Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

MEGAFON MÅLING - Kolik eller ej
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 21:57

Lige en kort fortælling inden mit spørgsmål som I meget gerne må svare på.

Jeg er i den situation at jeg har benyttet mig af en alternativ behandler til Niclas i forbindelse med hans græden og uro. Jeg vil ikke betegne ham som kolik barn, men der har bare ikke været den store ro på ham siden han var 1½ uge gammel. Derfor har jeg benyttet mig af en akkupunktør, som et hold venner har haft held med til deres datter da hun havde kolik. Jeg har tidligere anbefalet denne kineser uden selv at have erfaring med ham, men nu har vi været forbi ham 2 gange og en gang mere på onsdag, og så skulle det gerne være det.

Da jeg var der første gang, spurgte han til mit helbred. Bad fx om at se min tunge. Han kunne se at jeg havde ondt i ryggen... Hmm... Det var ikke lyv, men jeg kom jo også med et barn der skulle sove på min mave mens jeg skulle sidde op (hele natten), jeg ammer, et barn der skulle trøstes i tide og utide. Så havde generelt båret en del rundt på Niclas, hvilket nemt kan give dårlig ryg, så jeg tvivlede lidt på ham. Her sidste gang jeg var forbi kiggede han på Niclas tunge, den var bleg, hvilket fortalte ham at Niclas stadig havde ondt i maven/tarmene. Efter behandlingen var tungen stadig bleg, men ikke så meget mere. Jeg undrede mig meget og gør det stadigt. Så for at få stillet min nysgerrighed for om der virkelig er en sammehæng mellem bleg tunge og kolik ved spædbørn har jeg lige et spørgsmål i gerne må besvare.

Nu til mit spørgsmål.

Jer der har børn 0-3 måneder gammel med og uden kolik. Hvordan ser tungerne ud? Blege som hvis det er lidt trøske eller bare normale hudfarvet?

Katja min datter på 2 år, havde som spæd kolik om aftenen. Hendes tunge var bleg og det forsvandt sidst på sommeren da hun var 3-4 måneder gammel, det var samme tid som kolikken forsvandt. Jeg troede og har altid troet det (i hvert fald indtil den anden dag) at det var den kamille te som jeg gav hende (pga varme og kolik) som tog det som jeg altid har troet var trøske. Så umiddelbar for mit vedkommen passer det med bleg tunge og kolik/uro/krampe i maven.

Med venlig hilsen

Lena

GRATIS RIDNING TILBYDES

I 8464 OMRÅDET

se min præsentation

www.minimule.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvisjeg
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 22:00

Hvis jeg har forstået spørgsmålet korrekt, kommer mit svar her:

Min datter har ikke haft kolik.

Hendes tunge har hele tiden været alm. hudfarvet.

Hun er nu 9mdr.

UNIKKE Pandebånd sælges:

Skriv og hør nærmere!

www.mevert.dk/salg.html

Knagerækker udarbejdes

0
0
Svar på denne tråd

Åh pas - det
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 22:02

ved jeg faktisk ikke om den er... Men våd er den *gg* af savl.

Hvem er denne kineser?

Jeg gik 2½ gang til zoneterapi som tog Lians kolik.

Mvh

Gitte,

mor til Tera/feb-05 og Lian/dec-07

"Det er kræft edme det klogeste jeg har sagt i dag" citat TB

*** Broget hingst tilbyder naturlig bedækning, 2 pladser tilbage i år ***

0
0
Svar på denne tråd

AmigoCjn
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 22:04

Tak skal du have. Og jepper du har forstået det korrekt.

Venter spændt på flere svar, for at få en så korrket "undersøgelse" som muligt.

Med venlig hilsen

Lena

GRATIS RIDNING TILBYDES

I 8464 OMRÅDET

se min præsentation

www.minimule.dk

0
0
Svar på denne tråd

HundeGitteMor
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 22:11

Jeg gik 8-9 gange til zoneterapi med Katja men det tog kun toppen af hendes anfald. Det samme var gældende for vores venners søn. Hvilket er årsagen til at vi begge har prøvet denne kineser i stedet for. Som indtil nu har været løsningen (han ligger og sover pt for anden gang alene i mere end ½ time)

Med venlig hilsen

Lena

GRATIS RIDNING TILBYDES

I 8464 OMRÅDET

se min præsentation

www.minimule.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 22:38

Noah´s tunge var alm tungefarvet(lyserrød) da han var lille han er 8mdr nu. Og han var ikke kolik barn.

