Ih altså, hvor er jeg bare sur og irriteret lige nu!
Jeg har lige haft en snak med pladsanvisningen, og jeg kan ikke få nogen plads i vuggestuen til Jessica.
Hun er skrevet op til en plads pr 2/6 og min barsel slutter d 12/7. Jeg kan tidligst få en plads til hende d 1 september!!??
Hvad gør man så??
Jeg kan få kontanthjælp/dagpenge fra kommunen, men da jeg skal til at søge familiesammenføring med min mand fra Indien må jeg ikke have modtaget penge fra kommunen udover barsel.
Jeg er medlem af en fagforening, men skal være jobsøgende for at få penge fra dem...
Min mand er i Indien og kan ikke hjælpe, da han ikke pt har fået opholdstilladelse til danmark og derfor ikke kan få visum.
Hvis jeg bliver sendt ud i arbejde af jobcenteret kan jeg få en dagpleje, -en ikke uddannet dame som bor ca 15 km fra mig, og jeg skal med 2 forskellige busser for at komme derud, og de kører kun 1 gang i timen. Så det er noget nær umuligt at få hende afleveret og komme på arbejde kl 7, så skal jeg hjemmefra omkring kl 5.30 for jeg kan nå frem og tilbage. Og tager jeg dagplejen skal jeg vente minimum et år før jeg kan få en vuggestue plads...
Hvad mener I?
Er det ikke fuldstændig sindsygt?
De vil gerne have vi får børn, men når de så skal passes kan det ikke lade sig gøre, og så råder de en til at komme på kontanthjælp og være en last for samfundet!?
Ja det var lige et surt opstød, måtte lige ud med det 