Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvor meget mad i madpakken
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 15:36

Hej med Jer

Hvad har Jeres børn med i madpakken? Jeg tænker hvor meget?

Jeg har to drenge en på 4 og en på knap 6½ og ham på 4 spiser 1-2 halve MAX, deruder over spiser han et pænt stykke agurk og lidt forskelligt andet grønt, men ikke meget!

Min store drengpå 6½ spiser 4 halve og en masse frugt og grønt såsom gulerødder, peberfrugt, et kæmpe stykke agurk, små tomater, vindruer, jordbær m.v. Han spiser rigtig godt og spørger nu om han ikke må få en mad mere med.......

Jeg er lidt i vildrede, spiser en dreng på 6½ så meget??? Skal jeg virkelig til at give ham en mad mere med? Synes den lille spiser meget lidt, den store har altid spist godt. Ved godt man ikke må sammenligne, og at børn er forskellige.

Den lille måler 108 cm og vejer 17,5 og den store måler 120 og vejer 24 kg, den lille er lige efter bogen siger lægen og den store ved jeg faktisk ikke med.

Hvor meget mad har Jeres poder med i børnehave/skole?

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil mene
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 15:44

at så længe det er sundt det han spiser, så er det bare med at efterkomme ønsket :-)

Nogle har brug for mere end andre... det afhænger af ens forbrænding, hvor hurtigt man vokser og hvor stor man skal blive, samt aktivitetsniveau :-)

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Nu som frue og mor til:

Snorre 28/6-2007

Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 16:46

Hej

Vores dreng på 4 har mellem 5 og 6 halve med, alt efter størrelse på rugbrødet. Ved siden af har han figenstang, agurk og nogle gange tomat. Han er også en meget sulten dreng som elsker rugbrød. Han har altid spist meget til middag og de bruger jo også meget energi i børnehave og skole. Så jeg vil mene du sagtens kan give din dreng en mad mere med.

Vores på 4 er samme størrelse som din på 4.

Hilsen Mette

termin 5 september 2008

0
0
Svar på denne tråd

madpakke
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 17:08

Vores den yngste der bliver 7 plejer også at spise rimeligt store mængder.

Hun plejer at få 3-4 halve med i skole + lidt grøntsager/frugt.

I øjeblikket har hun ikke så meget "tid" til at spise i skolen , men tømmer så til gengæld køleskabet når hun kommer hjem

Så længe det er sund mad og de ikke er overvægtige tror jeg ikke at du skal bekymre dig

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Overvægt....
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 17:33

Hej

Jamen det lyder jo til at han bare har en sund appetit og spiser ligesom andre friske børn. Han spiser faktisk godt ved alle måltider!!! Men han er også en stor dreng synes jeg, altså 120 cm og 24 kg, det er da ikke en bettemand, men synes ikke han er tyk når man ser på ham. Han er dog ikke spinkel bygget som hans bror. Han går både til spring-gymnastik og fodbold og suser jo rundt hele tiden og brænder da også meget energi af, så mad skal der da til. *s*

Ja jeg er måske også lidt "overvægtig-forskrækket". Hører og ser jo hver dag alt for tykke børn, og det ønsker man jo ikke ens egen børn skal blive.

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 21:17

Min Frederik på 6½ spiser 3 rundommer (staves?) hver dag. Han spiser til gengæld intet frugt eller grønt Han er lige så høj som din dreng, og vejer lidt mindre.

Han har dage hvor han voldæder - mere end en voksen mand! Andre dage spiser han nærmest intet.

Jeg må indrømme, at han får lov at spise alt det han kan, så længe det ikke er slik, kager o.lign. Men rugbrød er for mig ok, at spise.

Der skal også en del "benzin" til at drive sådan en knægt, der både skal løbe stærkt og vokse

Julie

Termin 17.april 2008 med barn nr.2

0
0
Svar på denne tråd

Sofie har
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 01:34

Typisk 4 halve stykker rugbrød, 3-4 cherry-eller blommetomater, et stykke agurk og en riskiks eller lignende, når hun har en kort dag, dvs skole + måske en time i SFO.

Til de lange dage har hun det samme, men en ekstra riskiks og et eller to stykker frugt, som hun kan nyde i SFO.

Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv

Medlem af DÅHM syd

Undervis. tilbydes, se præs.

www.hammelev.com

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider