)

Beatrice


Vores historie

www.duclos-julsdorf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 suk suk
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 22:24

Jamen det er da rart at høre at jeg ikke er alene, men hvor er det altså bare irriterende!!!!!

Min plan er at melde mig ledig til jobcenteret som man skal, og så må jeg bare tage hende med til diverse jobansøgnings kursus'er. Og bliver jeg kaldt til jobsamtale må hun jo bare med og så er der jo ikke så stor chancefor job...

Jeg forstår altså bare ikke det kan være så svært. De ved hvor mange børn der bliver født, og har 10-11 måneder til at finde en vuggestue/DP plads til dem.

Nu er det temmelig generalt at der er mangel på pladser i Tårnby kommune, så burde de bygge nogle flere vuggestuer!


Hilsen Katrine


En gang fjordhest, -ALTID fjordhest!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej søde katrine
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 09:17

nej hvor øv siger jeg bare. Min mor råede mig til at skrive at jeg ville have plads et par mdr før barselen slutter. Men helt ærligt det kan da ikke være rigtigt!! Prøv at hør komunen om der ikke er plads på ugandavej vuggestue, har hørt at der tit er pladser, man kan jo så undres hvorfor?? Når de har plads garenti, så skal de jo sådan set bare tilbyde en plads, men syntes det er bondefangerri at de ber en om at ønske nogle steder, og så får man et tilbud som dit?? Det simpelthen for groft...

Heldigvis for mig går både min far og svigermor hjemme, så i værste fald så kan de skiftes lidt.Men frygter også at få nogle kedelige svar fra kommunen.

Jeg krydser fingere for at alt kommer til at gå godt alligevel, og ja tag hende med til div samtaler så skal du helt sikkert få et job






blev mor til dejlige maddie d.24/5-08


dejlig islænder u.papir sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Må du ikke
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 09:52

benytte nabokommunen ? Hvis din kommune ikke kan opfylde pasningsgarantien må de evt. kontakte nabokommunen og spørge om du kan få plads i en institution der ? Er det ikke Københavns kommune ? Uha, den er også svær at få plads til der.


Jeg søgte om plads da vores datter var 10 uger gammel. Vores behov var den 1/8 og den 1/4 fik vi brev om at hun havde fået vuggestueplads på 1. priorteten, den 1/8.


Men øv at læse at pasningsgarantien ikke fungerer i alle kommuner :-S


Håber du får en plads ! Har du slet ikke noget netværk der kan passe hende mens du er på kursus, samtaler etc. ?


Beagle.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kate Jensen
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 12:07

Uanset hvad så er et tilbud om 3500 for at passe ens EGET barn et flot tilbud !




~ Hilsen Berit Rahmberg ~

Nedl. landbrug søges til leje i Nordjylland

~ ~ ~
Ox-Arabere.dk

* * *
Et privat hestehold i det Nordjyske
Galleri.Rahmberg.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 får man ikke mere??
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 15:52

Jeg er gået i gang med at undersøge muligheden for privat dagpleje. Dette pga. vores arb. tider. Det var måske også en mulighed.??

Prøv evt. denne side:

www.privatedagplejere.dk/ articles.php


Part søges til min oldenborg hoppe. Skriv for mere information.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider