Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Dagplejens dumme kommentarer (langt)
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 20:48

Uh hvor er jeg altså træt af min dagplejes dumme kommentarer. Jeg er ellers rigtig glad for Laura og Bertrams dagpleje, for hun gør et rigtig godt stykke arbejde, men når det kommer til den daglige hyggesnak, som man præsterer at lave i garderoben når man henholdsvis aflevere eller henter sine børn, så taber hun altså lige point.

For at give et eksempel på, hvad det er hun kan finde på at kommentere, så kommer der her et par eksempler.

I mandags var det jo, som mange jo ved bragende godt vejr, så jeg tænkte at det måske kunne være hyggeligt med en sen eftermiddagstur til Bakken - jeg havde jo ikke lige tænkt over det var Blå mandag for mange konfirmander, så der kommer jeg glad ind af døren til min dagpleje for at hente børnene og siger så "nå Laura og Bertram, nu skal I bare høre, hvor vi skal hen....... på BAKKEN" Mine børn bliver jo elle vilde, men så kommer min dagpleje og siger "er det klogt, det er jo Blå mandag?!" - der røg den idé, og jeg måtte skuffe mine børn og "i stedet" gå en tur i skoven med hunden.

Laura og Bertram skal snart starte i børnehave og der skal de selv have madpakke med - i dagplejen får de mad, men nu skal jeg jo så selv til at lære at smørre, så jeg spurgte om det kunne være en idé om jeg gav dem en madpakke med en gang imellem så de kunne vænne sig til det, og det gik hun da med til men men men, her i går var jeg så ude at købe madkasser - sådan nogen store kufferter nærmest, for mine børn voldæder til frokost og så skulle der jo helst være plads i madkassen til alt det mad. Da jeg så kommer for at hente børnene siger jeg så, "så har jeg købt madkasser til børnene og de kan rumme mange madder" straks siger hun så "nu skal du passe på med de der metalmadkasser for de kan jo godt ruste hvis du vasker dem i opvaskemaskinen"

Sidste eksempel er i dag hvor jeg henter børnene - de har været i legestue, og da jeg kommer for at hente dem leger de sammen med en anden. Deres leg går ud på at blive trukket rundt i en trækvogn af træ, og jeg siger så "nej hvor er den fin den vogn og hvor leger i da godt med den, sådan en vogn har jeg da tænkt mig vi skal have" hertil sagde hun så "ja, det meget godt men har du tænkt på hvor tung sådan en er.....?! Det er en rigtig dum arbejdsstilling fordi håndtaget sidder så langt nede"

Hvorfor være besværlig, når man med en lille smule anstrengelse kan være krop umulig?!

Et smil er udløst af andre smil, så husk at smile og du vil se at folk smiler tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

Tror du ikke
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 21:07

at du misforstår intentionen fra hendes side af?

Som du skriver det her - lyder det for mig, som en hel almindelig samtale hvor hun blot fortæller hendes mening om tingene.

Måske er det måden hun siger det på??

Det er da rart at få oplyst at det er Blå mandag - jeg havde dog taget derud alligevel, nu jeg havde sagt det til mine børn.

Var jeg DP ville jeg ikke have børnenens hjemmebragte madkasser i mit køleskab - så jeg ville ikke synes det var en god ide at "lære dem" at spise af madkasser. Det skal de sørme nok få lært. Og tro mig - du skal tids nok få styret din lyst til at smørre dagens madpakke *gg*

At trækvognen er tung og uhandy, ville for mig blive besvaret med "jammen så finder jeg bare en model der er lettere med et længere styr..

Mvh

Gitte,

mor til Tera 8 feb.05 og Lian 28.dec 07

"Det er kræft edme det klogeste jeg har sagt i dag" citat TB

*** Broget hingst Jack D. tilbyder bedækning ***

0
0
Svar på denne tråd

Ikke så galt.
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 21:08

Nu kan jeg jo ikke læse hvilken tone det er sagt i, men umidelbart synes jeg ikke det lyder så galt. Hun kommer med et par gode råd, som måske bliver sagt på en lidt "jeg er klogere end dig måde"... eller hvad?

For øvrigt har jeg købt samme madkasse til Malin, som skal starte i børnehave d. 1/5, for det var ganske enkelt den hun bedst kunne åbne og lukke selv.

Hilsen Anima.

Humbauer Pegasus trailer sælges

Se markedsplads for trailere for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

jeg syn's....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 21:09

...nu ikke det er dumme kommentarer....

0
0
Svar på denne tråd

Og så var der også lige...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 21:32

.... den samtale vi havde omkring hvad jeg skulle finde på af madpakke til dem, dertil svarer hun "nu skal du passe på med at give dem for meget med af forskellige ting og sager - sørg for kun at have rugbrød..... hvis de absolut skal have et eller andet med udover rugbrød fordi du synes det kunne være hyggeligt, så giv dem noget sundt med.....!" Undskyld, men hvorfor skal hun blande sig i det??? Hvis jeg har lyst til at proppe mine børn med frugtstænger og Petti Danone (staves??), så er det vel mit problem eller??? Aldrig om jeg kunne finde på det, men I ved hvad jeg mener ikke?!

Jeg er 100% sikker på hun mener det af bedste vilje, men jeg bliver bare så støt fordi hun siger det så direkte måske?!

Hvorfor være besværlig, når man med en lille smule anstrengelse kan være krop umulig?!

Et smil er udløst af andre smil, så husk at smile og du vil se at folk smiler tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 21:59

Må indrømme, at jeg ikke kan se problemet..

Eks 1 : Hun havde jo sådan set ret.. Det var en lidt dum dag at tage på bakken. Men hvis du gerne ville alligevel, kunne du da sådan set bare have gjort det Hvis ikke - Pga konfirmanderne, var det da kun godt hun sagde det, så du ikke opdagede det med 2 børn derude, og blev nødt til at gå hjem igen.

Eks 2 med madpakkerne.. Er der andre børn end dine? For så kan jeg egentlig godt forstå det er lidt rodet hvis nogle børn har madkasse med. Hun kunne også tænke at det er netop er det "store" ved at starte i børnehave - At man så skal igang med madkasserne - Deroppe.

Og ruster de? Vi har de samme, og vil da undlade at putte dem i opvaskemaskinen så.. Godt råd..

Eks 3 med trækvognen. Hvis jeg havde et stykke legetøj som umiddelbart så vildt godt ud, men som jeg selv havde opdaget bagsiderne ved, ville jeg nok også advare.

Og mht hvad som skal i madpakken.. Hun er vel ( måske )underlagt nogle regler omkring hvad hun må give børnene. Så hvis du proppede madkassen med mælkesnitter mens de er hos hende kunne det måske faktisk godt være et problem..

Ved godt hvad du mener i dine indlæg. For vel er det irriterende at blive "belært". Men måske hun bare gerne vil snakke lidt / hjælpe / føle sig nyttig.

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

hejsa....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 22:08

helt ærligt så syntes jeg det lyder lidt morsomt, uden at du syntes det er morsomt det ved jeg godt du ikke gør.

Det med madpakker at du giver dem med i dp for at de skal vende sig til det, det sku for morsomt. Jeg elsker når der i børnehaven er maddag eller fødselsdag for så skal de ikke have madpakker ih hvor jeg er træt af at smørre madpakker.

Når mine børn er starte i børnehave har de været med ude at købe madkasse og der har været så stolte og følt sig vildt store når de nu skulle til at være børnehavebørn.

Undskyld det var ikke for at gøre dig fornærmet eller andet, syntes hun lyder som en dp der går op i dig og dine børn og kommer med input, samt viser interesse for dine børn.

Hilsen fra Bodil

Mor til Mathias på 7 år

Julie på 5 år

Signe 2 år

0
0
Svar på denne tråd

Lille tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 22:21

Lige en lille tilføjelse herfra :

JA madkasser af metal ruster af at komme i opvaskemaskinen, øv. De bliver faktisk enormt hurtigt helt og aldeles uegnet til opbevaring af mad!

...vil ikke sige noget om det andet, min mening er udtrykt af flere andre...

Hilsen Lene (og Imbert)
Nu med fjordhest !
De skønne gule er fantastiske !!
0
0
Svar på denne tråd

Det er efter aftale....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 22:41

... det med madkassen er faktisk hendes eget forslag - havde ellers håbet at jeg kunne vente til den dag hvor mine børn skal starte i børnehave, men vi snakkede om det en dag hvor jeg hentede børnene og så var det vi blev enige om at gøre det på følgende måde - det er noget hun åbenbart gør med alle "sine børn" der skal til at starte i børnehave.

0
0
Svar på denne tråd

Børn.....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 23:14

Tja, jeg synes nu også det lyder til at hun siger alt i bedste mening. Jeg ville blive glad for de ting, hvis hun havde sagt det til mig.

Nu er min knægt næsten lige startet i børnehave og spiste enormt i starten, men vær opmærksom på at appetitten nok falder i løbet af et par måneder. Denniz tømte sin madkasse i starten. Nu rører han den nærmest ikke.

Han har 2 rundtenom rugbrød med pålæg, en lille pakke rosiner, ostehaps, en lille yoghurt, riskiks, knækbrød, måske en figenstand eller en pølse og måske cheesedippers eller lignende med. Ikke alt på en gang, men rugbrød og 3-5 tilbehørs-ting med. Så er der hvad han nu engang har lyst til.

Og han prøvede først sin madkasse på første dag i børnehaven.

Mvh Maria

Imellem sort og hvid er der en masse farver

En god hest har aldrig en dårlig farve.

Gammelt ordsprog

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror måske
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 09:24

du er lidt for nærtagende...

Hilsen

1971-mor

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 10:25

hej :)

jeg kan på en måde godt forstå dig, og det er fordi jeg selv godt ved hvordan det er at blive belært.. fordi jeg er ung mor har de fleste familie og bekændte lidt tendens til at fortælle mig hvordan jeg skal gøre og ikke..

det jeg kan bruge gemmer jeg, og ellrrs kommer det ind af det ene øre og ud af det andet..

men det er irriterende.. især hvis det bliver sagt med den der tone "jeg ved bedre, gør ikke dit og gør ikke dat"..

men f.eks er en madkasse jo ikke det dyreste i verden, er det ikke bare at købe en ny hvis den anden bliver rusten?.. og der findes jo også andre trækvogne i verden end hendes model..

og bakken er jo ikke kun for konfirmander bare fordi det er blå-mandag...

Mvh. Nana Enlig mor til siff 29-1-08 <3

og fjordhesten

Højgaards keisar

0
0
Svar på denne tråd

tror alså
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 14:55

også du tager hendes kommentar for tungt men ligge ud over det er der i mange børnehaver madpolitik hvor sukkerige yougurt som danone chokolademadder osv ikke er velkommen heller ikke saftevand i drikkedunk det må man ikke i vores børnehave

Hilsner Henriette

LANDEJENDOM SÆLGES
www.123hjemmeside.dk/knabstrupper

Den, der ler sidst, tænker langsomst

Bedækning tilbydes 2008 ved
Majco`Equus-maximus
0
0
Svar på denne tråd

Synes det lyder som om
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 19:34

hun bare vil være hjælpsom... Jeg ville ikke tage den slags kommentarer nært, det er da pænt af hende at advare dig om blå mandag, og madkasserne osv.

Kan ikke se problemet.

Jeanette

0
0
Svar på denne tråd

Ej altså..
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 20:37

.. Synes ærlig talt at du lyder lidt sippet

Når jeg læser dit indlæg, tænker jeg, ligesom flere andre, at hun da giver gode råd. Hvorfor finder du da det irriterende?

Og det med Bakken, så kunne du da bare have taget derud alligevel når nu du havde sagt det til børnene.

Sorry, men kan ikke se problemet, men hvis du er træt af hende, er det jo fint at det snart er børnehavetid.

mvh Trine - mor til Mads 200506

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

:-PKun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige

0
0
Svar på denne tråd

jamen DP har jo ret!!
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 23:26

Hun er da bare super fornuftig og siger de rigtige ting... Måske føler du at du bliver rettet på frem for at få gode råd, men så bunder det sikkert i din egen selvtillid... jeg har det nemlig på samme måde selv, jeg kan godt blive usikker hvis folk giver mig gode råd, så føler jeg nogle gange at de TROR jeg ikke gør det godt nok... Men det er alt sammen inde i mit hoved og noget jeg virkelig arbejder med... Måske det kan være noget i den retning?? :)

Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

og en anden een sugede ALT
Forfatter: 
Dato:  26-04-2008 16:28

hvad DP´eren kunne fortælle, da det jo er dem der har flere års erfaring med ungerne i den alder, og som ved mega om ens eget barn... :) :) :)

Med TOSSEhilsner fra

Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

SE HER:

www.internationalhestetransport.dk/

Rytter til Rino søges: Forhør på 27848079

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan heller ikke
Forfatter: 
Dato:  26-04-2008 21:01

se problemet...

Kan det derimod med min egen DP.

Altså hun er super sød og rigtig god til Mikkel, men HVER dag siger hun at han er ved at få tænder - men han har ikke fået EN eneste de sidste 2 mdr.

Han døjer noget med astmatisk bronchitis og får derfår astmamedicin ved DP'en også. Hun har altid en teori om hvor dit og hvorfor dat han døjer med det, men jeg vælgerbae ikke at høre efter eller skifte emne, for DET er da belastende at høre på.

***DP Horses***

v. Maria Pejtersen og Michael Dahl

www.dp-horses.dk

Mor til Mikkel d. 3-4-07 kl. 11.25

www.dahlpejtersen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider