Som jeg har skevet i en tidligere tråd(kort lykke) skulle vi til forundersøgelse i går, da vi havde valgt at få barnet fjernet grundet toxoplasmose.
Alt gik også efter planen lige til vi nævnte, at det altså ikke var en præventionsmåde men grundet T. Så ville lægen lige kigge i papirene, og printede resultatet på den sidste blodprøve ud, hun gik så lige til overlægen, fordi; godt nok var den første prøve positiv men den sidste var negativ,og hvis jeg virkelig skulle være smittet i graviditeten så ville den sidste prøve ikke være clearet nu. Lignede vi bare to spørgsmålstegn? jeg var helt rundt på gulvet, hun prøvede så at forklare, at som det så ud lige nu, så var den første prøve en fejlberegning eller også havde antistofferne krydset hinanden. Hun sagde at umiddelbart så var der så lille en chance for at jeg var smittet i graviditeten og en endnu mindre chance for at barnet var smittet.
Men jeg havde stofferne i mig så det betyder vist nok at jeg har haft toxoplasmose, men før jeg blev gravid.
Vi gik selvfølgelig hjem og vidste ikke helt hvad der lige skete der!! vi aftalte et møde med overlægen imorgen, han har helt tjek på det og så kan han forklare det hele igen.Nu er det bare at vi jo skal beslutte hvad der skal ske. De sidste 5 uger har bare været en stor rutsjebane med følelser, først stor glæde så sorg og nu, hvad skal man føle? vi ved at der er mulighed for at få fostervandsprøve om et par uger og den kan give helt sikkert svar, egentlig burde jeg klappe i mine hænder over at der nok ikke er noget, men jeg er helt forvirret.