Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Er det plukveer?
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 12:53

Ja, om 11 dage kommer "pomfritten" til verden ved pk og vi glæder os meget . I den sidste tid har jeg haft nogle "sammentrækninger" i understellet og jeg er i tvivl om det kan være plukveer . Jeg har læst mig frem til, at plukveer kommer uregelmæssigt og at det er hele livmoderen som trækker sig sammen, så den bliver nærmest hård. Jeg har dog nogle regelmæssige "sammentrækninger"(eller det føles faktisk mere som "dunk"), som primært er nede ved skambenet og altså ikke i hele livmoderen. Men kan det alligvel være plukveer? Jeg synes de her "dunk" virker for regelmæssige til at det kan være "pomfritten" der laver dem... .

Nogen som kan genkende de ting jeg beskriver og som kan fortælle mig, om det er plukveer eller ej?

Mvh Maj

0
0
Svar på denne tråd

hikke?-
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 13:51

regelmæssig "dunk". I bunden ; tror du ikke det kan være bebs der har hikke?

( og vender med hovedet + bryst nedaf?)

Jeg kan bedst beskrive plukveer som det føles: Som om baby ikke har plads og prøver at strække sig. Den sætter ryggen imod i den ene side og fødderne i den anden, og prøver så at strække sig helt ud. Dvs ens mave bliver sten hård overalt. I ca 15-45 sekunder.

( under min første graviditet troede jeg rent faktisk det var baby der gjorde sådan) *S*

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa....
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 17:02

Kan en baby i maven virkelig hikke??? . Det lyder altså vældig morsomt... . Stakkels baby...hikke...

I hvert fald, så kan jeg ud fra din beskrivelse af plukveer udelukke, at det er dem jeg har . "Pomfritten" ligger faktisk med hovedet nedad, hvilket blev konstateret af min læge for 2 dage siden . Hvis det er baby der hikker( ), så forklarer det også hvorfor de der "dunk" også har været at føle lidt ude til siderne i maven .

Mvh Maj.

0
0
Svar på denne tråd

Ja sagtens
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 17:27

Babyer kan sagtens have hikke inde i maven - Malou havde det rigtig tit - mindst én gang om dagen! Så hoppede dele af min mave =)

Så mon ikke at det er det

Hilsen Mette som elsker sin dejlige pony Prince SÅ højt!! ;-D
Mor til Malou 29. maj 2007
0
0
Svar på denne tråd

Hik hik
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 18:09

Min baby i maven hikker flere gange om dagen. Det er bitte små regelmæssige "stød". I starten blev jeg helt forskrækket, men nu har jeg vænnet mig til det. Det er et fint tegn at baby har hikke. Det betyder at den forbereder/øver sig til vejrtrækning.

Hilsen Iben
...
Der findes 3 slags mennesker:
dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle.

..............

Termin 4. juni.... venter i spænding

0
0
Svar på denne tråd

Hikke....
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 20:58

Fordi baby hikker er tit fordi de øver sig på vejrtrækning og derved kan komme til at sluge lidt fostervand.

Annemarie

Mor til Laura og Emma- 20-07-06.

www.123hjemmeside.dk/ GroenkjaerRamloev

"If you can dream it, you can do it"

Miniature/lille shetlænderhingst søges til bedækning snarest.

Max. 85-90 i st ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider