|
|
| Vil gerne blive gravid ! |
| Forfatter:  |
Troublemaker |
| Dato:  |
17-03-2008 15:57 |
|
Som overskriften lyder, så ønsker jeg af hele mit hjerte at få et barn. Jeg ved at det er et stort ansvar, men jeg kan klare det. Min forlovede og jeg har prøvet at blive gravide siden Januar, men stadig uden held. Jeg ønsker det så brændende, at hver gang jeg ser at testen er negativ, er det lige før jeg begynder at græde. Som Min forlovede siger " Bare rolig skat, det skal nok komme" - Men hvad nu hvis det ikke kommer? At jeg ikke kan blive gravid? Tankerne flyver rundt inde i hovedet på mig. Hvorfor er det så svært at blive gravid? Jeg stoppede på mine P-piller i slutningen af december, så jeg giver dem skylden, for at jeg ikke er blevet gravid endnu. Men kan det være P-pillernes skyld? Hvordan kan man blive sikker på, at man kan blive gravid? Hvor lang kan der går, fra når man stopper på P-piller til man kan blive gravid? Har masser af spørgsmål :b Så håber der er nogen af jer, som kan gie mig nogle svar  På forhånd tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Ja altså jeg har kørt at P-piller kan virke op til et halvt år efter man er stoppet. Du kan måske begynde at tjekke hvornår du har ægløsning. Så er størst chance for at blive gravid der. Ellers ved jeg ikke lige, skal nemlig ikke have børn endnu selvom kæresten plager.  /Mia
Først efter at det sidste træ er fældet, den sidste flod er forurenet og den sidste fisk fanget, vil I erkende at man ikke kan spise penge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| børn.... |
yiip |
17-03-2008 16:08 |
|
nu siger dit indlæg jo ikke noget om hvor gamel du er, men man siger jo at man topper biologisk mht graviditet når man er omkring de 23 år, også går det så stille og roligt nedaf igen... -det skal man dog ikke tillægge for stor værdi idet der stadig er mange kvinder der bliver gravide helt op i 40 + alderen... men kender mange der prøvede i et godt stykke tid før der var "bid" så tror ikke du skal være så bekymret.. personligt har jeg ingen erfaring endnu, da jeg ikke har børn, eller har været gravid..
I' m me.... and I'm perfect... Nu med cabriolet og vind i håret...  jeg vil have sommer, sommer, sommer og sommer......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til MiaL |
Troublemaker |
17-03-2008 16:09 |
|
Ja jeg har godt nok også hørt at det kan tage lang tid. - Ang. det med ægløsning, er der så ikke en billig måde at tjekke det på? For kan se at det er rimelig dyrt at købe de tests nede på apoteket :S
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til yiip |
Troublemaker |
17-03-2008 16:16 |
|
nej du siger da egentlig noget :b - Jeg er 19 år pt, og er færdig med min uddannelse til sommer og drømmen er bare at få en lille baby. Når jeg har snakket med folk siger de at det måske er fortidligt at jeg vælger at få et barn, men det synes jeg ikke. Der er selfølgelig en del ting, som man ikke kan gøre når man bliver grvid og får barn, men det er jeg villig til at opgive 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Altså jeg blev gravid 1 måned efter jeg havde smidt p pillerne... Men hvordan plejer det og være med kvinderne i din familie mht graviditet? går det hurtigt, eller måtte din mor knokle for sagen? Men giv det lidt tid endnu, og lykkedes det stadig ikke, så kontakt din læge og få et tjek  Held og lykke med det.
Hilsner fra Gliese  Nu med en gubbi i maven... Og termin d. 22/7-08!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Joo jeg mener at ens temperatur stiger den dag man har ægløsning. Så man skal tage den hvor morgen samme tid. Men igen, det er noget jeg har læst mig til så er ik 100 %sikker. Men prøv at søge på nogen hjemmesider. Er ret sikker på der står noget om det på netdoktor. /Mia
Først efter at det sidste træ er fældet, den sidste flod er forurenet og den sidste fisk fanget, vil I erkende at man ikke kan spise penge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej.... |
|
|
Der er ingen grund til bekymring endnu... Med den 1. prøvede vi næsten 2 år inden det endelig lykkedes, jeg havde også taget p- piller og der gik også meget lang tid før jeg fik min mens og den blev reglmæssig efter jeg stoppede.. Så ingen panik prøv at undgå at tænke så meget på det.. Med hesyn til test kan du søge på nettet der er masser af steder de kan købes til rimelig penge. Held og lykke med det Hilsen Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Gliese |
Troublemaker |
17-03-2008 16:20 |
|
Hold da op Lucky you  Jamen min mor blev graid uden de store problemer og min søster blev gravid mens hun var på P-piller, så der har ikke været de store problemer for dem. Test? Kan man blive testet ved lægen om man kan blive gravid? Eller er det noget de skal teste på sygehuset? Er der nogen af jer der har fået taget sådan en test? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Holly |
Troublemaker |
17-03-2008 16:22 |
|
2 år? Det var godt nok lang tid, så lang tid håber jeg dog ikke der går for mig  Jamen jeg har reglmæssig mens, og det har jeg haft siden jeg stoppede på P-pillerne. Men da jeg stoppede 1. gang på P-pillerne, der gik der længe før jeg fik min mens.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg ved ikke hvordan og hvorledes det hele foregår ved lægen men du kan i hvert fald starte med at ringe op og få en snak. Som regel har lægen også en god forklaring, der kan ligge en "dæmper" på den frygt man kan gå rundt med omkring ikke at kunne blive gravid, for den har vi vidst alle haft, inden det lykkedes...
Hilsner fra Gliese  Nu med en gubbi i maven... Og termin d. 22/7-08!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gliese |
Troublemaker |
17-03-2008 16:25 |
|
Ja det kan være at jeg skal gøre det. For det er ikke så sjovt at gå med tanken om " hvad nu hvis jeg ikke kan blive gravid " 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingen hjælp |
Nusser12 |
17-03-2008 16:58 |
|
Du skal have forsøgt i mindst et år før lægen vil gøre noget. Det er meget normalt at det tager et halvt år før det lykkes. De fleste er gravide indenfor et år.
Med termin 31. juli. Venter en lille pige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| desperat |
|
|
Du lyder til at være meget desperat efter at blive gravid og det i sig selv kan være en STOR forhindring.. Du er nød til at gå op i andet, så dine tanker kommer væk fra emnet. Tålmodighed betaler sig og det skal også nok lykkedes for dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
www.billige-teste.dk/ specials.php?gclid=CKC...Qgodn08w_Q Der kan du købe billige ægløsningsteste og gravidteste. Der kan gå op til et år før du kan blive gravid efter p-pille stop. Men igen det er så forskelligt fra person til person, nogen skal bare lige kigge på en mand så er de gravide. For mig gik der 5-6 år før jeg blev gravid og det skulle vi have hjælp til, blev insemineret den 28 november og der var gevinst! Hilsen Stine
Nu med en baby i maven (termin 19/8 2008) Border Collier er dog nogle skønne hunde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
der kan da være flere faktorer der spiller ind- 1. p pillerne kan sidde i kroppen i op til 1 1/2 år efter man har smidt dem. 2. man kan så brændende ønske en graviditet at det faktisk kan modvirke at man får ægløsning. 3. temperaturen op til ægløsningen stiger 0,5 - 1,0 grader ca 2-3 dage FØR du får ægløsning. Når først ægget har låsnet sig har man ca 12-24 timer til at nå at få det befrugtet- men da sæd kan leve i op til ca 2-3 dage i kvinden så kan man ha 6 2-3 før ægløsningen og alligevel blive gravid. Held og lykke. Jeg har selv lige smidt mine og vi er gået i gang med at prøve.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1 måned her |
|
|
-var hvad det tog da jeg stoppede med mine p-piller. Vi fik tvillinger ud af det.
Annemarie (Laura & Emma - 20/7/06) "If you can dream it, you can do it" Think about that.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rolig nu |
|
|
... Du er 19 år, og I har prøvet i tre måneder. Det er ikke tålmodighed, du er velsignet med  Prøv lige at tænk over, hvor mange ting, der skal klappe, for at det lykkedes. Sædcellerne kan ikke overleve i mere end 3-5 dage når først de er skudt afsted, din krop gør alt hvad den kan for at bekæmpe dem. Samtidig skal dit ene æg, være præcis i det rigtige stadie, når sædcellerne når derhen. Det er selvfølgelig ikke umuligt, og for nogen sker det temmelig hurtigt - men det er altså en kompliceret proces, som altså kræver mere tålmodighed end du mønstrer lige nu. Når det så er sagt, så kan jeg da godt forstå, at det er vigtigt for dig, så måske du skulle tage en ægløsningstest: www.babymirakel.dk/shop/ frontpage.html Spis sundt motioner tag et tilskud af folinsyre og hold op med at stresse over projektet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det siges... |
|
|
at det skulle være nemmest at blive gravid inden for 3-6 mdr. efter p-pille stop, samt lige efter man har født, fordi kroppen har den rigtige mængde af hormoner i kroppen - men om det passer aner jeg ikke... Men inden for det første år skulle 80 % være gravide mener jeg det er. Er ikke helt sikker på tallet... Fra jeg tog den sidste p-pille, fik jeg selvfølgelig mens lige efter, og fik så en til - og så var testen positiv... Jeg har taget Yasmin (lavdosis p-pille) siden jeg var 20 år, og var 25 år da jeg tog den sidste. Men som Louise Christensen skriver så... - spis sundt! - få motion - tilskud af folinsyre er meget vigtigt!!! - undgå stress Og så skal I bare øve jer rigtigt meget , for det gælder om at ramme det helt rigtige tidspunkt... Held og lykke med projektet!
Hilsen Gitte - Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke... - Der tages forbehold for fejl af enhver art.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her tog det... |
|
|
Hejsa. Her tog det 3½ måned at blive gravid (jeg havde været på p-piller nonstop i 7 år før da). I de første par måneder blev jeg virkelig, VIRKELIG skuffet hver gang mens kom, men i den 3.måned prøvede jeg at regne mig frem til ægløsningstidspunktet (brugte ikke æl-teste). Min mens er meget præcis, 28 dage imellem, så det var ikke svært at regne ud ca. hvornår der ville være mulighed for befrugtning, idet man siger at æl kommer ca. 14 dage efter mens...min kom så lidt tidligere  Hvis det er så vigtigt for dig, så ville jeg bruge æl-tests, men ellers husk de råd de andre allerede har givet! :-) Stine.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tålmodighed |
|
|
Har lidt svært ved at have ondt af dig. Der er pt 3 i min omgangskreds der ikke kan få børn (under 1% chance), de går alle i behandlig. I har prøvet 3 mdr. kan ikke se problemet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg måtte desværre vente 3 år og 4mdr før jeg blev gravid, men det var jo kun pga min kærsete sæd ikke var så god... så det behøver jo ikke være p-pillernes skyld at du ikke bliver gravid med det samme. Det er jo desværre et udbredt problem at mænds/drenges sæd bliver dårligere...
Nu med en dejlig dreng i maven!!! Termin sat til den 25/6-08 Er kommet til ved IVF behandling. :-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rooolig nu.. |
Gitte (Tyran) |
20-03-2008 12:47 |
|
ikke for at være lyseslukker, men er det helt gennemtænkt?..altså, jeg mener.. du er kun 19, der er en del ting du bør spørge dig selv om inden.. - har du råd til at få børn endnu? (det er hammer dyrt i bleer, udstyr, tøj, dagpleje m.v.og børnepenge dækker kun en brøkdel)
- bor du sammen med "faderen", -og hvordan er jeres fremtidsudsigter sammen?(og ville du kunne klare at tage vare på et lille barn alene hvis ikke det går)
- har i plads til børn?
- er du HELT sikker på du er klar?
- er der en grund til du gerne vil ha et barn allerede?
..jeg selv var kun 19 da jeg blev gravid(på p-piller) ..men valgte at få barnet da vi bor sammen i et hus vi ejer, har god økonomi, og på et tidspunkt alligevel ville ha barn sammen nok bare et par år senere efer planen.. -men det kan være hårdt, -især når der er en lille baby som har ondt i maven(kolik) og græder utrøsteligt i mange timer i træk.. ..jeg siger det ikke for at skræmme dig, men tænk det godt igennem inden du når så vidt.. når først barnet er født er der ingen vej tilbage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|