Knuser Annette

Mor til Noah (12september 2007) og den franske bulldog Fluffy

Drøm sødt min elskede Octavia

Klik på teksten for at se..

Lækker andelsbolig sælges(aalborg)

0
0
Svar på denne tråd

bleg..
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 11:19

Jeg læser interesseret med her.

Viktor er tre uger og hans tunge er (og har hele tiden været) rimelig bleg à la trøske. Jeg ved dog ikke om mælken kan være årsagen (mælkerester) - han får MME da jeg desværre ikke selv har mælk. Han er meget urolig og græder meget - sover kun meget lidt ad gangen. Han har helt sikkert ondt i maven (har haft forstoppelse som er afhjulpet med Laktulose - men har stadig ondt) - men om det decideret er kolik, ved jeg ikke. Jeg har tid hos en kiropraktor i morgen, som skulle kunne gøre underværker ved spædbørn (jeg håber).

Hilsen

Lone

0
0
Svar på denne tråd

Ikke bleg
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 11:40

Alle mine 3 børn har ikke haft kolik og deres tunger har altid set almindelige ud :)

Hilsner Lisab.

Mor til 3.

0
0
Svar på denne tråd

farven på tungen
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 12:25

ved jeg ikke noget om, men akkupunktur virker!

Fik det af min jordemoder da jeg var gravid- uge 35 for at stoppe mine konstante opkastninger. Først her begundte jeg at tage på i stedet for at tabe mig..

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

kate jensen
Forfatter: 
Dato:  14-05-2008 09:08

kate jensen: Nu er det ikke sådan at man stikker nåle i småbørn. Man gør det at man "vokser" (staves???) dem. Det går ud på at man har en pind som bliver tændt. Den gløder og afgiver en kraftig varme. Man holder så denne glød lige over navlen på barnet (såfremt det er mave problemer), og efter 5-10 minutter er behandlingen forbi. Det gentages så 1-4 gange og så skulle det være slut med uro i maven.

Om man så tror på dette er op til en selv. Jeg gjorde ikke rigtigt men gav det en change, og godt for det. Kan se en effekt allerede lige efter en behangling. Havde jo også vorse venners beretning at holde mig til.

Det jeg så undrede mig mest over var den blege trøske lignende tunge og mave kneb af den ene eller anden slags. Altså sammenhæng imellem disse to ting. Derfor denne rundspørgelse her på HN.

Og som bonus oplysning til dette emne kan jeg så fortælle at denne behandling også kan hjælpe mod astma.

Med venlig hilsen

Lena

GRATIS RIDNING TILBYDES

I 8464 OMRÅDET

se min præsentation

www.minimule.dk

0
0
Svar på denne tråd

Har været der
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 20:40

Da min søn var ca 1 uge gammel begyndte han at græde rigig meget, prøvede zoneterapi som tog toppen og blev så anbefalet at prøve kranio-sakral terapi, det var det bedste jeg kunne have gjort for ham. Gråden forsvandt og han begyndte at sove! Efter 1 behandling sov han 10 timer i træk! Der var han 2 mrd...Det viste sig at han var skæv i bækken og ryg...

0
0
Svar på denne tråd

Mønsterbryder
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 09:12

Cirkelines tunge er meget hvid, det ligner mælkerester - bortset fra at det er der hele tiden. Hun har (7-9-13) ikke maveproblemer (på nær i aftes, nok mest fordi jeg var kommet til at æde for meget chokolade )

Julie

Nu mor til to

Frederik 7.nov.2001

Cirkeline 24.apr. 2008

0
0
Svar på denne tråd

lyserød tunge
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 22:23

Mads´tunge har hele tiden været alm. lyserød, og han var ikke kolikbarn (han fylder 2 år i morgen )

Julie Schwartz: tror du ikke hendes hvide belægning kan skyldes trøske, når det nu er der hele tiden? Ville bare lige nævne det, hvis du ikke selv var OBS på det

mvh Trine - mor til Mads 200506

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

:-PKun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige

0
0
Svar på denne tråd

Robsen
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 09:03

har tænkt på det, skal til lægen inden længe, så må hun se hvad det er.

Julie

Nu mor til to

Frederik 7.nov.2001

Cirkeline 24.apr. 2008

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider