Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

opvarmet modermælk
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 18:03

Hejsa alle i dejlig kloge h'ænder

nu er min uvidenhed igen alt for stor og jeg behøver lidt hjælp

jeg er i den heldige situation at jeg har masser af mælk, så jeg har været nødt til at malke lidt ud, for ikke at blive helt oversvømmet om natten.

En del af det er kommet i fryseren. I portioner fra 50 ml til 100 ml, men nu er det jeg gerne vil vide om hvordan man lige skal gøre mælken klar til Ida ??

jeg er med på man tager mælken ud af fryseren *fnis* - men den skal jo også varmes lidt op. og jeg har hørt at man ikke må bruge mikrobølgeovn, og heller ikke kogende vand, så hvordan gør jeg lige for at det er korrekt og godt ??

portionerne i fryseren er tænkt til Henrik, så han kan passe hende i længere tid end lige 2½ timer som er hendes faste spisetid. så kunne jeg også nå en ridetur i ny og næ

jeg håber i vil hjælpe med nogle gode råd til opvarmningen af mælken. hvor længe kan mælken holde i fryseren ?? jeg har hørt alt fra 3 uger til 3 måneder ???

de kærligste hilsner

Mithril

"It does not do to dwell on dreams and forgot how to live" - Dumbledore

Man kan ikke købe engle

Men man kan møde dem !!

www.magicdjango.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

opvarmning
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 19:47

Vi opvarmede mælken i mikroovnen eller i vandbad. Ved ikke hvor længe det kan holde i fryseren.

Hilsen Tenna

Gallakjole sælges, se præsentation.

Rideudstyr sælges.

Kig her: www.123hjemmeside.dk/ SarahSpiegelhauer

0
0
Svar på denne tråd

opvarmning
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 20:02

på sygehuset brugte de kogende vand til vandbad, da Josefine blev født (fik med sonde)

Jeg fik at vide at det var 3 mdr i fryseren

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 08/09

Sælges:
Ufødt føl e. Michellino/Romancier

Hoppe f ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx

Romeo

Aron

Arthur

Giv gerne et bud på de andre ...

0
0
Svar på denne tråd

mæ lken
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 23:37

hejsa,

på riget bruger de skam både mikro og vandbad til at varme mælken op i. Så det kan du roligt gøre. Men det som er varmet op kan ikke gemmes, men skal smides ud, hvis det ikke bliver spist.

Ellers skal du stille det til optøning i køleskabet, så kan det holde sig i 3 dage. Samme for frisk malket . Ellers hedder de 3 måneder i fryseren.

Hilsen

katarina

Mor til det dejligeste hjertebarn (HLHS)

Beatrice

Vores historie

www.duclos-julsdorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

låner lige tråden...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 10:10

jeg har også til tider lidt mælk jeg er nødt til at malke ud for ikke at gå til af ømme bryster

Noget af det er sat i køleskabet til hvis jeg fx. er ude og handle og Villads er hjemme ved Søren. Så kan Villads da lige få lidt for ikke at gå helt til af hysteri (når han er sulten skal det gå pænt stærkt ).

Og andet af mælken ryger direkte i fryseren.

Men... mit spørgsmål er så: kan modermælk som fx. har været i køleskabet 24 timer puttes i fryseren uden at det går ud over holdbarheden??? -eller er det kun "nymalket" modermælk der kan puttes i fryseren???

Og det med holdbarheden (jeg har hørt lidt forskelligt...):

Køleskabet: 2 eller 3 dage

Fryseren: 3 mdr. eller 6 mdr.

Svar på det forskellige modtages meget gerne

Mvh. Ditte

Husk at smile til verden...
- jeg smiler i hvert fald hver gang jeg ser min dejlige lille VIllads fra d. 9. april 2008
0
0
Svar på denne tråd

hejsa alle
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 12:43

jamen tusind tak for jeres svar.

så er jeg heller ikke så bange for at sætte det i mikroovnen

ditte godt spørgsmål med hensyn til holdbarhed på nymalket mælk og mælk der har stået lidt i køleskabet.

og endnu et spørgsmål mere er kommet til: jeg havde lidt mælk til at stå i en lukket beholder i køleskabet. dagen efter så det ud som om mælkefedtet lå i så kugler i resten af mælken som så mere vandig ud. mælken lugtede ikke dårlig. men er det normalt at mælken ser sådan ud efter en lille dags tid i køleskabet ???

de kærligste hilsner

Mithril

"It does not do to dwell on dreams and forgot how to live" - Dumbledore

Man kan ikke købe engle

Men man kan møde dem !!

www.magicdjango.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 13:57

ja det er normalt det ser sådan ud det skiller blot ved mit mælk kunne man se at det fede lå på toppen og det tynde i bunden men når ejg varmede det i vandbad og rystede det var der ikke noget.

Går gennem ild og vand for mine heste

28-11-07 blev Emma født

0
0
Svar på denne tråd

Modermælk
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 18:50

Ja, vi havde også en længere periode på neonatal og der fik vi følgende oplysninger:

Modermælk kan holde sig 3 dage i køleskab

Modermælk må højest stå 24 timer i køleskabet inden det sættes i fryseren

-og så kan det holde sig i 3 mdr. i fryseren.

I den periode Maiken fik sonde blev mælken udelukkende varmet i mikroovn - det må bare ikke blive for varmt, da man så ødelægger nogen af de gode egenskaber.

Vi havde en ret stor mængde i fryseren, men det røg desværre ud allerede efter 1½ måned, da det lugtede fælt ved optøning - så jeg har altid malket nogle flasker ud over et par dage inden vi har skullet noget.

Mange hilsner fra Christina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider