Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Vil kun ligge ned og spise....
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 20:23

Gode råd søges.

Vores Emma på næsten 6 mdr. er begyndt at drille rigtig meget, når vi skal give hende flaske (MME).

Hun får havregrød til morgen, frugtmos til middag og grøntsagsmos til aften, men udover dette får hun flaske med MME ca. 3 gange dagligt.

Den lille pige har åbenbart bestemt sig for, at hun på ingen måde gider sidde eller ligge i vores arme, når hun skal have flaske. Hun går helt amok, og den eneste måde vi kan få hende til at falde til ro på, er hvis vi ligger hende i sofaen, sengen eller barnevognen, og så giver hende flasken liggende. Flasken får hun jo typisk i forbindelse med, at hun skal puttes. En del af det er selvfølgelig også, at hun så er træt, og der skal ikke meget til at gøre hende sur og ked.

Vi prøvede nogle dage i træk at tilbyde hendes flasken hos os, og hvis hun ikke ville have den, så blev hun puttet uden. Men ja, så vågner hun efter 15 min. og er sulten. Og heller ikke her kan vi give hende den hos os.

Flere har sagt til os, at det vel kan være lige meget, om hun får den hos os, eller om vi sidder ved siden af senge og giver hende flasken. Jeg kan bare ikke lide, at hun skal ligge ned og spise, hvis hun nu får det galt i halsen. Og det er så bøvlet, for vi er nødt til at lave en lille pause, hvor hun kommer op og får bøvset af, ellers er det gylp i hele sengen. Vi synes jo også, det er dejligt at sidde med hende i armene, så hun stadig får den varme og tryghed hos os, nu hun ikke bliver ammet.

Nu hvor hun får andet mad end MME, virker hun heller ikke interesseret i flasken på samme måde som før, men det er vel normalt nok ikke?

Hvad siger i kloge mødre? Skal vi lade være med at tænke så meget på det, og så bare give hende flasken i sengen? Eller skal vi tage en lang og sej kamp med hende?

I får lige et lille billede af prinsessen, der giver mor og far grå hår engang imellem

Tina

Blev mor til Emma den 4. oktober 2007

4120 gram og 55 cm. lang

Sælges: Helt ny BRITAX - Cosy Tot Premium autostol, 0-13 kg., kun brugt 1 gang. Pris 950 kr. eller kom med et seriøst bud.

0
0
Svar på denne tråd

Kop???
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 07:13

Hvad med at give hende det af en kop istedet?

Julie

Termin 17.april 2008 med barn nr.2

0
0
Svar på denne tråd

flaske
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 07:23

Jeg ville bare give hende det når hun ligger ned. Det er jo ikke den eneste måde hun får fysisk kontakt og omsorg.

Ellers kop som Julie skriver.

Hilsen Tenna

Gallakjole sælges, se præsentation.

Rideudstyr sælges.

Kig her: www.123hjemmeside.dk/ SarahSpiegelhauer

0
0
Svar på denne tråd

flaske...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 07:53

Tak for jeres svar.

Vi ha rprøvet med kop, men det fungerer ikke rigtig når lillepigen er træt

Tenna: Du har ret, det er ikke den eneste kontakt hun får. Vi skal nok bare acceptere, at hun viil have flaske, når hun ligger ned.

Tina

Blev mor til Emma den 4. oktober 2007

4120 gram og 55 cm. lang

Sælges: Helt ny BRITAX - Cosy Tot Premium autostol, 0-13 kg., kun brugt 1 gang. Pris 950 kr. eller kom med et seriøst bud.

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 13:50

Hejsa

Din datter lyder lidt som min søn.. Han GIDER heller ikke... Men til gengæld så vil han gerne at vi ligger sammen mens han får sin mme. (nogen gange smiler...)

Så skidt med at hun ikke vil ligge hos jer så hellere lade den kamp ligge og gøre lille pigen glad smiler....

Knuser Annette

Mor til Noah (12september 2007) og den franske bulldog Fluffy

Drøm sødt min elskede Octavia

Klik på teksten for at se..

Din baby vil elske den(fischer price)

0
0
Svar på denne tråd

jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 14:49

i skal lade hende ligge ned. Det går alligevel ikke lang tid inden hun sal til at leve af "rigtig" mad, og så er rutinen med flasken ligegyldig.

Glæd jer i stedet over at i har et meget selvstændigt barn, der allerede nu er ved at lære at sige til og fra

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

Alt til gelenegle sælges! Se præs eller:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=15&i=60977...y=desc&e=0 NY PRIS!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider